Glömt ställa om klockanGod morgon!
Blivit van med kvarts
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Glömt ställa om klockanGod morgon!
Quartz?? Vad är det??Glömt ställa om klockan
Blivit van med kvarts
Den grå är riktigt mysig. Lite mer dressad än svart och är suverän på den grå alcantarabandet.
Nu ligger det en 104:a på Köp och Sälj, kanske kan vara nått?
Superfin men jag är ute efter en med svart tavla, dag och datum gifter sig bäst med den tycker jagInga toppenbilder @Silverglantz , taget i butiksbelysning i samband med släppet 2018. Men kanske lite inspiration i alla fall om det är så att du överväger klockan.
@demondave köpte den referensen för att ge bort till en anställd, (jäkla hedersknyffel ), som inte hade något tidigare klockintresse. Det skulle vara kul att höra hur det föll ut så här ett par år senare.
Alltid gillat H-länk.När vi ändå pratar 104, lite sugen på den med blå tavla. Frågan är; ska man köra på fine eller H länken? Sugen på fine!
Om man bortser ifrån mikrojustering, vad föredrar ni? Har ju H länk på min 556a.
När mina barn ville ha akvarium så köpte de in olika fiskar hejvilt utan någon större tanke på helheten.Väldigt fina bilder på väldigt fina klockor i denna tråd, jag sitter och funderar på hur min klocksmak har förändrats sedan jag började hänga här, alltid gillat chronografer! Sen släppte jag det och körde med dykare stenhårt ett bra tag, fortfarande väldigt nöjd med min EZM, men nu är jag nog tillbaks på Chrono igen! 356, är grymt fin!
De i min samling som jag har minst kärlek till är 104 & 556! Jag kan förstå att man gillar dom, men det är i mitt tycke inget märkvärdigt med dom, kanske just det som är storheten med dom?! Hur som, dom ligger väldigt långa tider utan någon som helst armtid. Men dom kanske kommer till användning när kostymen ska på så småningom...
När vi ändå pratar 104, lite sugen på den med blå tavla. Frågan är; ska man köra på fine eller H länken? Sugen på fine!
Om man bortser ifrån mikrojustering, vad föredrar ni? Har ju H länk på min 556a.
Är med dig där, har gillat h-länken tidigare till 104. Men nu har jag ändrat mig, som du säger mera flieger känsla med finelänken. Har dock aldrig provat den på handleden.Jag går emot vad jag tror är majoriteten här och säger att F-länken passar bättre till 104 då den är en mer flieger-inspirerad länk så som tex IWC har till sina fliegers. Sen gäller det att få till passformen vilken inte är lika lätt på F-länken som på H-länken vilket kan vara värt att tänka på när man ska bestämma sig.
Jag kör F-link på både 556 och 104. Helt nöjd.Är med dig där, har gillat h-länken tidigare till 104. Men nu har jag ändrat mig, som du säger mera flieger känsla med finelänken. Har dock aldrig provat den på handleden.
Är med dig där, har gillat h-länken tidigare till 104. Men nu har jag ändrat mig, som du säger mera flieger känsla med finelänken. Har dock aldrig provat den på handleden.
Ja, jag borde ha sagt att jag är helt nöjd nu, det var ett d-la meckande med länkbitar för att få bra passning på handleden!Den är något tunnare, åtminstone var den det tidigare och även mer följsam. Men...det är om du får till passformen. Har länkat till det här flera gånger tidigare, men vet inte om du har sett det. Där ser man skillnaden mellan F-länk och H-länk med reservation för att H-länken nu är uppdaterad och möjligt att även F-länken är det. Så som vanligt, det är alltid bäst att åka till @ERIKSON URHANDEL och jämföra om du bor i krokarna.
Den stora tråden om Sinn
Börjar tröttna på min ux på länk. Finns det något att göra, något att prova för att återfå glöden igen ?klocksnack.se
För den som tål smärta eller hårlösa armar och vågar sticka ut.Ja, jag borde ha sagt att jag är helt nöjd nu, det var ett d-la meckande med länkbitar för att få bra passning på handleden!
Snyggt! Finns det halvlänkar man kan få till bättre fit med?Den är något tunnare, åtminstone var den det tidigare och även mer följsam. Men...det är om du får till passformen. Har länkat till det här flera gånger tidigare, men vet inte om du har sett det. Där ser man skillnaden mellan F-länk och H-länk med reservation för att H-länken nu är uppdaterad och möjligt att även F-länken är det. Så som vanligt, det är alltid bäst att åka till @ERIKSON URHANDEL och jämföra om du bor i krokarna.
Den stora tråden om Sinn
Börjar tröttna på min ux på länk. Finns det något att göra, något att prova för att återfå glöden igen ?klocksnack.se
Snyggt! Finns det halvlänkar man kan få till bättre fit med?
Håller till i Luleå så det är en bit ifrån! Var dock i kista förra veckan men tiden fanns inte för ett besök som jag hade planerat
Finns en liten snutt på instagram på deras nya spänne - ser väldigt smutt ut.
Fint med det nya bandet också som ser limmat ut mot boetten.
Sinn Spezialuhren on Instagram: "The new small one-piece satin-finished folding clasp for silicone straps is now available for the model series 103 St, 104, 356 and 556. We also offer these with a Black Hard Coating on a TEGIMENT surface for the 856
10K likes, 177 comments - sinn_spezialuhren on September 7, 2021: "The new small one-piece satin-finished folding clasp for silicone straps is now available for the model series 103 St, 104, 356 and 556. We also offer these with a Black Hard Coating on a TEGIMENT surface for the 856 S and U50 S...www.instagram.com
Skojar du??!!Vet inte om man ska skriva till ledning för Sinn? Mailade Pascal nu på kundtjänst om jag inte kunde få slippa nummer 144 och att de skickade klockan per omgående istället, men fick bara en jäkla GIF till svar
Vänta, på riktigt?Vet inte om man ska skriva till ledning för Sinn? Mailade Pascal nu på kundtjänst om jag inte kunde få slippa nummer 144 och att de skickade klockan per omgående istället, men fick bara en jäkla GIF till svar