• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

OT Mycket intressant diskussion. Dolt sparande genom samlande kan ja berätta mycket om även utan pistolhot men det får bli post covid :)

Menade mer att jag inte har en aning om vad pengarna har gått till ☺️ Så här kan det förresten se ut vid min arbetsplats hemma 😅

IMG_20210916_101807.jpg
 
Ärligt talat tycker jag nog klockor är som minst intressanta hemma och har inte alltid klocka på mig hemma. Gillar när det finns en kontext och en lite fantiserad "användning" av klockan. Varesig det är skogen eller ett kontor. Hemma har jag jag ju väggur och klocka på datorn och bla bla. Dessutom störigt med skrivbord och länk t ex.
 
Och jag har inte ens alltid klocka på mig när jag jobbar 😅
(som alltså är att sitta hemma vid en dator)
Vi börjar så sakteliga återgå till kontoret mitten av oktober.
Känner mig lite kluven inför det.
Största olusten är för jag inte vill trängas i kollektivtrafiken med hostiga människor.
Sen har det ju varit en tidsvinst att gå upp fem i åtta, slå på datorn och jobba.
Inga dyra uteluncher heller för den delen.
Teams möten är effektivare än många andra fysiska möten.
Så en kombo vore bra, särskilt för de yngre kollegorna som är i småbarnsåldern.
 
Ärligt talat tycker jag nog klockor är som minst intressanta hemma och har inte alltid klocka på mig hemma. Gillar när det finns en kontext och en lite fantiserad "användning" av klockan. Varesig det är skogen eller ett kontor. Hemma har jag jag ju väggur och klocka på datorn och bla bla. Dessutom störigt med skrivbord och länk t ex.
Har inte du en liten kudde på bordet under armen som vi alla andra?
 
Vi börjar så sakteliga återgå till kontoret mitten av oktober.
Känner mig lite kluven inför det.
Största olusten är för jag inte vill trängas i kollektivtrafiken med hostiga människor.
Sen har det ju varit en tidsvinst att gå upp fem i åtta, slå på datorn och jobba.
Inga dyra uteluncher heller för den delen.
Teams möten är effektivare än många andra fysiska möten.
Så en kombo vore bra, särskilt för de yngre kollegorna som är i småbarnsåldern.
Pension är ingen dum ide. Jag har testat det flera gånger (och misslyckats) :)
 
Vi börjar så sakteliga återgå till kontoret mitten av oktober.
Känner mig lite kluven inför det.
Största olusten är för jag inte vill trängas i kollektivtrafiken med hostiga människor.
Sen har det ju varit en tidsvinst att gå upp fem i åtta, slå på datorn och jobba.
Inga dyra uteluncher heller för den delen.
Teams möten är effektivare än många andra fysiska möten.
Så en kombo vore bra, särskilt för de yngre kollegorna som är i småbarnsåldern.
Vi kommer att köra med möjlighet att kombinera, några dagar på kontoret och några hemma. En djävla tur att det är jag som bestämmer... :)
 
Vi börjar så sakteliga återgå till kontoret mitten av oktober.
Känner mig lite kluven inför det.
Största olusten är för jag inte vill trängas i kollektivtrafiken med hostiga människor.
Sen har det ju varit en tidsvinst att gå upp fem i åtta, slå på datorn och jobba.
Inga dyra uteluncher heller för den delen.
Teams möten är effektivare än många andra fysiska möten.
Så en kombo vore bra, särskilt för de yngre kollegorna som är i småbarnsåldern.
Jag kommer troligen fortsätta jobba hemma permanent :angel:
 
Vi börjar så sakteliga återgå till kontoret mitten av oktober.
Känner mig lite kluven inför det.
Största olusten är för jag inte vill trängas i kollektivtrafiken med hostiga människor.
Sen har det ju varit en tidsvinst att gå upp fem i åtta, slå på datorn och jobba.
Inga dyra uteluncher heller för den delen.
Teams möten är effektivare än många andra fysiska möten.
Så en kombo vore bra, särskilt för de yngre kollegorna som är i småbarnsåldern.
Hoppas på att det blir någon 50/50 kombo i framtiden då min fysiska närvaro endast behövs nån dag i veckan högst.

Jäkligast är att det tenderar att bli rätt dyrt emellanåt… har kontoret i Sunbyberg. 😬
 
Ja, men om vi skulle ta och sälja tre helt fantastiska klockor :banghead::banghead::banghead: Tänk vilken samling man skulle ha om pengar inte var en faktor.

@Yoko Jag har väl första tjing på tillbakaköp för 256 om du skulle drabbas av samma tillfälliga delirium som jag gjorde? 🌻 💚 Ändå lite kul att den hittade från Japan, via Australien och sen hit till Sverige :)

Skärmavbild 2021-09-16 kl. 09.04.27.png

Så klart att du har :heart:

Ha dock inte så stora förhoppningar på att det faktiskt inträffar... Tror att jag lyckats skiljas från två klockor sedan 2015, så det kan ta lite tid;) Å andra sidan kan ju både delirium och demens slå till vilken dag som helst.:doctor:
 
Tillbaka
Topp