• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Min första Sinn.
20210913_192024.jpg
Grattis!
Vilken början!
 
Gillar verkligen datumvisningen.

9359B587-C02D-4091-8FFA-E36EA287BFBF.jpeg
Den är faktiskt rätt läcker. Dessutom är 24 timmars visningen toppen, man behöver aldrig funder på hur man ställer klockan. är den 6 på morgonen eller 6 på kvällen. Datumet kommer alltid rätt. Tror detta är en undervärderad modell. Vem vill ha en 103 Klassik12 när det finns 142 st II :)
 
@perhog såg en klocklåda och tänkte på dig direkt av någon oförklarlig anledning?
 
@perhog såg en klocklåda och tänkte på dig direkt av någon oförklarlig anledning?
Ja den var ju billig och bra.. Blir ett par SMS lån till denna vecka tror jag 😂
 
När vi ändå är inne på exotiskt material;


(Vill ha men osäker på vilken klocka det ens skulle passa bra till)
 
Senast ändrad:
En till eftersom det är första ägardagen
20210913_222332.jpg
Första dagen kräver minst 5-10 bilder! Du får ta igen resterande imorgon. :)

Tror många av oss är lite blygsamma med att bomba bilder, vilket i sig är kontraproduktivt med tanke på att om någon i framtiden är sugen på en viss model så VILL MAN ABSOLUT hitta den där episka bildkavalkaden med alla möjliga vinklar, ljus och bandkombinationer.
 
Saxat från facebookgruppen ”Sinn Watches” (kortat/klippt det ointressanta i texten):

”…I had the opportunity to meet Joerg Dandl, Head of Sales globally, to have a chat about our pressing thoughts…

…I had the chance to tell him that members are crying out for more dial colours in the U50 range. Good news, in the works! What I can carefully also divulge, is that another model may get a downsized brother to appease a wider audience ;)

I then spoke about the clasp. He understands the growing frustration and that this will be addressed at some point. They are extremely backed up.

What about the ceramic bezel? He said whilst this is reserved for the new 103 limited edition, they are studying the range to see where it may be suitable. I mentioned the matte ceramic bezel such as the one found on the Pelagos…. He wrote something in his notepad.

I was desperate to know what will happen in the EZM range. He confidently told me that very nice things will come in the EZM range, but next year. Many of us want a EZM chronograph I reassured him ;)


TLDR;
-Fler färger på U50 på gång
-Ännu en model ska bli downsizad
-De håller på och kollar på spännet till länken men inget lovat.
-De kollar på andra modeller som keramisk bezel kan passa till.
-EZM kommer antagligen först nästa år :oops:

Man får ta det med ett stort lass salt, men när jag pratade med kundtjänst och frågade om årets resterande släpp fick jag först ett skratt till svar, men så mycket kunde hon säga att det inte var något mer limiterat. Men som sagt, det betyder ju inte mycket.

Tycker förresten det är lite konstigt att man inte valde att luma vridringen till Klassik med tanke på funktionen att läsa en andra tidzon. Eller upphör nyttan med det helt plötsligt i mörka miljöer. Feltänk av Sinn.

Angående fler färger på U50 gissar jag att @Moorflax inte är med i den Facebookgruppen :) Tror den garanterat kommer som B men skulle önska att de avstod färgbonanza och helst att de helt tog bort DS från modellutbudet. Det var lite kul i den limiterade 356 från Hourglass, men jag förstår verkligen inte varför man valde att göra en egen variant på den till det ordinarier sortimentet och speciellt inte till U1.

Låset är utmärkt och ju tidigare det lanseras desto bättre förutsatt att man inte bara adresserar låsbygeln utan även att det kommer någon typ av micro- snabbjustering som inte kräver verktyg.

U2 vs UX som huvudperson i "Honey, I Shrunk My Watch”? Tror att båda kommer så småningom men att man börjar med U2 då den kräver mindre anpassning.
 
Man får ta det med ett stort lass salt, men när jag pratade med kundtjänst och frågade om årets resterande släpp fick jag först ett skratt till svar, men så mycket kunde hon säga att det inte var något mer limiterat. Men som sagt, det betyder ju inte mycket.

Tycker förresten det är lite konstigt att man inte valde att luma vridringen till Klassik med tanke på funktionen att läsa en andra tidzon. Eller upphör nyttan med det helt plötsligt i mörka miljöer. Feltänk av Sinn.

Angående fler färger på U50 gissar jag att @Moorflax inte är med i den Facebookgruppen :) Tror den garanterat kommer som B men skulle önska att de avstod färgbonanza och helst att de helt tog bort DS från modellutbudet. Det var lite kul i den limiterade 356 från Hourglass, men jag förstår verkligen inte varför man valde att göra en egen variant på den till det ordinarier sortimentet och speciellt inte till U1.

Låset är utmärkt och ju tidigare det lanseras desto bättre förutsatt att man inte bara adresserar låsbygeln utan även att det kommer någon typ av micro- snabbjustering som inte kräver verktyg.

U2 vs UX som huvudperson i "Honey, I Shrunk My Watch”? Tror att båda kommer så småningom men att man börjar med U2 då den kräver mindre anpassning.
Det är lite som Ahlgrens bilar eller Iphones.

I 50 år fanns det en påse med Ahlgrens biler; tre olika färger och några menar även tre smaker.
Sen började dem med däck, husbilar, mm..
Iphone finns väl 6-7 kulörer numera.
Så U50 lär väl komma i ett antal färger.
Tror tyvärr du har rätt gällande U2/UX i mindre stl.
 
Tillbaka
Topp