Där var den!Alla dessa djävla beslut....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Där var den!Alla dessa djävla beslut....
Och om du var tvungen att bli owg?Där var den!
20ATM och inte skruvade pushers, som sig bör!@JoelD Tror till exempel att 101A hade passat dig bra. 37,5mm x 13mm men där plexit bygger många millimeter så caset känns inte tjock å det minsta. Manuell, 20 ATM och skruvad krona. Ingen badklocka för mig men på grund av att den är svår att ersätta. Men man behöver åtminstone inte vara orolig om man ska diska, tvätta händerna eller det kommer ett hällregn.
Blev erbjuden att köpa exemplaret på bilden men hade inte råd vid tillfället
Nackdelen är att det har dragit iväg i pris, så en 101A krävs det ett smärre mirakel om man ska hitta under 35´.
Sen Är det skillnad med vintage och nytt, känslan på handleden. Inte säkert att du skulle uppskatta de lite rassligare länkarna, skavet och det ofrånkomliga slitaget som blir under årens lopp. Återigen, så synd med pandemin, annars hade du gärna fått låna något av mitt vintage för att känna efter om det känns rätt eller fel.
Menade mest skämtsamt för att få med alla på en o samma bildNä, jag har just lärt mig att få till en viss skärpa i bilderna...någon måtta får det ändå vara!
Nänä inte försöka glida runt på gamla meriter. Det funkar inte här.Finns längre bak i tråden...får lägga upp det igen...nångång...
356 (eller358?) på bundet alltså.Där var den!
356.356 (eller358?) på bundet alltså.
Den är förövrigt en underbar kombo på Bundet!356 (eller358?) på bundet alltså.
Förlåt men....20ATM och inte skruvade pushers, som sig bör!
Har svårt för skruvat på annat än rena dykare, och där är jag tveksam på att ens kronografen hör hemma.
Håller med, med undantaget att jag inte normalt tycker det är estetiskt snyggt heller.Förlåt men....
Har aldrig ägt någon klocka med skruvade pushers?
Om de är inskruvade så måste jag alltså skruva upp dem om jag vill koka pasta eller någon annan tidtagning?
Är inte det lite bökigt?
Varför finns de kvar då det finns pushers utan?
- Estetiskt snyggt och kanske i vissa extrema fall skydda mot yttre våld?
Edit;
För övrigt ett språkligt roligt uttryck. Säg det till någon utanför klockvärlden och de tror du talar om galna knarkare.
Precis så. Skruva ut, tryck, tryck igen och glöm för i h*vete inte skruva tillbax.Förlåt men....
Om de är inskruvade så måste jag alltså skruva upp dem om jag vill koka pasta eller någon annan tidtagning?
Är inte det lite bökigt?
Edit;
För övrigt ett språkligt roligt uttryck. Säg det till någon utanför klockvärlden och de tror du talar om galna knarkare.
En mix också, vissa 103 har det och andra inte.Precis så. Skruva ut, tryck, tryck igen och glöm för i h*vete inte skruva tillbax.
Känner att jag använder kronograf tillräckligt lite även om den är lättanvänd, så ur användandesynpunkt blir det väldigt låga betyg.
Gissar att det mest är design om vi snackar 20atm, och den designen tycker jag pendlar mellan riktigt dålig och okej.
På en klocka som ska vara lite tuff kan jag tycka det är ok, typ Klassik, även om jag hellre sett den utan. Klockor rent designade för ett liv ovan vatten tycker jag det bara ser fånigt ut på. Tänk er en Speedy med skruvade pushers tex
Sinns klockor är ju gjorda för tuffa tag, så där tycker jag det är helt ok. Det finns iaf ett möjligt skäl, typ att det är betydligt svårare att råka knäcka en pusher som är skruvad. Vissa andra klockor tycker jag det ser lika funktionellt ut som kronskydd hade sett ut på en Calatrava.En mix också, vissa 103 har det och andra inte.
Klassik tycker jag det passar utmärkt på designmässigt.
Alla i titan har det inte- kanske inte finns?
Jag är helt störd såklart för jag använder kronografen regelbundet. Vid matlagning och flera andra tidpunkter.Förlåt men....
Är inte det lite bökigt?
Edit;
Vridningen fungerar utmärkt vid all typ av kokningJag är helt störd såklart för jag använder kronografen regelbundet. Vid matlagning och flera andra tidpunkter.
Till och med så att jag använder vridringen på UX i avsaknad av just kronograf. Tex när jag vill ha koll på halvlekar/perioder när ungarna spelar matcher
Håller med. Används frekvent till "om en kvart är det färdigbadat"-tidtagningen just nu.Vridningen fungerar utmärkt vid all typ av kokning
Fan, Sinn kommer undan med mycket. Hade det varit en Seamaster hade jag behövt gå till baren, och då kom jag ändå just därifrånVill varna känsliga tittare att följande bilder innehåller dykare på läder.
Skulle vara trevligt att se den modellen på ett AlligatorbandVill varna känsliga tittare att följande bilder innehåller dykare på läder.
Spontant tror jag ett helt garderobsbyte behövs i övrigt innan jag kommer undan med ett alligatorband i offentlig miljö. Men säkert coolt det med.Skulle vara trevligt att se den modellen på ett Alligatorband
Vilken tur att den är en leftieVill varna känsliga tittare att följande bilder innehåller dykare på läder.
Skitsnygg på brunt läder! Dykare eller ej.Vill varna känsliga tittare att följande bilder innehåller dykare på läder.
Gråa band funkar riktigt bra mot den blästrade boettenVill varna känsliga tittare att följande bilder innehåller dykare på läder.
*och tumavtryck på glaset… missade det.
Helt klart en kommande favorit efter länk.Gråa band funkar riktigt bra mot den blästrade boetten
Eller hur! Tyckte det nästan funkade bättre än det svarta med röda sömmar som borde vara givna combon.Skitsnygg på brunt läder! Dykare eller ej.
Eller hur! Tyckte det nästan funkade bättre än det svarta med röda sömmar som borde vara givna combon.
Törs knappt säga det men köpte nyss ett brunt läder till gummans Seamaster. Så nu har du en orsak att vända tillbaka till baren .Fan, Sinn kommer undan med mycket. Hade det varit en Seamaster hade jag behövt gå till baren, och då kom jag ändå just därifrån
Har ingen anknytning till säljare eller nått men att denna inte är såld är nästan skam på torra land tycker jag.
https://klocksnack.se/threads/sinn-140-st-prisbump.122074/
Jag gillar den och hade nog slagit till om den inte vore så sjukt tjock. Ska enl. spec vara 5mm men ser bra mycket tjockare ut på alla bilder jag sett :/Har ingen anknytning till säljare eller nått men att denna inte är såld är nästan skam på torra land tycker jag.
https://klocksnack.se/threads/sinn-140-st-prisbump.122074/