• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Inte säkert att de säljer lösa. Det skulle ju även bli riktigt snyggt på en 104 med den vridringen. Tror att Sinn kanske helst vill undvika den typen av moddar.
Finns en risk att dom håller hårt på överskotts ringar. Kanske till och med att dom gör som den stora draken Rolex, du får en ny ring om du lämnar in den gamla. 103 klassik12 är en succé och det kanske får SINN att tänka i banor om lite mer exklusivitet.. Vem vet.
 
Kvällens godnattbild. 656 L, limiterad till 300 ex. 😴😴😴

5888151268_2a207e8da2_b.jpg
 
Snygg. Men som CK skriver, en ordentlig pjäs, till och med för stor för min smak.

Sedan gillar jag det röda i dykaruren. Just att tanken är att det inte ska synas och störa bilden vid sämre sikt är ”tooligt”

Den enda 47mm jag skulle kunna tänka mig är om det kom ut en av de ca 70st 212 KSK till salu som har delats ut till tyska special foces, Kommando Spezialkräfte 💀 Samma klocka som den limiterade i 300 ex men med grön visare och något annorlunda tavlelloyout. Sorry för kass bild, men det finns verkligen inte många publicerade.

"KSK is short for Kommando Spezialkräfte, the Special Forces Command of the German military, a unit that’s comprised of elite rapid deployment troops.

Already the official supplier of wristwatches to the commando frogmen of the navy’s Kommando Spezialkräfte Marine (KSM), Sinn’s 212 KSK is the civilian version of a wristwatch made to mark the 20th anniversary of the KSK."

Sinn-212-KSK-dive-watch-3.jpg


1505205796747145.jpg
 
Den enda 47mm jag skulle kunna tänka mig är om det kom ut en av de ca 70st 212 KSK till salu som har delats ut till tyska special foces, Kommando Spezialkräfte 💀Samma klocka som den limiterade i 300 ex men med grön visare och något annorlunda tavlelloyout. Sorry för kass bild, men det finns verkligen inte många publicerade.

"KSK is short for Kommando Spezialkräfte, the Special Forces Command of the German military, a unit that’s comprised of elite rapid deployment troops.

Already the official supplier of wristwatches to the commando frogmen of the navy’s Kommando Spezialkräfte Marine (KSM), Sinn’s 212 KSK is the civilian version of a wristwatch made to mark the 20th anniversary of the KSK."

Sinn-212-KSK-dive-watch-3.jpg


1505205796747145.jpg


47 mm är ju rejält- så inget för mig heller tyvärr...
Men snygga :)
 
Den enda 47mm jag skulle kunna tänka mig är om det kom ut en av de ca 70st 212 KSK till salu som har delats ut till tyska special foces, Kommando Spezialkräfte 💀Samma klocka som den limiterade i 300 ex men med grön visare och något annorlunda tavlelloyout. Sorry för kass bild, men det finns verkligen inte många publicerade.

"KSK is short for Kommando Spezialkräfte, the Special Forces Command of the German military, a unit that’s comprised of elite rapid deployment troops.

Already the official supplier of wristwatches to the commando frogmen of the navy’s Kommando Spezialkräfte Marine (KSM), Sinn’s 212 KSK is the civilian version of a wristwatch made to mark the 20th anniversary of the KSK."

Sinn-212-KSK-dive-watch-3.jpg


1505205796747145.jpg
Ja den skulle man definitivt bära trots storleken. Där är storleken ”genuin” och man skulle bära den ”bara för att”

Därtill att jag tycker den är osedvanligt snygg!
 
Tillbaka
Topp