• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Scheiße, har stött på lite patrull med mitt köp :(

Hur är det nu med Paypal, visst finns det två kategorier av transaktioner där man har bra skydd med det ena men typ obefintligt med det andra? Någon som vet om det stämmer och vad de båda varianterna heter?
Om du valt friends and family så har du mig veterligen inget skydd. Om du köpt vi handlare så ska du ha ett skydd. Du måste dock öppna ett case inom en viss tid. Sedan kräver de en del bevis m.m. innan de dömer till någons fördel. Hoppas det löser sig.

Så här står det på paypals sida https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/pay-online

Du kan vara helt lugn.​

Om du inte får en vara, eller om varan skiljer sig markant från beskrivningen, kan vi hjälpa dig att få pengarna tillbaka*. Och dina kortuppgifter är säkert lagrade på ditt PayPal-konto.
*Villkor för köparskydd

Vad det innebär​

Desktop_Module1_Icon_Umbrella.png

Köparskydd​

Om ditt kvalificerade köp inte kommer fram eller inte motsvarar säljarens beskrivning kan vi ersätta dig.

Desktop_Module1_Icon_Shield.png

Bedrägeriskydd​

Vi övervakar alla transaktioner dygnet runt för att förhindra bedrägerier, falska mejl och identitetsstöld.

Desktop_Module1_Icon_Padlock.png

Datakryptering​

Alla transaktioner krypteras med hjälp av vår avancerade krypteringsteknologi.

Om du valt friends and family så har du mig veterligen inget skydd. Om du köpt vi handlare så ska du ha ett skydd. Du måste dock öppna ett case inom en viss tid. Sedan kräver de en del bevis m.m. innan de dömer till någons fördel. Hoppas det löser sig.

Det var Friends & Family som jag tänkte på. Men jag har för mig att man kan använda den andra kategorin av köp mellan privatpersoner också?

EDIT: PayPal Goods var det jag tänkte på.

Jag var lite otydlig, har alltså inte betalat än och hade tänkt göra det via banköverföring men får en liten olustig känsla och skulel vilja ha någon typ av köparskydd för transaktionen. Han säger att jag kan betala via banköverföring men att jag då måste göra en delad överföring mellan honom och hans pappa. Skumt är bara förnamnet och det finns ingen logisk orsak om jag tar hänsyn till hans ålder, +50, och vad han har berättat om sig själv hittills. Ska tillägga att jag alltså har kontaktat honompå grund av en speciell klocka och han har inte haft en säljesannons ute.

Det var Friends & Family som jag tänkte på. Men jag har för mig att man kan använda den andra kategorin av köp mellan privatpersoner också?

EDIT: PayPal Goods var det jag tänkte på.

Jag var lite otydlig, har alltså inte betalat än och hade tänkt göra det via banköverföring men får en liten olustig känsla och skulel vilja ha någon typ av köparskydd för transaktionen. Han säger att jag kan betala via banköverföring men att jag då måste göra en delad överföring mellan honom och hans pappa. Skumt är bara förnamnet och det finns ingen logisk orsak om jag tar hänsyn till hans ålder, +50, och vad han har berättat om sig själv hittills. Ska tillägga att jag alltså har kontaktat honompå grund av en speciell klocka och han har inte haft en säljesannons ute.
Delad överföring ? det låter lite skumt. Om han nu vill sälja och är ärlig måste han väll förstå att du vill vara säker på att få varan. Någon form av garanti skulle jag begära i ett sådant fall. Knepigt minst sagt

Delad överföring ? det låter lite skumt. Om han nu vill sälja och är ärlig måste han väll förstå att du vill vara säker på att få varan. Någon form av garanti skulle jag begära i ett sådant fall. Knepigt minst sagt.

Plus att det har gått från ett överenskommet pris inklusive frakt till samma pris men nu ska jag tydligen betala frakt. Vill verkligen, verkligen ha klockan och den är inget som man hittar i brådrasket, men det gör ju också att man kan bli onödigt benägen att ta risker.

Plus att det har gått från ett överenskommet pris inklusive frakt till samma pris men nu ska jag tydligen betala frakt. Vill verkligen, verkligen ha klockan och den är inget som man hittar i brådrasket, men det gör ju också att man kan bli onödigt benägen att ta risker.
Går det inte att arrangera något med ett fraktbolag eller liknande så du är garanterad att få klockan.

Nu vet jag inte var klockan finns med något i ditt första inlägg fick mig att tänka på tyskland. Är det nära på en graal så skaffa tåg/flygbiljett och åk och hämta? Passa på att besöka ett par loppisar också om det är möjligt.

Går det inte att arrangera något med ett fraktbolag eller liknande så du är garanterad att få klockan.

Verkar som att PayPal Goods är ett rätt så bra alternativ.

Nu vet jag inte var klockan finns med något i ditt första inlägg fick mig att tänka på tyskland. Är det nära på en graal så skaffa tåg/flygbiljett och åk och hämta? Passa på att besöka ett par loppisar också om det är möjligt.

Jag som knappt har varit utanför dörren på 1 1/2 år skulle aldrig våga mig ner på kontinenten som det är nu 😅 Klockan finns i Paris. Men jag ska maila ikväll och känna lite honom lite på pulsen så får vi se. Har det dykt upp ett ex nu så kan det dyka upp ett till även om man får vänta ett eller ett par år. Det är bara det där med tålamodet :)

Verkar som att PayPal Goods är ett rätt så bra alternativ.

Jag som knappt har varit utanför dörren på 1 1/2 år skulle aldrig våga mig ner på kontinenten som det är nu 😅 Klockan finns i Paris. Men jag ska maila ikväll och känna lite honom lite på pulsen så får vi se. Har det dykt upp ett ex nu så kan det dyka upp ett till även om man får vänta ett eller ett par år. Det är bara det där med tålamodet :)
JAg skulle också dra mig för att åka tåg eller flyg till paris. Var det riktigt akut skulle jag ta bilen, mat kan man ha med med tankningen kan bli ett problem :)
Hoppas allt går bra, hållet tummar och tår :)

Alltså Japan limiterade… en vacker dag kommer impulsen ta över förståndet. 6000SEK för weekend i Tokyo.
7E8EF4CD-A32B-4EE4-88ED-8F5548E3D206.jpeg

Tråden får förstås dela på biljetten för en mula som kan vandra hem med klockorna på armen genom tullen.

a58f3cfd52d0df6e0659b6e4b7e4fe81.jpg

(Hittade ingen illustration med Sinn-klockor...)

Det bör inte bli mer än fullt överkomliga 600kr per klocka om vi får igång en liten Japan-hype.

Tillbaka
Topp