• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Skyddsplast på😁

IMG_20210906_161757.jpg
Den skyddsplasten blir en utmaning för @perhog 😘
 
Där det för övrigt ligger en rolig Sinn-modell som inte längre finns i produktion och som jag vet att @seikoswede hade span på tidigare. Förvisso inte 142 St II GZ men väl den ”vanliga” 142 St II. Möjligt att man kan byta insertet på den inre vridringen om det är så att Sinn har den kvar som reservdel.

Men en riktigt sällsynt modell med en väldigt speciell länkinfästning, coolt urverk samt 24-timmarsvisning i vänstra subdialen plus datumvisning i den övre.

Tips från coachen :)

EDIT: Passar förresten utmärkt även på chronissimobandet, se bifogad bild.

EDIT 2. Man kan stilla notera att den dessutom är 2mm lägre än 103 St Sa trots 44mm vs 41mm. Så uppenbarligen går det att kapa höjden.


142_St_II.jpg
Den där verkar vara lite udda. Ovanlig datumpresentation. Det verkar inte finnas något motsvarande nu.
Hur länge tillverkades den? Är det en LE?
 
Jag tänkte att jag är för långt ifrån nytt köp ändå så jag ska inte stå där och kladda på klockor och ödsla deras tid. Plus att jag dessutom egentligen nu vill kolla på en klocka där som inte är Sinn :angel: :angel:
Du kunde ju ha kollat på klockan som inte är en SINN, dessutom vet man aldrig hur långt från ett köp man är. Besöker man @ERIKSON URHANDEL är risken överhängande för rena impulsköp :)
 
Med tanke på att det tog mig...vadå, typ 2 år för mig att bestämma mig för 356:an så är impulsköp inte riktigt min gren 😁
Du är lyckligt lottad. En annan stackars lättpåverkad sate kan inte motstå frestelsen. Förra hösten föll jag för fyra klockor samtidigt och personalen ansåg att det var absolut nödvändiga inköp. :rolleyes:
 
Jag tänkte att jag är för långt ifrån nytt köp ändå så jag ska inte stå där och kladda på klockor och ödsla deras tid. Plus att jag dessutom egentligen nu vill kolla på en klocka där som inte är Sinn :angel: :angel:

Du borde verkligen knipit den 36mm manuella flieger-Stowan som låg på Blocket för 6,5´. Tror den hade varit perfekt för dig.
 
Du borde verkligen knipit den 36mm manuella flieger-Stowan som låg på Blocket för 6,5´. Tror den hade varit perfekt för dig.
Låg det inte en sån här på K&S också? Var samma kanske. Jag hade en period tidigt i min klockresa då jag var extremt inne på Stowa-fliegers men sen så föll det ut. Nu känner jag inte att jag vill ha en faktiskt. Men bra spanat! Du har koll på min smak 😁
 
Tillbaka
Topp