• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Vill bara säga att jag hatar att byta band/länkar så mycket att jag seriöst överväger att sälja hela klabbet av klockor och satsa på en frimärkssamling istället.
Det har jag sett dig skriva förut 😁 . Jag tycker inte det brukar vara SÅ hemskt... men å andra sidan har jag ju borrade bandhorn på typ alla klockor jag har också :angel:.
 
Senast ändrad:
Erkänner rakt av att jag går igång på vridringar där räfflorna går hela vägen ner till boetten. 🥰
3C998AD7-8C5D-4238-AA5A-1BEDE86DDC49.jpeg
 
Tror jag skulle behöva investera i en uppsättning nya bandstift också till samtliga klockor.
Testade på en 103a med läng och bubbelverktyget. Båda sidor loss på mindre än minuten. Lite knepigare att montera läderband med den då man behöver komprimera bandet lite. Däremot gick det hur smidigt som helst med Omegas verktyg. Följer med Speedmaster (kanske lite dyrt med 70 tusen för att få ett verktyg)

Bandstiftverktyg 1.JPG
Bandstiftverktyg 2.JPG
 
Så balla di där och helt lagom diameter, drömmen är en med u-boat på tavlan men de är lite svårfångade :)

Öppet sår att jag avstod att köpa en lös U-Boat-tavla med det röda trycket eftersom jag inte tänkte att jag skulle få köpa loss den här. Låg osåld ett bra tag på italienska eBay och kostade ett par tusenlappar. Läxa - köp först och tänk sen :)
 
Vad är det som gör att det tar emot?
Skräcken att få en repa eller andra fula märken i klockan och alla andra klockor jag har. Bär bara klockorna när jag är helt säker på att inte stöta emot något. Är jag i verkstaden så åker dom av och ner i en filtförsedd låda. Är jag ute på stan åker dom ner i fickan så fort jag ser något hotfull (som en trottoarkant eller betong pelare) Undrar vad det kostar att madrassera hela hemmet? :confused:
 
Skräcken att få en repa eller andra fula märken i klockan och alla andra klockor jag har. Bär bara klockorna när jag är helt säker på att inte stöta emot något. Är jag i verkstaden så åker dom av och ner i en filtförsedd låda. Är jag ute på stan åker dom ner i fickan så fort jag ser något hotfull (som en trottoarkant eller betong pelare) Undrar vad det kostar att madrassera hela hemmet? :confused:
Lite sorgligt att läsa men helt förståeligt att du kanske inte har de på i verkstan.
 
Skräcken att få en repa eller andra fula märken i klockan och alla andra klockor jag har. Bär bara klockorna när jag är helt säker på att inte stöta emot något. Är jag i verkstaden så åker dom av och ner i en filtförsedd låda. Är jag ute på stan åker dom ner i fickan så fort jag ser något hotfull (som en trottoarkant eller betong pelare) Undrar vad det kostar att madrassera hela hemmet? :confused:
Bara berätta för någon i vit rock om detta så skall du se att du får ett helmadrasserat rum iaf 😉

Nej skämt å sido, jag förstår verkligen känslan. Jag får ofta ha långa samtal med mig själv om att allt hopp inte är ute om jag ser en hairline någonstans.
 
Bara berätta för någon i vit rock om detta så skall du se att du får ett helmadrasserat rum iaf 😉

Nej skämt å sido, jag förstår verkligen känslan. Jag får ofta ha långa samtal med mig själv om att allt hopp inte är ute om jag ser en hairline någonstans.
Madrasserat rum låter mysig, då kan man ha vilken klocka som helst :p
 
Tillbaka
Topp