• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Om det är ngn jubileum tror och hoppas jag det blir en lugnare tavla.
144 jubileumsmodellen tycker jag blev rätt lyckad.
Vad är det som säger att det blir en till Jubileumsmodell? Dom har ju redan släppt 144 som jubileumsmodell. Det kanske är en helt ny modell eller en variant av 104 an med repig tavla. Inte ens ett fast datum för släppet har vi att se fram emot. Mera spekulationer i tråden. :)
 
Vad är det som säger att det blir en till Jubileumsmodell? Dom har ju redan släppt 144 som jubileumsmodell. Det kanske är en helt ny modell eller en variant av 104 an med repig tavla. Inte ens ett fast datum för släppet har vi att se fram emot. Mera spekulationer i tråden. :)
@ERIKSON URHANDEL sa ju att du skulle gilla den @perhog så det kan omöjligen bli en med repig tavla….
 
Superfin!
De borde ha fler pandor i ordinarie sortimentet.

De saknar ju helt riktiga pandor om man ska vara petnoga ;)

Den där är otroligt fin. Jag är inte ett dugg avis. Onekligen lite spänd på vad SINN kommer att släppa i september. Förhoppningsvis något som kan konkurrera med 103 St C men det mest roliga är väll att det blir någon modell med "repig" urtavla som verkar vara SINNs nya giv :rolleyes:

Jag tror att du kan vara lugn. Det skulle vara oerhört märkligt om man släppte något som var snarlikt det som man har släppt tidigare under året.
 
De saknar ju helt riktiga pandor om man ska vara petnoga ;)



Jag tror att du kan vara lugn. Det skulle vara oerhört märkligt om man släppte något som var snarlikt det som man har släppt tidigare under året.
Riktiga pandor ska väl ha ljus bakgrund och mörka små tavlor.

Jag är helt lugn, bara fruktansvärt nyfiken :)
 
Helt korrekt :)

Har de gjort någon reversed panda?
JA.. Helmut gjorde en riktig panda. Alla med svart botten är reversed panda

SINN 4 ATM.jpg
 
Helt korrekt :)

Har de gjort någon reversed panda? Edit; en sån som @perhog beskriver ovan? Heter det reversed?

@perhog 103 Classic och min är reversed panda. Det här är Sinn´s enda riktiga panda plus att det finns några till vita variater med svarta subdials men med annorlunda placering som 156. Vet inte riktigt hur noga puritanerna är gällande placeringen.

Skärmavbild 2021-08-27 kl. 09.54.38.png
 
På tal om pandor, Hur många panda modeller finns det i klockvärden och vem var först med pandan. Hur kom det sig att den utformningen blev så populär?
 
På tal om pandor, Hur många panda modeller finns det i klockvärden och vem var först med pandan. Hur kom det sig att den utformningen blev så populär?

Det här är för mig den ultimata pandan och graal DeLuxe. En annan detalj som ofta blir ”fel” är att det här kallas tri-compax när det som man kan läsa på tavlan är en compax. Det är alltså inte antalet subdials som styr utan funktionerna, i det här fallet kronograf = 1 funktion = compax.

DSC0983-Kopie-1.jpg



EDIT: Den är även känd som Nina Rindt och den här bilden är snudd på lika ikonisk som de på Paul Newman och Steve McQueen. Så bär man ett bund med klass :heart:

nina+rindt+universal+geneve.png
 
Det här är för mig den ultimata pandan och graal DeLuxe. En annan detalj som ofta blir ”fel” är att det här kallas tri-compax när det som man kan läsa på tavlan är en compax. Det är alltså inte antalet subdials som styr utan funktionerna, i det här fallet kronograf = 1 funktion = compax.

DSC0983-Kopie-1.jpg
Otroligt snygg och antagligen vansinnigt dyr. :)
 
Otroligt snygg och antagligen vansinnigt dyr. :)

Nu är vi rejält OT, men det är ju ändå fredag :) Men intressant läsning och fina bilder på huruvida Nina Rindt eller Daytonan är den ultimata pandan.


Slut på OT 💚
 
Senast ändrad:
Nu är vi rejält OT, men det är ju ändå fredag :) Men intressant läsning och fina bilder på huruvida Nina Rindt eller Daytonan är den ultimata pandan.


Slut på OT 💚
Trevlig läsning. Båda är väldigt lika, möjligen att Daytonan har lite smäckrare visare i Subdialsen
En sak är iallafall säker. Båda är betydligt snyggare än moderna Daytonor.. :)
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp