• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Har faktiskt lekt med tanken att köpa en klocka till mina framtida barn samma år de föds och sen lägga undan den tills de blir 18, kan bli en rolig och personlig 18-årspresent och också ett tidsdokument från födelseåret. Det är tanken iaf så får man se hur välfylld klockkassan är när det smäller 😉 behöver ju iofs inte vara en svindyr klocka. Problemet är väl snarare att hålla fingrarna borta själv i 18 år… 🙄

On topic så var det en svinsnygg 240 @vanman! Hade inte vågat köpa den otittad själv så kul att det finns en i tråden iaf så man får se den ändå 😃
Man kan aldrig äga en sinn, man förvaltar bara den till nästa generation. Eller va det något annat märke ? 😅

Köpte en sinn 556 när min son föddes och han kommer får det när han bli 18, Med dings och allt (för tills dess är den min 😅😎)
 
Hoppas på det men är rädd för U1 i nån suspekt kulör.
Antagligen, frågan är om man vågar sig på en EZM1.2 med nått annan än 7750 i, det var väl det som drog upp priset när den förra remaken gjordes (om jag inte minns fel…) - kanske nått chronometer certifierat? men jag tror vi kan vara rätt säkra på att det blir en EZM…
 
Åker två timmar med husbil till Mariannelund och betalar dyrt inträde till Filmbyn och så är det roligare att plocka blåbär 🤣😁

IMG_20210814_130053.jpg


IMG_20210814_130101.jpg
 
Ux sitter fortfarande på. Har inte kollat tidsavvikelsen än dock.
Gillar den mkt men två reflektioner:

Svart klocka (stor sådan) på länk ger en helt annan ”synlighet på armen”. Den sticker helt enkelt ut mer, blir nästan som ett statement. Kommer såklart vänja mig men den effekten förutsåg jag inte.
Helt plant glas och en fantastisk läsbarhet. Men fasen vad jag torkar av glaset för varje fläck syns hur tydligt som helst.

Edit. Tidsavvikelsen ovan var såklart ett skämt eftersom det är kvarts. Bara så ni inte tror jag är helt blåst
E4522026-2271-437B-853F-F04AB2D9EEEC.jpeg
 
Senast ändrad:
Ux sitter fortfarande på. Har inte kollat tidsavvikelsen än dock.
Gillar den mkt men två reflektioner:

Svart klocka (stor sådan) på länk ger en helt annan ”synlighet på armen”. Den sticker helt enkelt ut mer, blir nästan som ett statement. Kommer såklart vänja mig men den effekten förutsåg jag inte.
Helt plant glas och en fantastisk läsbarhet. Men fasen vad jag torkar av glaset för varje fläck syns hur tydligt som helst.
Hehe, kan instämma till 100% på båda punkterna även när det gäller min U1SE (förutom den uppbara läsbarhetsfördelen på UX), man torkar av den lika mycket som ett snorigt barn.
 
Ux sitter fortfarande på. Har inte kollat tidsavvikelsen än dock.
Gillar den mkt men två reflektioner:

Svart klocka (stor sådan) på länk ger en helt annan ”synlighet på armen”. Den sticker helt enkelt ut mer, blir nästan som ett statement. Kommer såklart vänja mig men den effekten förutsåg jag inte.
Helt plant glas och en fantastisk läsbarhet. Men fasen vad jag torkar av glaset för varje fläck syns hur tydligt som helst.

Edit. Tidsavvikelsen ovan var såklart ett skämt eftersom det är kvarts. Bara så ni inte tror jag är helt blåst
E4522026-2271-437B-853F-F04AB2D9EEEC.jpeg
Läsbarheten på den är sanslös.
Jämför på bilderna jag la upp för några dagar sen då jag hälsade på min bror.
Deras klockor syns ju nästan inte 😀
 
Det är därför man går i fleecetröja 24/7 ;-)
God morgon!
Är det så att vissa modeller är känsligare än andra eller något med kulören på tavlan som gör att det syns mer fingeravtryck?
Min UX är ju från 2015 och jag upplever samma sak som @Laddsladd
Den här lille rackarn köpte jag helt ny förra året och den behöver jag nästan inte alls putsa.
0DC7D09F-0F7C-42CD-BAC6-05F3A96C1238.jpeg
 
God morgon!
Är det så att vissa modeller är känsligare än andra eller något med kulören på tavlan som gör att det syns mer fingeravtryck?
Min UX är ju från 2015 och jag upplever samma sak som @Laddsladd
Den här lille rackarn köpte jag helt ny förra året och den behöver jag nästan inte alls putsa.
0DC7D09F-0F7C-42CD-BAC6-05F3A96C1238.jpeg
Det är väl den beryktade AR-behandlingen på ovansidan som gör det. Sen bidrar säkert tavlans färg till att det syns mer eller mindre.
 
Tillbaka
Topp