Hade de verkligen klickat i ordentligt?Så intressant. Länken på min 103 classic lossnade när jag tog upp den ur lådan. Ser inget fel på stiften eller hålen i bandhornen..
Puh tur det inte hände något allvarligt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade de verkligen klickat i ordentligt?Så intressant. Länken på min 103 classic lossnade när jag tog upp den ur lådan. Ser inget fel på stiften eller hålen i bandhornen..
Weltklasse på den kombonBlev tydligen fredag hela veckan, gillar verkligen nya lädret till 103an.
Japp har suttit ett halvår nu.. Märkligt.Hade de verkligen klickat i ordentligt?
Puh tur det inte hände något allvarligt!
Lite läskigt ju!Japp har suttit ett halvår nu.. Märkligt.
Japp bara på ena sidan, har rykt men den andra sitter kvar. Nåja inget ont som inte har något gott med sig. Lättare att fota verket utan länkLite läskigt ju!
Bara på ena sidan antar jag?
Ryckt lite i den andra för att kolla?
Fast det är väl modellen som heter Valjoux 7750. Tillverkaren är ETAÄr det inte märkligt att SINN på sin hemsida anger att 103 classic ska vara utrustat med Valjoux 7750 verk när vem som helst kan se att det är ett ETA. Skäms dom för ETA verken eller? Okej att ETA är mer eller mindre ett Valjoux verk men jag tycker att man ska ange ETA om man är en pedantisk tysk.
Jamen det har du faktiskt rätt i. ETA behöll valjoux namnet på verken..Fast det är väl modellen som heter Valjoux 7750. Tillverkaren är ETA
på 70-talet var tillverkaren Valjoux
Guld artikel, den har jag inte läst.Lite kul historia om 7750 för de som inre redan har koll.
History of the VALJOUX 7750 ETA Movement - WatchReviewBlog
There are a number of watch movements that are both chronograph-rated and moderately-priced. But perhaps none of these contemporary movements is as popular as the Valjoux 7750. First introduced in 1974, the 7750 was Valjoux’ answer to the Zenith El Primero automatic movement. Many watch...www.watchreviewblog.com
Höger!Nu är frågan vilket band som ska på istället för länk. Lite inspirerad av @Skägglurk med integrerat läderband på 103..
kanske ska testa... Har 103an legat ett halvår i lådan med länk kanske den klarar ett halvår med det bandet
Wristshot bitte!kanske ska testa... Har 103an legat ett halvår i lådan med länk kanske den klarar ett halvår med det bandet
Trådens hetaste band
Fast lite obekvämt.. Får nog byta till ett vanligt läderband (om ett halvår)Trådens hetaste band
Hur poppis som helst.
MmFast lite obekvämt.. Får nog byta till ett vanligt läderband (om ett halvår)
Ett par dagar/veckor oj oj så länge kan jag inte ha en och samma klockaMm
Verkar vara ett sånt där band som tar ett par dagar/veckor att bli skönt.
@R.Capac hade inte du också ett sånt som fick bada i olja? Eller minns jag helt fel?
Ja men men det fick inte riktigt avsedd verkan. Forfarande styvt men nu format bättre efter handleden efter min efterbehandling och efter ett par dagars användning.Mm
Verkar vara ett sånt där band som tar ett par dagar/veckor att bli skönt.
@R.Capac hade inte du också ett sånt som fick bada i olja? Eller minns jag helt fel?
Di-modell är ju waterproof läder?Ja men men det fick inte riktigt avsedd verkan. Forfarande styvt men nu format bättre efter handleden efter min efterbehandling och efter ett par dagars användning.
Precis min teori. Sög inte upp så mycket rapsolja heller .Di-modell är ju waterproof läder?
Kanske därför det är så extremt tufft i början?
De flesta Alligator band är waterproof och dom är mjuka och finaDi-modell är ju waterproof läder?
Kanske därför det är så extremt tufft i början?
Haha ja alligatorer är ju gjorda sådana.De flesta Alligator band är waterproof och dom är mjuka och fina
Initialt tveksam till om denna typ av band ens kan bli lika mjukt som vanligt läder?Precis min teori. Sög inte upp så mycket rapsolja heller .
Superfin!I väntan på det nya släppet avnjuts Sinn's bästa släpp i modern tid, (ja, Dark Star medräknat)
103 St C, nummer 41 av 100.
Den där är otroligt fin. Jag är inte ett dugg avis. Onekligen lite spänd på vad SINN kommer att släppa i september. Förhoppningsvis något som kan konkurrera med 103 St C men det mest roliga är väll att det blir någon modell med "repig" urtavla som verkar vara SINNs nya givI väntan på det nya släppet avnjuts Sinn's bästa släpp i modern tid, (ja, Dark Star medräknat)
103 St C, nummer 41 av 100.
Om det är ngn jubileum tror och hoppas jag det blir en lugnare tavla.Den där är otroligt fin. Jag är inte ett dugg avis. Onekligen lite spänd på vad SINN kommer att släppa i september. Förhoppningsvis något som kan konkurrera med 103 St C men det mest roliga är väll att det blir någon modell med "repig" urtavla som verkar vara SINNs nya giv