• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Kul med odling :) Super-OT men drömmen är ett växthus. Här på utflykt utanför Strängnäs där de har växthus/affär/café men minns inte namnet. Både vindruvor och persikor. Helt fantastiskt.

Avslutar med klocka för OnT. Sinn Decimal som jag brukar titta på bilder på ibland och drömma om att ha den på armen. Är ingen ruinromantiker, men i det här fallet hade jag gärna gjort ett undantag. Fullkomligt underbar tavla :) Var nummer 2 när den kom ut på annons och nu lever den hos en tysk handlare men jag tror i hans privata samling.

$_57.jpg

Screenshot_20210920_202749.jpg

Screenshot_20210920_202735.jpg
Kan det ha varit Hornudden du besökte? :)
 
Det skiljer ju även lite i mått, 38,5mm vs 40mm. Om storleken på 556 är bra har du ytterligare ett alternativ om du kan tänk dig begagnat och det är 656, (38,5mm). Samma teknik som 856 men brukar ofta ligga runt 10-12´ begagnat. Produktbild från Sinn.

656.jpg
856 ser inte ut att finnas som beg. någonstans nu. Funderar därför på att testa 556 som instegs SINN. Vad är ett rimligt pris för ett ex. Från c.a. 2018 (med länk)? Tycker priserna spetat lite på K&S.
 
856 ser inte ut att finnas som beg. någonstans nu. Funderar därför på att testa 556 som instegs SINN. Vad är ett rimligt pris för ett ex. Från c.a. 2018 (med länk)? Tycker priserna spetat lite på K&S.

Letar du även på utländska säljplattformar? Det spretar nog mest med anledning av skick och där är det bara personligt tycke och smak som avgör vilka dings och repor som man kan leva med och inte. Personligen skulle jag ha mer överseende med levnadsärr på en A jämfört mot en I.

Du får helt enkelt göra en avvägning mellan 12.800sek som du får en ny för på länk hos Erikson gentemot en begagnad med potentiellt servicebehov som kostar ungefär samma som värdetappet när du kliver ut från butiken.
 
Tillbaka
Topp