• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

God morgon!
A9212ACD-612B-4F8F-B2CC-C20F04974A14.jpeg
Glömt ställa om klockan 😱
Blivit van med kvarts
 
756 på armen idag, känns tryggt.
Putsade den igår i 45 minuter men AR sitter som berget.
Läste på en tråd att isopropanol skulle göra susen så gjorde en egen drink av T-röd och Flux. Hände dock ingenting.
Så om jag vill ta bort återstår nog bara inköp av Dremel men tror den får vara så här. Intalat mig själv att det är charmigt med dings, små repor.
CB376CF9-7A8C-4FB4-80A0-1C0709843EBC.jpeg
 
Senast ändrad:
Hade tänkt ge ett Rios1931 Russian leather till 857 men saknar rätt typ av deployant clasp. Det krävs ett "Omega style" av typen på bilden. Sinns funkar inte då flärpen med hål ska gå på undersidan s.a.s.
Någon som har tips på ett prisvärt eller vill bli av med sitt?

1630995439398.png
1630995581542.png
 
Den grå är riktigt mysig. Lite mer dressad än svart och är suverän på den grå alcantarabandet.

Inga toppenbilder @Silverglantz , taget i butiksbelysning i samband med släppet 2018. Men kanske lite inspiration i alla fall om det är så att du överväger klockan.

@demondave köpte den referensen för att ge bort till en anställd, (jäkla hedersknyffel :) ), som inte hade något tidigare klockintresse. Det skulle vara kul att höra hur det föll ut så här ett par år senare.

IMG_20181102_114242.jpg
IMG_20181102_122229.jpg
IMG_20181102_114430.jpg
 
Nu ligger det en 104:a på Köp och Sälj, kanske kan vara nått?

Inga toppenbilder @Silverglantz , taget i butiksbelysning i samband med släppet 2018. Men kanske lite inspiration i alla fall om det är så att du överväger klockan.

@demondave köpte den referensen för att ge bort till en anställd, (jäkla hedersknyffel :) ), som inte hade något tidigare klockintresse. Det skulle vara kul att höra hur det föll ut så här ett par år senare.

IMG_20181102_114242.jpg
IMG_20181102_122229.jpg
IMG_20181102_114430.jpg
Superfin men jag är ute efter en med svart tavla, dag och datum gifter sig bäst med den tycker jag 😊
 
Väldigt fina bilder på väldigt fina klockor i denna tråd, jag sitter och funderar på hur min klocksmak har förändrats sedan jag började hänga här, alltid gillat chronografer! Sen släppte jag det och körde med dykare stenhårt ett bra tag, fortfarande väldigt nöjd med min EZM, men nu är jag nog tillbaks på Chrono igen! :) 356, är grymt fin!

De i min samling som jag har minst kärlek till är 104 & 556! :) Jag kan förstå att man gillar dom, men det är i mitt tycke inget märkvärdigt med dom, kanske just det som är storheten med dom?! Hur som, dom ligger väldigt långa tider utan någon som helst armtid. Men dom kanske kommer till användning när kostymen ska på så småningom...
 
Väldigt fina bilder på väldigt fina klockor i denna tråd, jag sitter och funderar på hur min klocksmak har förändrats sedan jag började hänga här, alltid gillat chronografer! Sen släppte jag det och körde med dykare stenhårt ett bra tag, fortfarande väldigt nöjd med min EZM, men nu är jag nog tillbaks på Chrono igen! :) 356, är grymt fin!

De i min samling som jag har minst kärlek till är 104 & 556! :) Jag kan förstå att man gillar dom, men det är i mitt tycke inget märkvärdigt med dom, kanske just det som är storheten med dom?! Hur som, dom ligger väldigt långa tider utan någon som helst armtid. Men dom kanske kommer till användning när kostymen ska på så småningom...
När mina barn ville ha akvarium så köpte de in olika fiskar hejvilt utan någon större tanke på helheten.
Det "misstaget" har nog en och annan klocksamlare också gjort- jag är en av dem :)
Om jag skulle börja om idag hade nog några stycken som inhandlats sedan april -20 inte klickats hem.

