• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ser nu att det har tillkommit några poster sedan senast jag såg tråden med en ny bild.

Skärmavbild 2021-09-20 kl. 13.17.21.png
 
Ca det dubbla skulle jag vilja påstå. Inte omöjligt att hitta 155 för ca 35-40´ men ibland även mindre. Köpte min för ca 3,1´$.

IMG_20200724_150635.jpg
PÅ tal om bundeswehr modeller. Har jag uppfatta det rätt att det finns 5 olika tillverkningar
1. Heuer 1550 orginalet.
2 Sinn 1550 Den som tillverkades av Heuerdelar
3 Sinn 155 tillverkad 2011 i 272 ex verkar finnas två modeller en med subbar i 12 och 6 den andra i 3och9 eller har jag fattat fel?
4 Sinn 155 revolution dark star
5 SINN 158

I alla fall fattar jag det så efter läst denna > https://www.watchuseek.com/threads/...graph-and-sinn-replicas-long-article.5322315/
 
PÅ tal om bundeswehr modeller. Har jag uppfatta det rätt att det finns 5 olika tillverkningar
1. Heuer 1550 orginalet.
2 Sinn 1550 Den som tillverkades av Heuerdelar
3 Sinn 155 tillverkad 2011 i 272 ex verkar finnas två modeller en med subbar i 12 och 6 den andra i 3och9 eller har jag fattat fel?
4 Sinn 155 revolution dark star
5 SINN 158

I alla fall fattar jag det så efter läst denna > https://www.watchuseek.com/threads/the-heuer-1550-sg-“3h”-pilot’s-chronograph-and-sinn-replicas-long-article.5322315/

Finns två 155, Replica (översta bilden), och Manufactum.

Replica kom 2007 och var en Japanmodell i 200ex. Manufactum kom 2011 och såldes enbart i Manufactum-butiker och jag har förstått det korrekt. Tror heller inte, men är inte helt säker, att någon av de två varianterna har Flyback. Definitivt ingen Flyback i varken Dark Star och 158 i alla fall.

18168970-j9ryempge5385qcw8ds0z7ic-ExtraLarge.jpg
F1u1sTr.jpg
 
Finns två 155, Replica (översta bilden), och Manufactum.

Replica kom 2007 och var en Japanmodell i 200ex. Manufactum kom 2011 och såldes enbart i Manufactum-butiker och jag har förstått det korrekt. Tror heller inte, men är inte helt säker, att någon av de två varianterna har Flyback. Definitivt ingen Flyback i varken Dark Star och 158 i alla fall.

18168970-j9ryempge5385qcw8ds0z7ic-ExtraLarge.jpg
F1u1sTr.jpg
Replican från 207 ser rätt okej ut. Såldes den i Europa?
 
Japp. Snart är det dax att trampa vin :)

Får du sådana mängder att du kan göra vin😮. Är du säker att du bor i Sverige 🙂.

Kul med odling :) Super-OT men drömmen är ett växthus. Här på utflykt utanför Strängnäs där de har växthus/affär/café men minns inte namnet. Både vindruvor och persikor. Helt fantastiskt.

Avslutar med klocka för OnT. Sinn Decimal som jag brukar titta på bilder på ibland och drömma om att ha den på armen. Är ingen ruinromantiker, men i det här fallet hade jag gärna gjort ett undantag. Fullkomligt underbar tavla :) Var nummer 2 när den kom ut på annons och nu lever den hos en tysk handlare men jag tror i hans privata samling.

$_57.jpg

Screenshot_20210920_202749.jpg

Screenshot_20210920_202735.jpg
 
Kul med odling :) Super-OT men drömmen är ett växthus. Här på utflykt utanför Strängnäs där de har växthus/affär/café men minns inte namnet. Både vindruvor och persikor. Helt fantastiskt.

Avslutar med klocka för OnT. Sinn Decimal som jag brukar titta på bilder på ibland och drömma om att ha den på armen. Är ingen ruinromantiker, men i det här fallet hade jag gärna gjort ett undantag. Fullkomligt underbar tavla :) Var nummer 2 när den kom ut på annons och nu lever den hos en tysk handlare men jag tror i hans privata samling.

$_57.jpg

Screenshot_20210920_202749.jpg

Screenshot_20210920_202735.jpg
OT svar. Odling är rogivande. Planerade en vinterträdgård med olivträd och citrusväxter men den drömmen får vila till jag sålt den här gården och köpt en något mindre men då blir det stort växthus och orangeri. Å naturligtvis ett antikt Franz Jäger kassaskåp :p
 
OT svar. Odling är rogivande. Planerade en vinterträdgård med olivträd och citrusväxter men den drömmen får vila till jag sålt den här gården och köpt en något mindre men då blir det stort växthus och orangeri. Å naturligtvis ett antikt Franz Jäger kassaskåp :p

Gård mot radhus....kan slänga in ett par gamla klockor i affären också 😅
 
Tillbaka
Topp