• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Skräcken att få en repa eller andra fula märken i klockan och alla andra klockor jag har. Bär bara klockorna när jag är helt säker på att inte stöta emot något. Är jag i verkstaden så åker dom av och ner i en filtförsedd låda. Är jag ute på stan åker dom ner i fickan så fort jag ser något hotfull (som en trottoarkant eller betong pelare) Undrar vad det kostar att madrassera hela hemmet? :confused:
Jag förstår också känslan. Jag bestämde mig när jag köpte min Sinn 103 ST att klockan är till för att användas, så jag kör den oförsiktigt i vardagen... Men jag blev ju ledsen när jag nu fått en djup repa på ena luggen. 😔

Men jag tänker, ska man ha en repig "finklocka" av något märke så är det ju Sinn? :woot:
 
Jag förstår också känslan. Jag bestämde mig när jag köpte min Sinn 103 ST att klockan är till för att användas, så jag kör den oförsiktigt i vardagen... Men jag blev ju ledsen när jag nu fått en djup repa på ena luggen. 😔

Men jag tänker, ska man ha en repig "finklocka" av något märke så är det ju Sinn? :woot:
För någon som jag som har sjuka flippartendenser är det dessutom bra att min 30-årspresent till mig själv successivt tappar i ekonomiskt i värde och ökar i affektionsvärde i takt med "battle-scarsen'. :cigar:
 
Funkade ju ganska bra ändå😁

IMG_20210916_184908.jpg
 
Länk och gummi. Länk är fint men låset börjar bli rejält trött och släpper ibland spontant ut dykförlängningen trots att jag "klämt" ihop låset lite😥
Å så var det ju detta med hemmajobb med laptop i knät som inte lirar helbra med länk... Sätter nog på länken i alla fall, eller kanske sandfärgat kanvas :p
Du har en värld med läder vid dina fötter. Mörkbrunt läder skulle vara kula att se på den. Säg till om du vill testa ett grått Rios1931 kanvas som är likt Sinns original.
1631810633967.png
 
Tillbaka
Topp