• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

@MaBr är min idol, min hjälte, min favoritmänniska i hela världen just nu 😍

Har fått låna denna godbit för testkörning, efter ha fipplat med två 1,5mm insexnycklar och lyckats krångla dit ett par länkbitar så sitter den på handleden 😁

Första spontana intrycket blev som förväntat… denna får du aldrig tillbaka gubben 😂❤️
DC098D18-CBC2-465F-A234-65C0431DAB83.jpeg
Haha, härligt att du gillar den! 😁 Länken är ett helvete när man ska försöka mecka med två insexnycklar samtidigt, känns inte helt genomtänkt. Gillar dock looken med insex, ser lagom tooligt ut. 😊 Ser ju för övrigt ut att sitta som en smäck på dig!
 
Haha, härligt att du gillar den! 😁 Länken är ett helvete när man ska försöka mecka med två insexnycklar samtidigt, känns inte helt genomtänkt. Gillar dock looken med insex, ser lagom tooligt ut. 😊 Ser ju för övrigt ut att sitta som en smäck på dig!
Jag gillade ändå insex, lite mer rejält sådär!

Kaaanske behöver sätta dit en länkbit till och justera in några hål på låset, vi får se när handleden sväller…

Men klockan i sig är löjligt najs, länken känns redigt go.
Känns kanon på handleden so far 🥰
 
Första silen gratis...
Det var det jag sa innan jag skickade klockan också, hehe. 😁

Jag gillade ändå insex, lite mer rejält sådär!

Kaaanske behöver sätta dit en länkbit till och justera in några hål på låset, vi får se när handleden sväller…

Men klockan i sig är löjligt najs, länken känns redigt go.
Känns kanon på handleden so far 🥰
Ja, det är ju lite svårare med länken där. För mig är den lite för tight när det är varmt ute men annars sitter den för löst, har inte hittat något guldläge. 🤔

Gäller bara att ha rätta knycken!
Jag har uppenbarligen inte den kan jag avslöja! 😁
 
Det var det jag sa innan jag skickade klockan också, hehe. 😁


Ja, det är ju lite svårare med länken där. För mig är den lite för tight när det är varmt ute men annars sitter den för löst, har inte hittat något guldläge. 🤔


Jag har uppenbarligen inte den kan jag avslöja! 😁
Jag har glidelock liggandes om det skulle behövas ☺️
 
Sista länken mot låset sitter ju med vanlig hex-skruv som alla andra? 🤔
Sitter och tittar på den nu, låset är nitat i sista länken.
I min värld (klockor från 3k till 10k) så sitter låset med en vanlig spring bar som i andra änden av låset.
Billiga klockor runt tusenlappen brukar ha denna lösningen därav min kommentar om att det kändes ”B”
 
Sitter och tittar på den nu, låset är nitat i sista länken.
I min värld (klockor från 3k till 10k) så sitter låset med en vanlig spring bar som i andra änden av låset.
Billiga klockor runt tusenlappen brukar ha denna lösningen därav min kommentar om att det kändes ”B”
ahaa...tror jag förstår. Ja, om det är nåt Sinn brukar få kritik för så är det länkens lås
 
ahaa...tror jag förstår. Ja, om det är nåt Sinn brukar få kritik för så är det länkens lås
Trist 😕
Går ju säkerligen att slipa bort niten och ersätta med ett vanligt lås och en spring bar men då har man ju sabbat originallåset och det vill man inte såklart… knepigt!
Får labba med en en länk till och microjusteringarna
 
Du kanske har sett det men ligger en u50, förvisso en S, på K&S sedan en tid tillbaka
Jo jag har koll. Jag är dock inne på att byta in min 104:a i samband med köp (mitt klocksamlande begränsas av regeln om max en klocka av ett märke).
Av dom SInnar jag har så är det 158an som sitter på armen mest. den är otroligt skön på armen, faktiskt bättre än 103 an i mitt tycke.
Ska bli spännande att se den live, framstår som stor på bild.
 
Tillbaka
Topp