• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Någon som har en bra jmf bild mellan 556 och 856? Gillar att 856 är packad med SInn teknologi men priset är väl nästan det dubbla.
mysinns-jpg.1408656
 
Det finns en del riktigt fina FFD-Sinn. Liiite synd bara att de flesta är 41,5mm med tanke på den smala glasringen så de bärs garanterat stort.
6090 är en riktig favorit som inte tillverkas längre, och det fanns en limiterad blå i 100 ex som Sinn släppte tillsammans med Frankfurter Allgemeine Zeitung. Det är något med Big Date som gör att jag måste prova en sådan klocka någongång.

6090_FAZ.jpg


Annars tror jag att 6030 skulle fungera perfekt på min arm. 34mm, men återigen, med tanke på boett och tavla så tror jag det skulle se riktigt bra ut.

Wow DEN Var fin! :)
 
Någon som har en bra jmf bild mellan 556 och 856? Gillar att 856 är packad med SInn teknologi men priset är väl nästan det dubbla.
mysinns-jpg.1408656

Det skiljer ju även lite i mått, 38,5mm vs 40mm. Om storleken på 556 är bra har du ytterligare ett alternativ om du kan tänk dig begagnat och det är 656, (38,5mm). Samma teknik som 856 men brukar ofta ligga runt 10-12´ begagnat. Produktbild från Sinn.

656.jpg
 
Det skiljer ju även lite i mått, 38,5mm vs 40mm. Om storleken på 556 är bra har du ytterligare ett alternativ om du kan tänk dig begagnat och det är 656, (38,5mm). Samma teknik som 856 men brukar ofta ligga runt 10-12´ begagnat. Produktbild från Sinn.

656.jpg
Ska spana in 656 mer. Trodde inte att den var tegimenterad och hade salt ampullen.
Såg förövrigt på Sinns hemsida att 856B fortfarande finns att beställa. Släpptes inte den modellen 2016?

@Silverglantz - nu ligger det en svart 104 ute på köp och sälj!
Tror den legat ute "länge", sedan juli? Synd att den inte har länk.
 
Ska spana in 656 mer. Trodde inte att den var tegimenterad och hade salt ampullen.
Såg förövrigt på Sinns hemsida att 856B fortfarande finns att beställa. Släpptes inte den modellen 2016?


Tror den legat ute "länge", sedan juli? Synd att den inte har länk.
Aporoå länk, jag har en H-Länk till min EZM3F jag eventuellt skulle kunna tänka mig sälja till någon i tråden som har behov av den…
 
Teamsmöten är livsfarliga då jag kan slölyssna samtidigt jag tittar runt lite på klockor...
Hur kan jag ha missat den här?
Modell 6052.
Veckonummer är en bra funktion som jag verkligen skulle ha nytta av!


1631086461373.png
1631086422818.png
Tog ett tag att minnas men jag var intresserad av en FFD 6012 innan jag köpte 900.

EDCB9A18-9657-4B5A-BBB9-B80ED20BD128.png

Valde dock 900, skiljer lite i pris men inte avgörande. Men i 900 fick jag så mycket mer Sinn-teknik som hel tegimenterad boett o länk samt Ar. Minst lika snygg dessutom. Jag kikade på en del begagnade FFD och tyckte länkarna såg lite slitna ut. Osäker på om det är mjukt stål eller om jag såg vad jag ville se.

På minussidan var storleken på 900 men det visade sig funka bra för mig.
 
Tog ett tag att minnas men jag var intresserad av en FFD 6012 innan jag köpte 900.

EDCB9A18-9657-4B5A-BBB9-B80ED20BD128.png

Valde dock 900, skiljer lite i pris men inte avgörande. Men i 900 fick jag så mycket mer Sinn-teknik som hel tegimenterad boett o länk samt Ar. Minst lika snygg dessutom. Jag kikade på en del begagnade FFD och tyckte länkarna såg lite slitna ut. Osäker på om det är mjukt stål eller om jag såg vad jag ville se.

På minussidan var storleken på 900 men det visade sig funka bra för mig.
900:an riktigt maffig. Tror inte man ska se FFD som lika tooliga som den vanliga, men vem vet, snart har vi Ar Eller hydro i en roseguld boett? ;-)
 
Tillbaka
Topp