• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tunga doningar idag...

IMG_20210825_153527.jpg
 
Blir nyfiken, vad har du för kamera?

Och vad har ni andra för smidiga kameror? För egen del är jag inte helt nöjd med bara mobilen och saknar att kunna ta bra bilder med en "riktig" kamera, då min uråldiga Nikon gav upp.
Jag har en spegellös Sony A7 Mk II som jag köpte när den kom ut 2015. Den börjar bli gammal men den fungerar bra än. Dålig batteritid dock. Men liten och smidig (för att vara fullformat) och bra bildkvalitet.
 
Nu sitter chronissimobandet så tight så jag vill inte ta av det :) Men min vintage-140 är något lättare än de nya 140 där boetten vägen in på 118 gram. Min plus band hamnar på 115 gram. Även om frågan var mer av retorisk art så tyckte jag ändå att den förtjänade ett svar ☺️
Lite skämsmössa på 😌
Fick för mig att det var titanklocka.
 
Testar läder idag men hittills inte hittat något som känns lika bra som länk. Har ni ?
FC6D073E-5D2E-4D43-95F1-3B2CCAD46022.png
Kör i princip aldrig länk på min EZM3F, tycker passformen är svår, kör typ nästan alltid nato, däremot på 240:n så sitter H-länken mycket mycket bättre, vet inte vad det beror på, men det är väl många faktorer som spelar in, på min U1SE kör jag mest ett mesh sommartid, helt magiskt passform jmf H-länk. Vintertid vilar den oftast, men då har jag den på läder
 
Senast ändrad:
Också visarna och indexstavarna är väldigt annorlunda jämfört med vanliga I-versionen. Sinn har med denna lyckats med den omöjliga uppgiften att skapa en dressad toolwatch. 😁
Den här och även blåa och mocha är på något sätt motsatsen till vanliga 556. Dressiga applicerade index och visare, inget datum och såklart själva tavlorna. Men jag gillar den! 😁
 
Tillbaka
Topp