• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Så intressant. Länken på min 103 classic lossnade när jag tog upp den ur lådan. Ser inget fel på stiften eller hålen i bandhornen.. :rolleyes:

sinn 103 classic stift.JPG
sinn stift.JPG
Hade de verkligen klickat i ordentligt?
Puh tur det inte hände något allvarligt!
 
Är det inte märkligt att SINN på sin hemsida anger att 103 classic ska vara utrustat med Valjoux 7750 verk när vem som helst kan se att det är ett ETA. Skäms dom för ETA verken eller? Okej att ETA är mer eller mindre ett Valjoux verk men jag tycker att man ska ange ETA om man är en pedantisk tysk.

Sinn 103 eta.JPG
 
Är det inte märkligt att SINN på sin hemsida anger att 103 classic ska vara utrustat med Valjoux 7750 verk när vem som helst kan se att det är ett ETA. Skäms dom för ETA verken eller? Okej att ETA är mer eller mindre ett Valjoux verk men jag tycker att man ska ange ETA om man är en pedantisk tysk.

Sinn 103 eta.JPG
Fast det är väl modellen som heter Valjoux 7750. Tillverkaren är ETA

på 70-talet var tillverkaren Valjoux
 
Lite kul historia om 7750 för de som inre redan har koll.
 
Lite kul historia om 7750 för de som inre redan har koll.
Guld artikel, den har jag inte läst.
 
I väntan på det nya släppet avnjuts Sinn's bästa släpp i modern tid, (ja, Dark Star medräknat) 😄

103 St C, nummer 41 av 100.

IMG_20210827_091148.jpg
Den där är otroligt fin. Jag är inte ett dugg avis. Onekligen lite spänd på vad SINN kommer att släppa i september. Förhoppningsvis något som kan konkurrera med 103 St C men det mest roliga är väll att det blir någon modell med "repig" urtavla som verkar vara SINNs nya giv :rolleyes:
 
Den där är otroligt fin. Jag är inte ett dugg avis. Onekligen lite spänd på vad SINN kommer att släppa i september. Förhoppningsvis något som kan konkurrera med 103 St C men det mest roliga är väll att det blir någon modell med "repig" urtavla som verkar vara SINNs nya giv :rolleyes:
Om det är ngn jubileum tror och hoppas jag det blir en lugnare tavla.
144 jubileumsmodellen tycker jag blev rätt lyckad. Bra att de "gömde" årtalen på baksidan.
D4A7EDE1-16CA-446E-B70C-AA6EE0A7FCDF.jpeg
 
Tillbaka
Topp