• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Saxat från facebookgruppen ”Sinn Watches” (kortat/klippt det ointressanta i texten):

”…I had the opportunity to meet Joerg Dandl, Head of Sales globally, to have a chat about our pressing thoughts…

…I had the chance to tell him that members are crying out for more dial colours in the U50 range. Good news, in the works! What I can carefully also divulge, is that another model may get a downsized brother to appease a wider audience ;)

I then spoke about the clasp. He understands the growing frustration and that this will be addressed at some point. They are extremely backed up.

What about the ceramic bezel? He said whilst this is reserved for the new 103 limited edition, they are studying the range to see where it may be suitable. I mentioned the matte ceramic bezel such as the one found on the Pelagos…. He wrote something in his notepad.

I was desperate to know what will happen in the EZM range. He confidently told me that very nice things will come in the EZM range, but next year. Many of us want a EZM chronograph I reassured him ;)


TLDR;
-Fler färger på U50 på gång
-Ännu en model ska bli downsizad
-De håller på och kollar på spännet till länken men inget lovat.
-De kollar på andra modeller som keramisk bezel kan passa till.
-EZM kommer antagligen först nästa år :oops:

🙁
Jag vill inte ha en mindre UX - jag vill köpa något rejält nytt som tål allt.
Hoppas och tror stenhårt på att det är sinn ux! 🙏😃
 
Kör vidare med att försöka mjuka upp det svarta bandet... En bit kvar om vi säger så🙂

Första dygnet gav en avvikelse på plus 6 sekunder så det känns lovande👍

IMG_20210907_203910.jpg
 
Kör vidare med att försöka mjuka upp det svarta bandet... En bit kvar om vi säger så🙂

Första dygnet gav en avvikelse på plus 6 sekunder så det känns lovande👍

IMG_20210907_203910.jpg

Jag har ett gäng präglade band till min Chronolink, men har aldrig kommit mig för att använda något. Men till Klassik tycker jag att det passar väldigt bra. Har ett liknade läder till min 903 som är om inte superstyvt fortfarande åtminstone al dente trots att det har använts flitigt. Tänker att det man förlorar i komfort i början tar man igen i längden på hållbarheten samt att när det väl slits in kommer bli helt perfekt.
 
Chronissimo-bandet tycker jag som sagt passar perfekt till klockan men det om något är ju styvt i början, typ de första åren :)

Vilken jäkla bredd vi kommer att ha i antalet olika modeller och referenser när det väl blir dags för GTG 2034.
Köpte ett sånt band och testade på 103 an men det var på tok för styvt och gummiaktigt. Synd för det är snyggt.
 
Köpte ett sånt band och testade på 103 an men det var på tok för styvt och gummiaktigt. Synd för det är snyggt.

Jag skulle säga att det är som att ha gummistövlar antingen till dansen i Blå Hallen efter Nobelmiddagen eller ute på en blöt myr när man ska plocka hjortron.

Samma sak på fötterna, men det passar bara till det ena tillfället 😅
 
I början var den tydligen L.E till 300ex enligt Hodinkee?
Kniv ingår med specialblad för att klicka bort bezeln för att lättare spola bort blod och hjärnsubstans.


Minns inte att den har varit limited. Står inget heller i Yonssons post från Basel 2017 och det finns inget 1 von 300 eller specifik numrering på boetten som på alla Sinn´s limiterade så möjligt att Hodinkee fick det om bakfoten. Men grymma bilder i @yonsson´s post oavsett!

IMG_3007.JPG

Tänkte att jag kan lägga in en nyhet från Baselworld här också.


IMG_3015.JPG

EZM12: Framtagen tillsammans med och för räddningspersonal. Massvis av tidmätningsfunktuoner via inre roterbar samt via yttre vridring. Fuktampull integrerad i kronan (ny funktion).

Klockan har även fått en lätt avtagbar vridring samt band som är lätta att ta av så att man enkelt kan rengöra klockan.

IMG_3012.JPG
IMG_3016.JPG
IMG_3019.JPG
IMG_3020.JPG
IMG_3030.JPG
IMG_3031.JPG

IMG_3011.JPG

Priset blir €3250 har jag för mig.
 
Minns inte att den har varit limited. Står inget heller i Yonssons post från Basel 2017 och det finns inget 1 von 300 eller specifik numrering på boetten som på alla Sinn´s limiterade så möjligt att Hodinkee fick det om bakfoten. Men grymma bilder i @yonsson´s post oavsett!
Men läste ni?
"Fuktampull integrerad i kronan"
Hur kan någon inte vilja ha en sån på armen?
I baren klockan 23.30;
  • vad är det för blå prick?
  • det är en fuktampull mitt i kronan.
  • åååå vill du följa hem på lite te?
 
Tillbaka
Topp