• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Efter regnet får 103 B titta fram ur lådan. :)

103B hd.JPG
 
Verkar vara samma mått på 656 som 556, är skillnaden tegimenteringen?

Den är faktiskt inte tegimenterad. Den störst askillnaden är den solida baksidan och skyddet mot magnetism upp till 80.000 A/m. Index är också något ”bulligare” som jag tycker syns bra på bilden nedan. Jag vet inte om 556 började sin bara med ETA 2824-2 innan man gick över sitt EW300, men det sitter i alla fall ett Top Grade 2824-2 i 656.

656.jpg
 
Det här var mer än jag visste om Ezm2 att det endast var 40st sålda till allmänheten och att 60st är issued. Lite oklart dock om alla har fått nummer. Något du kan bringa lite klarhet i @Geparden :)

Skärmavbild 2021-08-19 kl. 10.22.04.png
Handlar om de klockor som Sinn fick tillbaka från GSG9 när de började köra UX istället. Tror inte man vet exakt hur många som kom tillbaka totalt men 40 st av dem renoverades invändigt och fick ny GSG9-märkt tavla. Allt yttre lämnades i befintligt skick för att behålla issued-känslan. Sålde slut i ett nafs 😃
 
Använder ni Loctite på skruvarna? Har aldrig gjort det men kanske bara haft tur att inget lossnat.
B9A76F11-3AEA-4ECF-8319-67449B3E68EE.jpeg
Jag använder loctite. Så länge man slutar skruva omedelbart det tar stopp och är fjäderlätt på greppet så är det inga problem (undermedvetet vill man ju alltid ”dra åt” lite).

Tack och lov inte dyrt att beställa nya från Erikssons.
 
Tillbaka
Topp