• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Det går inte att tala om original med den modellen. Den har kopierats och stulits av mer eller mindre alla.
Men det finns en slående likhet. Förutom
färger mm så är det 12 tim vridring och inte minst, texten ”Frankfurt am Main” under loggan.
Ja, men precis det jag menar. Det kommer ju också lite suspekt sisådär ett halvår efter Guinands release. 😜
 
Huaa...

IMG_20191120_145514_359.jpg
103-St-C_V.jpg



Alla bilder på 103 classic 12 här i tråden får mig att tråna efter en Sinn-Panda... 🐼 Jag känner mig febrig... Eller vänta! Jag har kanske feber? 🤒
Sa någon GIF paus? 😅

c93f751fcd7f4d71471ece532a7820d9-jpg.1866253
 
Lustigt hur tycke och smak förändras.
Har tyckt 903 är lite för mycket men började se skönheten i den när Norgar visade upp sina fina bilder på den förra året. Jag förstår än mer idag varför modellen fortfarande finns kvar.

Samma här, men tror att det för min del berodde mycket på att jag främst noterat Breitlings moderna, stora och mer blingiga Navitimers. Det här är en helt annan sak, och med 41mm x 14mm och ca 49mm L2L är den inte alls lika mycket påfågel som Breitlings mer extravaganta modeller.

Sen är det röda rakställda datumet en fantastisk detalj och i kombination med manuellt urverk är den en riktig favorit i samlingen. Också lite för sin lite speciella historia med Helmut/Breitling och allt vad som hände.

Men för bövelen Lothar. Om ni nu tar ert förnuft till fånga och återintroducerar manuella urverk hos Sinn. QUICK SET!!!
Klockan stod på den 20:e när jag tog upp den från lådan, och de tar sin lilla tid att vrida fram till den 8:e. Just det momentet har inte riktigt samma charm som att vrida upp klockan om jag ska uttrycka mig försiktigt 😊
 
Teamsmöten är livsfarliga då jag kan slölyssna samtidigt jag tittar runt lite på klockor...
Hur kan jag ha missat den här?
Modell 6052.
Veckonummer är en bra funktion som jag verkligen skulle ha nytta av!


1631086461373.png
1631086422818.png
 
Senast ändrad:
Teamsmöten är livsfarliga då jag kan slölyssna samtidigt jag tittar runt lite på klockor...
Hur kan jag ha missat den här?
Modell 6052.
Veckonummer är en bra funktion som jag verkligen skulle ha nytta av!

1631086461373.png
1631086422818.png
Håller med, det är för lite klockor med veckonummer - men det är väl få länder som är så veckonummer-centrerade som sverige kan jag tänka…?
 
Teamsmöten är livsfarliga då jag kan slölyssna samtidigt jag tittar runt lite på klockor...
Hur kan jag ha missat den här?
Modell 6052.
Veckonummer är en bra funktion som jag verkligen skulle ha nytta av!


1631086461373.png
1631086422818.png

Det finns en del riktigt fina FFD-Sinn. Liiite synd bara att de flesta är 41,5mm med tanke på den smala glasringen så de bärs garanterat stort.
6090 är en riktig favorit som inte tillverkas längre, och det fanns en limiterad blå i 100 ex som Sinn släppte tillsammans med Frankfurter Allgemeine Zeitung. Det är något med Big Date som gör att jag måste prova en sådan klocka någongång.

6090_FAZ.jpg


Annars tror jag att 6030 skulle fungera perfekt på min arm. 34mm, men återigen, med tanke på boett och tavla så tror jag det skulle se riktigt bra ut.

 
Det finns en del riktigt fina FFD-Sinn. Liiite synd bara att de flesta är 41,5mm med tanke på den smala glasringen så de bärs garanterat stort.
6090 är en riktig favorit som inte tillverkas längre, och det fanns en limiterad blå i 100 ex som Sinn släppte tillsammans med Frankfurter Allgemeine Zeitung. Det är något med Big Date som gör att jag måste prova en sådan klocka någongång.

6090_FAZ.jpg


Annars tror jag att 6030 skulle fungera perfekt på min arm. 34mm, men återigen, med tanke på boett och tavla så tror jag det skulle se riktigt bra ut.

Mmm men provade en 6068 som är 38,5mm förra sommaren och så sett @Laddsladd fina 900 som är 44 så 41,5mm är nog iallafall inte avskräckande för mig.
Priset gör dock lite ont :)
 
Tillbaka
Topp