Sällan man ser kronografer. För ca ett år sedan så fanns det nästan alltid minst en kronograf till salu här på KS.Jag tycker nog att det kommer ut annonser med jämna mellanrum. Vilka modeller är det som du tittar efter?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sällan man ser kronografer. För ca ett år sedan så fanns det nästan alltid minst en kronograf till salu här på KS.Jag tycker nog att det kommer ut annonser med jämna mellanrum. Vilka modeller är det som du tittar efter?
Kul.
Ser ut att vara en riktig arbetshäst.
Du kanske till och med skulle klara att få en liten, liten repa eller ding på den?
Dom börjar få Rolex och Omega status, långa väntelistor, fråga @Clark Kent om 103 klassik12Sällan man ser kronografer. För ca ett år sedan så fanns det nästan alltid minst en kronograf till salu här på KS.
Sällan man ser kronografer. För ca ett år sedan så fanns det nästan alltid minst en kronograf till salu här på KS.
Nu när du nämner 103 classic12. Hur kommer det sig att klockan är hela 17(!) mm hög?Dom börjar få Rolex och Omega status, långa väntelistor, fråga @Clark Kent om 103 klassik12
Alla 103 or med valjoux 7750 kloner är så tjocka. Det lustiga är att den inte känns så tjock på ärmen. Breitligng navitimer med 7750 och Heuer autavia med 02 verket är samma tjocklek men känns större på armen.Nu när du nämner 103 classic12. Hur kommer det sig att klockan är hela 17(!) mm hög?
Ser inte stor ut på armenNu när du nämner 103 classic12. Hur kommer det sig att klockan är hela 17(!) mm hög?
Breitling är inte heller så tjock. Jag tycker Sinn:en är 2 mm för tjock.Alla 103 or med valjoux 7750 kloner är så tjocka. Det lustiga är att den inte känns så tjock på ärmen. Breitligng navitimer med 7750 och Heuer autavia med 02 verket är samma tjocklek men känns större på armen.
Jag tror att de går åt snabbt. Bra pris och populärt märke hos oss nördar.Hur kommer det sig att det är allt färre Sinn till salu här på KS?
Den är lika tjock som alla andra 103 St Sa, det är för att den är 200 m vattentät och har kupad baklock i glas. Det gör dem 2 mm tjockare än 103 St varianten. Jag tycker inte det märks när man bär den men det beror nog lite på formen på ens handled. Kupade baksidan sjunker liksom ner i min handled.Breitling är inte heller så tjock. Jag tycker Sinn:en är 2 mm för tjock.
Köpa och sälja Sinn har blivit som att köpa bostad i Stockholm. De säljs innan visning...Jag tror att de går åt snabbt. Bra pris och populärt märke hos oss nördar.
have fun! Gjort den resan en gång, jag gör inte om det! Android för det vara.Dagens klocka och dagens ångestprojekt.
Ska byta tillbaka till Iphone efter snart 5 år med Android
have fun! Gjort den resan en gång, jag gör inte om det! Android för det vara.
Joooo let´s go! Android android android!!! ;-)Om inte Huawei hade varit Telefona Non Grata hos Google hade jag definitivt fortsatt med deras mobiler då framförallt kamera och batteri i mina ögon är överlägset men även prismässigt är det ett trevligare alternativ. Hoppas jag inte slängde in en brandbomb nu för en Apple vs Android-diskussion
Om inte Huawei hade varit Telefona Non Grata hos Google hade jag definitivt fortsatt med deras mobiler då framförallt kamera och batteri i mina ögon är överlägset men även prismässigt är det ett trevligare alternativ. Hoppas jag inte slängde in en brandbomb nu för en Apple vs Android-diskussion
Personligen skulle jag helst inte villa ha någon smart telefon. Är bara en massa trassel och kort livslängd. Förordar röksignaler
Tänk bara när det inte ens fans telefonsvarare eller nummer presentatör.. Svarade ingen fick man ringa igen. Eller skriva brev. Det var tider det.Kanske världsrekord i OT, men lovar att jag ska återgå till klockor efter det här
Men en sak som dagens yngre generationer missar mot tidigare när man bara hade fasta mobiler, (ja alla barn...det fanns faktiskt en tid utan mobiltelefoner och internet som många av oss trots det har lyckats genomleva), var bonusrelationen man fick till ens kompisars föräldrar och eventuella syskon då man var tvungen att ringa till den gemensamma hemtelefonen och inte som nu direkt till mobilen. En rätt trevlig sak faktiskt som jag kan sakna
Slänger in en random Sinn-bild som plåster på såren för ointressant utläggning Jämförelsebild mellan 1:a och 2:a/3:e generations tavellayout på 156.
Hade man tur svarade kompisens syrra....Kanske världsrekord i OT, men lovar att jag ska återgå till klockor efter det här
Men en sak som dagens yngre generationer missar mot tidigare när man bara hade fasta mobiler, (ja alla barn...det fanns faktiskt en tid utan mobiltelefoner och internet som många av oss trots det har lyckats genomleva), var bonusrelationen man fick till ens kompisars föräldrar och eventuella syskon då man var tvungen att ringa till den gemensamma hemtelefonen och inte som nu direkt till mobilen. En rätt trevlig sak faktiskt som jag kan sakna
Slänger in en random Sinn-bild som plåster på såren för ointressant utläggning Jämförelsebild mellan 1:a och 2:a/3:e generations tavellayout på 156.
Det var tider det.......Hade man tur svarade kompisens syrra....
Om inte Huawei hade varit Telefona Non Grata hos Google hade jag definitivt fortsatt med deras mobiler då framförallt kamera och batteri i mina ögon är överlägset men även prismässigt är det ett trevligare alternativ. Hoppas jag inte slängde in en brandbomb nu för en Apple vs Android-diskussion
Har du testat OnePlus? Jag har en Nord 2 nu och en 6:a innan. Väldigt nöjd och de flesta jag känner har inte bytt ifrån OnePlus heller.
Då ska jag stödja dig i ditt val trots att jag själv är androidare. Brorsan rensade bland sina energitjuvar för en tid sedan och byte android mot iphone och han ångrar sig inte. Mao bra val.Nej, men nu är Iphonen inhandlad så jag får helt enkelt stå ut med att lära om. I-landsproblem DeLuxe
Slänger in en bild på en snudd på perfekt 156. Generation 1 med den gamla länken. Det enda som saknas för att den ska bli fulländad är de äldre visarna, dvs den variant som är på det vänstra exempleret i posten ovan.