• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Kastar in ett litet familjefoto också 😍

IMG_20210904_163221__01.jpg

Kungen av Sinn 🥇❤️😊
 
Jag: Wow jag är ett sånt stort Sinn-fan, jag har tre klockor!
@Yoko : Oj oj oj, lille gubben då...!

Det handlar inte om att ha flest Sinn. Det handlar om att uppskatta de man har, oavsett antal. Jag skäms ibland över att de jag har inte får tillräckligt med armtid och uppskattning så det är snarare en nackdel att ha för många, ur det perspektivet. Din samling är minst lika bra som min :heart:
 
Vi kan dela 😊❤️

Men du har riktigt många kalasbra modeller. 103 UTC är ruskigt cool och 356 Roberto är en av de absolut bästa 356. 856 har jag skrivit tidigare att jag skulle kunna bli owg med och 103 Ty har jag surfat efter mer än en gång. Klass rakt igenom I samlingen 👍
Droppade faktiskt Roberto ett mail i somras för att höra mig för om de hade något gammalt ex. till salu - fick aldrig något svar. Älskar verkligen den och skulle gärna se att Sinn själva vågar göra lite roligare varianter av 356/358.
 
Droppade faktiskt Roberto ett mail i somras för att höra mig för om de hade något gammalt ex. till salu - fick aldrig något svar. Älskar verkligen den och skulle gärna se att Sinn själva vågar göra lite roligare varianter av 356/358.

Jag som gillar solida tavlor tycker att 358 Die Zeit är den vassaste 358. Limiterad till 50ex och såldes via Die Zeit.

Väntar fortfarande på en 103 med solid mörkgrön eller mörkblå tavla.

67f522257efea4889c3f1a0adc4483cb.jpg
 
Den där var ny för mig - trevligt sober! Tycker faktiskt att nya BE också är rätt lyckad och var lite sugen på att byta till den tavlan innan en blå DJ dök upp.
 
God morgon!

@Clark Kent jag har det här gröna bandet faktiskt 🤔

(är ni trötta på att se mitt balkonggolv än?)
20210905_073618.jpg

Hur snyggt som helst färgmässigt! 👍 Skulle vara att strukturen på bandet gör att det tar blicken från klockan, så ett slätt nato i samma färg skulle bli perfekt.

Jag tror jag har tre olika bakgrunder på mina bilder det senaste 1 1/2 året så jag klagar inte :)

Är förresten i krig med Pascal på Sinn´s kundtjänst nu angående att byta lume på en klocka. Fick först ett kort svar att det inte går varpå jag påpekade att de precis skickat en 356 till Sverige med ändrad lume. Fick ett lika kort och rätt drygt svar så det får bli till att lyfta luren imorgon. Hade en tanke att beställa en vit 104 med BGW9. Tror det skulle bli en fantastisk GADA-klocka och den vita nästan porslinsliknande tavlan med en blå lume skulle bli fantastisk.

IMG_20180302_111809.jpg
 
Hur snyggt som helst färgmässigt! 👍 Skulle vara att strukturen på bandet gör att det tar blicken från klockan, så ett slätt nato i samma färg skulle bli perfekt.

Jag tror jag har tre olika bakgrunder på mina bilder det senaste 1 1/2 året så jag klagar inte :)

Är förresten i krig med Pascal på Sinn´s kundtjänst nu angående att byta lume på en klocka. Fick först ett kort svar att det inte går varpå jag påpekade att de precis skickat en 356 till Sverige med ändrad lume. Fick ett lika kort och rätt drygt svar så det får bli till att lyfta luren imorgon. Hade en tanke att beställa en vit 104 med BGW9. Tror det skulle bli en fantastisk GADA-klocka och den vita nästan porslinsliknande tavlan med en blå lume skulle bli fantastisk.

IMG_20180302_111809.jpg

Meh! Gud vad dumt. Jag pratade med två olika (kollade historiken). En Jasmin och en Joachim. Mest Jasmin tror jag. De var mer tillmötelsegående i början men sen där på slutet som jag skrev tidigare i tåden, så svarade hon också kort och avhugget och bara precis minsta möjliga.

För mig är den där gulgröna färgen ihop med det kritvita tavlan totalt omöjligt. Det skär i ögonen. Hade lysmassan varit helvit hade den inte varit ett dugg omöjlig för ett köp.
Och läckert, som du säger, med att lysa blå. Som en vinterklocka.

(Jag har för övrigt inte ens skrivit till dem sen jag fick klockan. Hade först tänkt skriva tack för att de tog sig tid och gjorde min specialbeställning men fick intrycket av att de mest ville bli av med mig och att de inte brydde sig om min eventuella glädje, heh)
 
Tillbaka
Topp