Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilka bra bilder du producerar! Måste säga att jag är överraskad och imponerad att herr perhog är den som dyker upp med en sådan pjäs. Flygarsnubben blir Rymdgubben .God morgon Sinn-tråden.
Tack Luft och rymd har en sak gemensamt, båda är ovanför vattenytanVilka bra bilder du producerar! Måste säga att jag är överraskad och imponerad att herr perhog är den som dyker upp med en sådan pjäs. Flygarsnubben blir Rymdgubben .
Fördelen med att det inte är troligt är att det motiverar en resa till Japan ;-)Om man får önska sig nysläpp...
Sinns egna 356-varianter är konservativa medan Japan-LEs är tuffa och sportiga. Jämför gammalmodig koppartavla och guilloche med 356 Isetan eller Euroflieger.
Önskan vore att få se en ny modern 356. Typ "Sinn military"-stuk, eller någon pandavariant, men det kommer nog inte att hända utanför Japan. Men någon form av uppdatering som inte är en till mossig tavelvariant.
Förstår att det är väl de andra kronograferna som ska stå för det moderna i Sinn, men man kan ju drömma.
Pascal kanske sitter och klistrar (applicerar) index?
Rensade i gamla mejl och hittade ett erbjudande från min Belgiske Sinndealer. Jag nappade dessvärre inte. Skulle vilja veta vad priset var för det står inte.
" Sinn 903 Klassik Limited Edition
When this limited edition watch (300 pieces) of the navigational chronograph was released in 2009, almost all pieces sold in a matter of months and many customers were disappointed to have missed the opportunity to acquire one of these beautiful timepieces.
It features a rare hand winding Lemania 1883 chronograph movement and has a dial with a vintage look.
We managed to get ONE more piece of this limited edition which you can see at the link below:"
Det här var när den släpptes alltså ny.Läste igenom lite gamla mail igår när jag letade efter uppgiften om byte av glasbaksida och jäklar vad jag saknar ASG.
Allt under 5´ € är direkt köpläge. Den modellen är riktigt dyr.
Det här var när den släpptes alltså ny.
Ah! En fellow landstingsslav?Snart sätter jag telefonen på laddning för denna vecka!
Trevlig fredag mina vänner!
AS?Ah! En fellow landstingsslav?
Om man får önska sig nysläpp...
Sinns egna 356-varianter är konservativa medan Japan-LEs är tuffa och sportiga. Jämför gammalmodig koppartavla och guilloche med 356 Isetan eller Euroflieger.
Önskan vore att få se en ny modern 356. Typ "Sinn military"-stuk, eller någon pandavariant, men det kommer nog inte att hända utanför Japan. Men någon form av uppdatering som inte är en till mossig tavelvariant.
Förstår att det är väl de andra kronograferna som ska stå för det moderna i Sinn, men man kan ju drömma.
Är någon Sinnägare sugen på att testa ett rött hajläder? Jag har ett utnött Hirsch 22m ,112/76, 6,8-3,5 mm tjockt som duger till att testa men inte dagligt användande. Det är rätt extremt i sin rödfärg och passar verkligen inte vad som helst. Kanske till en 903:a med rött datum? Jag kan skicka, det kostar inget. Annars hivar jag det nog då jag har ett nytt. Rött, syndens färg .
Dagens fredagsmys har inletts med nytt crocoband till min 104. Trevlig helg alla.
Så jäkla bra. Passar utmärkt till den klockan. Vad är det för märker på bandet? Måsta skaffa ett liknade till minDagens fredagsmys har inletts med nytt crocoband till min 104. Trevlig helg alla.
Det är Sinns egna band (Cognac). Köpt hos dem.Så jäkla bra. Passar utmärkt till den klockan. Vad är det för märker på bandet? Måsta skaffa ett liknade till min
Euroflieger var cool. Synd att det är "UK bidders only". Vad brukar de gå för?Märkliga dagar när man har så mycket att göra på jobbet att man inte ens hinner surfa klockor
Ligger en Eurofliger på eBay nu som inte har fått så många bud på sig.
Sinn 356 Euro flieger 2 Japan Limited Edition (1 of 200) Automatic Chronograph | eBay
Rare model with left hand crowns.www.ebay.com
Jag tycker att det där bandet ser ut att påminna om Sinn´s egna gällande hur det är uppbyggt. Provar gärna det på 903 mot en slant till BCF. Kommer PM
Euroflieger var cool. Synd att det är "UK bidders only". Vad brukar de gå för?
Whoop whoop!! Leverans på självaste #fliegerfriday
Å plasten är kvar GrattisWhoop whoop!! Leverans på självaste #fliegerfriday
Finns det en sinn som ni tipsar om? Har aldrig ägt en sinn. Vill ha den 38mm, field watch style och minst 100m WR.
Samma här! @Nioq , beställde du direkt från Sinn ?Vad snyggt det blev med det svarta bandet! Är inte alls avis eller börjar bli otålig nu
Riktigt snyggt. Inte vågat beställa kapellsnodden ännu då jag känner fruns blickar i nacken sedan ett annat inköp, så blir kanske nått sånt med.Så här blev strutsbandet från Steveo, finns mer bilder i en annan tråd.
Ville bara visa kulören här med
Väldigt nöjd med arbetet.
Ja, tycker att det passar riktigt bra! Känns som att "alla andra" som antingen kommenterat eller gjort en review på denna hyllat det gröna bandet. Är inte lika övertygad...Vad snyggt det blev med det svarta bandet! Är inte alls avis eller börjar bli otålig nu