Skulle först och främst försökt hålla mig till en bandbredd, möjligen två.
Ha 19, eller 21mm gör bandbyte svårare.....
 
När vi ändå pratar 104, lite sugen på den med blå tavla. Frågan är; ska man köra på fine eller H länken? Sugen på fine!
Om man bortser ifrån mikrojustering, vad föredrar ni? Har ju H länk på min 556a.
162753265-origpic-edb149.jpg
172851561-origpic-82c420.jpg

Jag går emot vad jag tror är majoriteten här och säger att F-länken passar bättre till 104 då den är en mer flieger-inspirerad länk så som tex IWC har till sina fliegers. Sen gäller det att få till passformen vilken inte är lika lätt på F-länken som på H-länken vilket kan vara värt att tänka på när man ska bestämma sig.
 
Jag går emot vad jag tror är majoriteten här och säger att F-länken passar bättre till 104 då den är en mer flieger-inspirerad länk så som tex IWC har till sina fliegers. Sen gäller det att få till passformen vilken inte är lika lätt på F-länken som på H-länken vilket kan vara värt att tänka på när man ska bestämma sig.
Är med dig där, har gillat h-länken tidigare till 104. Men nu har jag ändrat mig, som du säger mera flieger känsla med finelänken. Har dock aldrig provat den på handleden.
 
Är med dig där, har gillat h-länken tidigare till 104. Men nu har jag ändrat mig, som du säger mera flieger känsla med finelänken. Har dock aldrig provat den på handleden.

Den är något tunnare, åtminstone var den det tidigare och även mer följsam. Men...det är om du får till passformen. Har länkat till det här flera gånger tidigare, men vet inte om du har sett det. Där ser man skillnaden mellan F-länk och H-länk med reservation för att H-länken nu är uppdaterad och möjligt att även F-länken är det. Så som vanligt, det är alltid bäst att åka till @ERIKSON URHANDEL och jämföra om du bor i krokarna.

 
Den är något tunnare, åtminstone var den det tidigare och även mer följsam. Men...det är om du får till passformen. Har länkat till det här flera gånger tidigare, men vet inte om du har sett det. Där ser man skillnaden mellan F-länk och H-länk med reservation för att H-länken nu är uppdaterad och möjligt att även F-länken är det. Så som vanligt, det är alltid bäst att åka till @ERIKSON URHANDEL och jämföra om du bor i krokarna.

Ja, jag borde ha sagt att jag är helt nöjd nu, det var ett d-la meckande med länkbitar för att få bra passning på handleden!
 
Den är något tunnare, åtminstone var den det tidigare och även mer följsam. Men...det är om du får till passformen. Har länkat till det här flera gånger tidigare, men vet inte om du har sett det. Där ser man skillnaden mellan F-länk och H-länk med reservation för att H-länken nu är uppdaterad och möjligt att även F-länken är det. Så som vanligt, det är alltid bäst att åka till @ERIKSON URHANDEL och jämföra om du bor i krokarna.

Snyggt! Finns det halvlänkar man kan få till bättre fit med?
Håller till i Luleå så det är en bit ifrån! Var dock i kista förra veckan men tiden fanns inte för ett besök som jag hade planerat 😅
 
Snyggt! Finns det halvlänkar man kan få till bättre fit med?
Håller till i Luleå så det är en bit ifrån! Var dock i kista förra veckan men tiden fanns inte för ett besök som jag hade planerat 😅

Det finns halvlänkar. Du får dra med dig kollegorna på studiebesök till Erikson :) Finns massor av trevliga lunchställen i Sumpan också som bonus.
 
Finns en liten snutt på instagram på deras nya spänne - ser väldigt smutt ut.
Fint med det nya bandet också som ser limmat ut mot boetten.





1631012983290.png
1631013075858.png
 
Finns en liten snutt på instagram på deras nya spänne - ser väldigt smutt ut.
Fint med det nya bandet också som ser limmat ut mot boetten.





1631012983290.png
1631013075858.png

Kanske blir att sikta på en sådan kombo istället för länken till min 656.
 
Tillbaka
Topp