• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Är också förtjust i grön :). Jag minns den där första bilden, riktigt snyggt!

Tror blått också skulle bli riktigt bra med kritvita sömmar, (men inte tvärgående). Det i en mörkgrän nyans med vita sömmar skulle vara För bra nästan :)


Skärmavbild 2021-08-17 kl. 17.26.10.png
 
Isofrane är väl ett genuint dykgummi så fungerar utmärkt.
Är det bekvämt?
Blev faktiskt förvånad över hur bekvämt den sitter på gummit. Var rädd att den skulle bli topptung i och med att den är så pass tung, men icke. Beror nog på att gummit är gediget och följsamt, tippar på att ett tunnare band inte hade ”orkat” hålla boetten på plats.

Sen får man givetvis bära gummit någorlunda åtdraget, annars så lär den nog snurra runt ändå.
 
Övriga 857-ägare: visst fanns den här urfasningen i boetten inte i tidigare versioner av 857? Vill minnas att min förra (@Abben ?) förstörde alla läderband eftersom de skavade mot boetten pga de korta bandhorn.

B89E9087-CACA-4F4C-B9FF-98D5F4DA404F.jpeg
Har länken på och har inte testat nått annat på 857. Men det ser onekligen ut som om man gjort en produktutveckling. För det där uttaget borde rimligtvis synas även med länken på.
IMG_20210817_181436.jpg
 
Nu är dom ju inte riktigt i centrumlinje med varandra men när man ser det så här så upplevs ju 103:an som rejält liten trots sina 41 mm 😂 Och 900 som enorm 😳 Inget som mina halvtaniga handleder lär kunna bära upp :)
Mycket trevlig trio dock 😃
Så känns det även på armen tbh. Jobbigt att se vad klockan är på 103:an när man haft 900 på några dagar 😂
 
Kanske inte så relevant för tråden men personligen tycker jag att det är jättekul att 356 har fått "a bit of a revival" i tråden de de senaste veckorna. Det är något den verkligen förtjänar i min menig :)
En bild på en 356 (eller 358 för den delen) är aldrig fel :heart:
 
Hade ☹️ en ”vanlig” 356…
Ok. Blev nyfiken på varför man ej kunde köpa ”vanliga” 356 med f-länk så ställde frågan till Erikson Urhandel. Fick svaret att det ej fanns någon blästrad f-länk och att det ej skulle bli en bra match med den kombon. Däremot så finns den till 356 Sa så jag antar att den boetten inte är blästrad då ? Hursomhelst så var det ny och bra info för min del som ej hade koll på det :)
 
Ok. Blev nyfiken på varför man ej kunde köpa ”vanliga” 356 med f-länk så ställde frågan till Erikson Urhandel. Fick svaret att det ej fanns någon blästrad f-länk och att det ej skulle bli en bra match med den kombon. Däremot så finns den till 356 Sa så jag antar att den boetten inte är blästrad då ? Hursomhelst så var det ny och bra info för min del som ej hade koll på det :)
Vet du, nu när du säger det så blir jag osäker på vilken jag hade.
Från början köpte jag en 556a med finelänk när jag besökte Sinn i Frankfurt. Sedan bytte jag 556’an mot 356’an men behöll nog länken eftersom den passade fint med båda och den andra personen föredrog h-länken. Jag kan också minnas fel. Det här är ett gäng år och klockaffärer sedan 😂
 
Vet du, nu när du säger det så blir jag osäker på vilken jag hade.
Från början köpte jag en 556a med finelänk när jag besökte Sinn i Frankfurt. Sedan bytte jag 556’an mot 356’an men behöll nog länken eftersom den passade fint med båda och den andra personen föredrog h-länken. Jag kan också minnas fel. Det här är ett gäng år och klockaffärer sedan 😂
Fullt förståeligt att minnet sviktar efter ett antal klockaffärer, kan relatera till det 😄
356 Sa har safirglas på både fram och baksidan. Inser att jag lär ta mig till Erikson Urhandel för lite klockprovning :)
 
Tillbaka
Topp