• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

IMG20210924151300__01.jpg
IMG20210924151417__01.jpg

Var ju tvungen att byta tillbaka till Sinnen för #fliegerfriday. ✌️ 😇 🛩️

PS. Äger tyvärr inget 🐊 så jag kan inte hoppa på "the 🐎 🚋".

Senast ändrad:
Sinn har inget som exakt går åt det klassiska field watch-stilen. Men 556A är det uppenbara kanditaten i alla fall utfrån vad du skriver. 38,5mm, 20ATM och flieger/field/tool-watch. Finns med vit eller röd sekundvisare.

Sinn-556A-Silver-Gray-Nato2.jpg

sinn556splash.jpg
Den modellen är så himla allroundsnygg. Försöker verkligen att inte bli för lockad av den röda sekundvisaren....men det är så svårt

Jäkligt trist att det går så mycket långsammare att handla via återförsäljare än direkt från Sinn, helt klart något man kommer ha i tankarna i framtiden.

Jäkligt trist att det går så mycket långsammare att handla via återförsäljare än direkt från Sinn, helt klart något man kommer ha i tankarna i framtiden.

Tycker inte att det går att dra några slutsatser om det utifrån ett limiterat släpp. Det finns garanterat de som har beställt via Sinn som inte har fått sina klockor än medan Erikson och andra AD har levererat till kund.

Handlar om tilldelning samt att Sinn´s kundtjänst inte svarar sina AD:s på sekunden heller när de mailar om ytterligare beställningar. Det är ju också så att om Sinn skulle skicka allt de hade till sina AD:s och inte alls prioritera sina beställande kunder skulle det ju bli riktigt sura miner.

Så man får nog finna sig i ett det är ett litet lotteri gällande den här typen av släpp 🌻

Ja det beror ju egentligen på hur Sinn vill sälja sina klockor, vill man sälja via återförsäljare eller hellre stå för kundkontakten själva via nätet?

Jag är för gammaldags, gillar att träffa eller prata med en person om jag köper något men inser att det här är något jag kommer få acceptera.

Ja det beror ju egentligen på hur Sinn vill sälja sina klockor, vill man sälja via återförsäljare eller hellre stå för kundkontakten själva via nätet?

Jag är för gammaldags, gillar att träffa eller prata med en person om jag köper något men inser att det här är något jag kommer få acceptera.
Eftersom jag bor 40 mil från Stockholm och inte kan känna på klockorna spelar det egentligen ingen roll för mig om jag mailar/ringer Sundbyberg eller Frankfurt

Personligen tycker jag nog att en tillverkare som SINN i första hand borde supporta sin ÅF. Tänk på att en ÅF köper betydligt fler klockor än vad en enskild person gör per år. Vad finns för incitament för en ÅF att hålla ett märke om huvudmannen säljer själv via sin hemsida? :)

Sinn har ju från starten på 60-talet sålt direkt till kund utan mellanhänder, så det sitter i väggarna. AD har tillkommit under åren, men jag håller med om att det är bra mycket trevligare att gå in i en butik än att beställa från en webshop. Speciellt då det är så stora summor och köp som man i vissa fall kanske bara gör en gång i livet.

Scheiße, har stött på lite patrull med mitt köp :(

Hur är det nu med Paypal, visst finns det två kategorier av transaktioner där man har bra skydd med det ena men typ obefintligt med det andra? Någon som vet om det stämmer och vad de båda varianterna heter?

Scheiße, har stött på lite patrull med mitt köp :(

Hur är det nu med Paypal, visst finns det två kategorier av transaktioner där man har bra skydd med det ena men typ obefintligt med det andra? Någon som vet om det stämmer och vad de båda varianterna heter?
Så här står det på paypals sida https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/pay-online

Du kan vara helt lugn.​

Om du inte får en vara, eller om varan skiljer sig markant från beskrivningen, kan vi hjälpa dig att få pengarna tillbaka*. Och dina kortuppgifter är säkert lagrade på ditt PayPal-konto.
*Villkor för köparskydd

Vad det innebär​

Desktop_Module1_Icon_Umbrella.png

Köparskydd​

Om ditt kvalificerade köp inte kommer fram eller inte motsvarar säljarens beskrivning kan vi ersätta dig.

Desktop_Module1_Icon_Shield.png

Bedrägeriskydd​

Vi övervakar alla transaktioner dygnet runt för att förhindra bedrägerier, falska mejl och identitetsstöld.

Desktop_Module1_Icon_Padlock.png

Datakryptering​

Alla transaktioner krypteras med hjälp av vår avancerade krypteringsteknologi.

Tillbaka
Topp