• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Den lilla klockan fick följa med till kolgruvan idag. I månad kvar nu.
B0D379E0-8066-419E-A354-9319BAD0FBE8.jpeg
Fasen va härligt att du har kvar den 🙂
 
Inte alls. Dyker upp med jämna mellanrum både på eBay och C24.

Superrolig modell som jag har haft span på länge men det har aldrig varit rätt läge. Det var den första modellen som Sinn släppte efter att Lothar Schmidt tagit över och man kan väl säga att det var starten på den tekniska utveckling som har varit sedan dess. Han kom från IWC och jag har läst någonstans att han tog med sig idén eller möjligtvis även till viss del konstruktionen från Ingenieuren.

Lite specs: 36mm x 10,5mm. Titan som sagt och skydd mot magnetism upp till 80.000 A/m där även tavlan är gjort av mjukt järn utöver det som omger urverket. Vattentäthet 20ATM. Cosc-certifierat ETA 2892-A2. AR endast på insidan av glaset.

Det finns två olika tavlor. En med index och en med lumeprickar och kors på tavlan. Jag hade definitivt försökt hitta ett ex med både länk och de adapters till läderband som hör till modellen. Lovar att hålla utkik och hojtar till om jag hittar något bra ex. Prismässigt är det svårt att hitta bra exemplar under 10´ men det går, men mer rimligt med kanske 12-15´.

1492.jpg
01f22062730a.jpg
Ahh stort tack för sammanfattning! Kommer norpa en direkt om jag ser en :D
 
Verkar som de haft några på lager av den nya, finns några på uhrforum som fått besked att de är redan är på väg :)

1630590738052.png


Edit; Min tyska är inte helt up to date men tror det menas så..
 
Senast ändrad:
Hej Sinners.
Jag har börjat bli lite sugen på en Sinn 556a att ha som vardagsklocka men vill ogärna springa och köpa en utan att ha testat den innan.
Vet någon av er om det finns en butik i södra Sverige som säljer Sinn? Så man kan klämma och känna på den lite innan man bestämmer sig för att trycka av.

Eller, är det bara att beställa? (Gissar att flertalet här inne anser att det inte är något att fundera över, bara köp eller?)

Tack på förhand.

/Micke
 
Hej Sinners.
Jag har börjat bli lite sugen på en Sinn 556a att ha som vardagsklocka men vill ogärna springa och köpa en utan att ha testat den innan.
Vet någon av er om det finns en butik i södra Sverige som säljer Sinn? Så man kan klämma och känna på den lite innan man bestämmer sig för att trycka av.

Eller, är det bara att beställa? (Gissar att flertalet här inne anser att det inte är något att fundera över, bara köp eller?)

Tack på förhand.

/Micke
Finns en i Köpenhamn - sen kan du beställa från @ERIKSON URHANDEL 🥳
 
Hej Sinners.
Jag har börjat bli lite sugen på en Sinn 556a att ha som vardagsklocka men vill ogärna springa och köpa en utan att ha testat den innan.
Vet någon av er om det finns en butik i södra Sverige som säljer Sinn? Så man kan klämma och känna på den lite innan man bestämmer sig för att trycka av.

Eller, är det bara att beställa? (Gissar att flertalet här inne anser att det inte är något att fundera över, bara köp eller?)

Tack på förhand.

/Micke
Distansavtalslagen ger dig två veckors ångerrätt om du köper från en svensk nätbutik. Köp och känn. Klickar det inte så returnerar du den.
 
Hej Sinners.
Jag har börjat bli lite sugen på en Sinn 556a att ha som vardagsklocka men vill ogärna springa och köpa en utan att ha testat den innan.
Vet någon av er om det finns en butik i södra Sverige som säljer Sinn? Så man kan klämma och känna på den lite innan man bestämmer sig för att trycka av.

Eller, är det bara att beställa? (Gissar att flertalet här inne anser att det inte är något att fundera över, bara köp eller?)

Tack på förhand.

/Micke

Varmt välkommen till tråden! :)

Förutom de tips du redan fått så kan det ju vara så att det finns någon i tråden som kan tänka sig att låta dig klämma lite på deras exemplar (om du känner dig ok med att uppge ungefärlig område du befinner dig i). Finns många vänliga själar i den här tråden så det kan vara värt ett försök :heart:
 
Varmt välkommen till tråden! :)

Förutom de tips du redan fått så kan det ju vara så att det finns någon i tråden som kan tänka sig att låta dig klämma lite på deras exemplar (om du känner dig ok med att uppge ungefärlig område du befinner dig i). Finns många vänliga själar i den här tråden så det kan vara värt ett försök :heart:
Närhet till Halmstad,? Isf finns det en för att klämma på här! Bara tjoa till!
 
Ja!
Det är ju en härlig

Varmt välkommen till tråden! :)

Förutom de tips du redan fått så kan det ju vara så att det finns någon i tråden som kan tänka sig att låta dig klämma lite på deras exemplar (om du känner dig ok med att uppge ungefärlig område du befinner dig i). Finns många vänliga själar i den här tråden så det kan vara värt ett försök :heart:

Varmt välkommen till tråden! :)

Förutom de tips du redan fått så kan det ju vara så att det finns någon i tråden som kan tänka sig att låta dig klämma lite på deras exemplar (om du känner dig ok med att uppge ungefärlig område du befinner dig i). Finns många vänliga själar i den här tråden så det kan vara värt ett försök :heart:

Jag bor i Helsingborg om någon mot förmodan skulle vara intresserad av att låta mig fingra på sin klocka.

Men njae, jag åker nog till Köpenhamn. Som sagt en mycket trevlig dagsutflykt.
 
@MaBr är min idol, min hjälte, min favoritmänniska i hela världen just nu 😍

Har fått låna denna godbit för testkörning, efter ha fipplat med två 1,5mm insexnycklar och lyckats krångla dit ett par länkbitar så sitter den på handleden 😁

Första spontana intrycket blev som förväntat… denna får du aldrig tillbaka gubben 😂❤️
DC098D18-CBC2-465F-A234-65C0431DAB83.jpeg
 
@MaBr är min idol, min hjälte, min favoritmänniska i hela världen just nu 😍

Har fått låna denna godbit för testkörning, efter ha fipplat med två 1,5mm insexnycklar och lyckats krångla dit ett par länkbitar så sitter den på handleden 😁

Första spontana intrycket blev som förväntat… denna får du aldrig tillbaka gubben 😂❤️
DC098D18-CBC2-465F-A234-65C0431DAB83.jpeg
Och det är så vi jobbar här på SINN tråden :heart:
 
@MaBr är min idol, min hjälte, min favoritmänniska i hela världen just nu 😍

Har fått låna denna godbit för testkörning, efter ha fipplat med två 1,5mm insexnycklar och lyckats krångla dit ett par länkbitar så sitter den på handleden 😁

Första spontana intrycket blev som förväntat… denna får du aldrig tillbaka gubben 😂❤️
DC098D18-CBC2-465F-A234-65C0431DAB83.jpeg
Otroligt snällt av @MaBr! Den sitter perfekt 😁.
 
Tillbaka
Topp