• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tråden, hjälp mig!!
Min (bättre?) begagnade 104 stannar trots att den står i windern. Den står bredvid 556 (som tickar på perfekt), så jag utesluter att det är windern som inte fungerar.
Är det rimligt att förvänta sig eller bör jag skicka in ett garantiärende?
1633497355229666858881454448295.jpg

Tråden, hjälp mig!!
Min (bättre?) begagnade 104 stannar trots att den står i windern. Den står bredvid 556 (som tickar på perfekt), så jag utesluter att det är windern som inte fungerar.
Är det rimligt att förvänta sig eller bör jag skicka in ett garantiärende?
1633497355229666858881454448295.jpg
Trist. Funkar den som vanligt vid manuell uppdragning?

Hm, har inget minne av att jag har sett att Sinn använder röd färg för söndagar på dagskivan 🤔

@ironcastle Hur är det på din vita 104? Tänker om det är en feature bara på den vittavlade. Lånad bild från annons på Reddit.

29ece7c5b75ee430558a35597b0138c3ec32850a.jpg
Såg ett par limiterade i Japan som hade röd söndag. Kan ju vara en specialare för en viss marknad?

Edit: 10 poäng för killgissningen tycker jag! :)

Jag har en tysk klocka av annat märke som stannade i windern bredvid min hånleende 857:a. Den fungerade som vanligt vid manuellt uppdrag. Där var tyvärr en garantiresa till Frankfurt nödvändig. Kom hem igår f.ö!! Du har ju Erikson urhandel i huvudstaden som är bra.
Lite långt till Erikssons, vilket i normalfallet är lysande för mängden sms-lån som behövs, men aningen beklagligt i detta fall...

Slänger en blänkare här om än lite väl framfusigt. Men om någon går i säljtankar angående sin Sinn 556i/556i RS på H länk, så går jag i köptankar 😂.

Skjut iväg ett PM om intresse finns.

Tillbaka
Topp