• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Grattis och välkommen!
Tips. Något du bör beakta att det gamla och nya vikspännet medför olika klippningar för samma längd. Man kan inte flytta mellan hur som helst. De båda på bilden passar samma handledsstorlek. Det nya (vita) har ju en vissa justeringsmöjlighet på plussidan.
1629798561536.png
Fast kan det verkligen skilja så mycket mellan dem?
Jag hade troligen det gamla på gummit till 756 i många år och nu det nya till UX.
Aldrig tänkt på att de var olika 😂
 
Senast ändrad:
Dark Star i all ära, men Bundeswehr+Flyback trumfar enligt mig.

IMG_20200724_150635.jpg
Det är ingen tvekan om att Bundeswehr med Flyback övertrumfar dark star. Skulle utan tvekan köpa en sådan om det dök upp ett vettigt exemplar till rätt pris. Gör det inte det så får jag trösta mig med en Dark Star (som trots allt går att få tag på)
Måste ha en kompis till min Heuer Bundeswehr :)

IMG_0427.JPG
 
Dark Star i all ära, men Bundeswehr+Flyback trumfar enligt mig.

IMG_20200724_150635.jpg

Det är ingen tvekan om att Bundeswehr med Flyback övertrumfar dark star. Skulle utan tvekan köpa en sådan om det dök upp ett vettigt exemplar till rätt pris. Gör det inte det så får jag trösta mig med en Dark Star (som trots allt går att få tag på)
Måste ha en kompis till min Heuer Bundeswehr :)

IMG_0427.JPG
Blir inte mycket bättre än detta enligt mig 🤤
 
Jag är bara här för att visa upp klockor och lära mig fjärrstyra kameran med mobilen 😂
8D101019-A94B-412A-9382-20FCD39922ED.jpeg
Blir nyfiken, vad har du för kamera?

Och vad har ni andra för smidiga kameror? För egen del är jag inte helt nöjd med bara mobilen och saknar att kunna ta bra bilder med en "riktig" kamera, då min uråldiga Nikon gav upp.
 
Blir nyfiken, vad har du för kamera?

Och vad har ni andra för smidiga kameror? För egen del är jag inte helt nöjd med bara mobilen och saknar att kunna ta bra bilder med en "riktig" kamera, då min uråldiga Nikon gav upp.
Köpte en liten smidig Leica på tradera för två år sedan. Tror jag gav 5'.
Den är kul då du kan köra manuellt och har en bra app till mobilen där du fjärrstyr kameran.
Hade sett den här videon och sen började jag leta :)

F9863C4E-C37E-4F9C-B500-FF57D5622E07.jpeg
FE64293A-E862-40EF-9DF8-234D9754B6F1.jpeg
 
Tillbaka
Topp