• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Seså.. Inte vara nervös. Är inte bandet som du tänkt dig kan du alltid beställa ett nytt, testa då strap customizer så är du säker på att få exakt det du vill ha. Det anda kan du montera på en skräp klocka eller så kan jag hjälpa dig att kasta det :p

Seriöst.. det är inte sjukt det är en hobby.. Hur mycket pengar lägger inte tjejer ner på smink tex.

Custom gör det ju bara ännu mer oklart vad man faktiskt får i handen och till (inte sällan) två till tre gånger pengarna :) Vi får se vad jag får helt enkelt. Förhoppningsvis blir det bra🤷‍♂️

Låter analogin med tjejer och smink vara orörd då jag inte har en minsta aning om den stämmer eller inte:) Men vår hobby är en (ekonomiskt sett) sjuk hobby, utan tvekan:p

Ahhhhh
20211009_213558.jpg

Det här urverket skäms inte för sig med en glasbaksida. Lite åt det dyra hållet för klockan bara.
90383EA3-1468-4989-AA39-F27E040B49AD.png
För dom pengarna borde man få ett cosc certifierat verk tycker jag. Fast det är ett väldigt vackert urverk :)
Edit: 55 tillverkade men går fortfarande at beställa.. Tja.. lite sugen blir man allt

Edit 2 fast fan vet om jag inte hellre köpte en sån här för dom pengarna https://www.chrono24.se/alangesoehne/a-lange--soehne-saxonia-18k-rose-gold--id21056786.htm eller en sån här https://www.chrono24.se/alangesoehne/a-lange--soehne-wwii-pilot-zertifikat--id21083086.htm
Båda ovanstående känns som mycket mer klocka för den summa. Fortfarande tysk klocka i alla fall :p

Edit 3.. 55 mm är en väldigt manlig klocka 😂

Senast ändrad:
Lite sugen på att testa min första Sinn. Har de något mer i Quartz utöver UX? Annars kanske det får bli en 104 (helst i grönt)🙂 Ryktet går ju även om en trevlig tråd här😉

Som @Laddsladd redan påpekat är det UX som gäller om det ska vara klockor i produktion. Om du vill leta vintage är tre riktigt bra quartz-modeller EZM2, 809, (quartz har dag/datum. Är det bara datum är det automat), och 815.

EZM2 @Geparden och 815 @Danne.l sinns på forumet om du vill be om egentagna bilder då alla mina är snodda från nätet :)

Men kul att Sinn-intressat har väckt. Om du tänkt dig en grön 104 så finns det en index-variant i ordinarie sortiment samt en med siffror som är limiterad och slåtsåld men som säljs med jämna mellanrum på diverse säjsajter.

VIbckly.jpg
cimg0027u1s8r.jpg
sinn815.jpg

Varför inte en SINN 103 Sa Grön? På tal om rykten.. Ingen rök utan eld ;)

IMG_E1326.JPG

Tror bara det är vissa dammodeller som är quarts numera. Har funnits mer förr.
Mycket trevlig tråd 😀

Låter bra det, du vet att man inte flippar en Sinn när man väl köpt en 😉

Som @Laddsladd redan påpekat är det UX som gäller om det ska vara klockor i produktion. Om du vill leta vintage är tre riktigt bra quartz-modeller EZM2, 809, (quartz har dag/datum. Är det bara datum är det automat), och 815.

EZM2 @Geparden och 815 @Danne.l sinns på forumet om du vill be om egentagna bilder då alla mina är snodda från nätet :)

Men kul att Sinn-intressat har väckt. Om du tänkt dig en grön 104 så finns det en index-variant i ordinarie sortiment samt en med siffror som är limiterad och slåtsåld men som säljs med jämna mellanrum på diverse säjsajter.

VIbckly.jpg
cimg0027u1s8r.jpg
sinn815.jpg
Tack för många bra svar! Först och främst, tråååkigt att Quartz är för damer, något alternativ till UX kan jag tycka att de borde ta fram😁

Och srskilt tack till dig @Clark Kent, kan ikte bli bättre förklarat och med bilder🙏 Gillade faktiskt både EZM2 och 809, synd att de är utgånga och lär vara lite svårare att få tag på. Gällande gröna 104 så gillar jag faktiskt den med index mer, tycker även den vita ser trevlig ut! Vid en F2F-affär fick jag testa en 104, och minns att jag gillade att den upplevdes relativt tunn!

Och slutligren @vanman, vad tror du om mig, jag är ju en kronisk flippare😂😜 Men kanske kan jag börja få in lite mer Sinn i flippandet åtminstone😉

Edit: Ju mer jag kikar på UX så måste jag erkänna att jag börjar bli rätt sugen på en sådan ändå!

Senast ändrad:
Tack för många bra svar! Först och främst, tråååkigt att Quartz är för damer, något alternativ till UX kan jag tycka att de borde ta fram😁

Och srskilt tack till dig @Clark Kent, kan ikte bli bättre förklarat och med bilder🙏 Gillade faktiskt både EZM2 och 809, synd att de är utgånga och lär vara lite svårare att få tag på. Gällande gröna 104 så gillar jag faktiskt den med index mer, tycker även den vita ser trevlig ut! Vid en F2F-affär fick jag testa en 104, och minns att jag gillade att den upplevdes relativt tunn!

Och slutligren @vanman, vad tror du om mig, jag är ju en kronisk flippare😂😜 Men kanske kan jag börja få in lite mer Sinn i flippandet åtminstone😉
Klart du ska testa en Sinn och med fördel en UX! Jag insåg snabbt att den checkar så många boxar och den har hittills legat på +/-0 nu efter 5 v :)
8F922277-5432-4427-9886-6CB427EB769E.jpeg

En batteri-104 skulle helt klart platsa i sortimentet och säkert även sälja riktigt bra. Sinn borde bara ha den goda smaken att i sådana fall avstå från att skriva [Q] på tavlan.

Självklart en personlig reflektion men jag skulle inte vilja kalla 104 för tunn, mer välproportionerlig mellan diameter och tjocklek inom sin kategori av klocka.

Klart du ska testa en Sinn och med fördel en UX! Jag insåg snabbt att den checkar så många boxar och den har hittills legat på +/-0 nu efter 5 v :)
8F922277-5432-4427-9886-6CB427EB769E.jpeg
Ju mer jag kollar på den, desto fränare blir den. Enda som jag har lite svårt för just nu är den svarta bezelringen, men det är väl en tidsfråga tills jag släppt den detaljen också😁
En batteri-104 skulle helt klart platsa i sortimentet och säkert även sälja riktigt bra. Sinn borde bara ha den goda smaken att i sådana fall avstå från att skriva [Q] på tavlan.

Självklart en personlig reflektion men jag skulle inte vilja kalla 104 för tunn, mer välproportionerlig mellan diameter och tjocklek inom sin kategori av klocka.
Håller helt med dig om den punkten! Så kanske det är, läste nu att det var 11,5mm, vilket inte är supertunnt direkt. Kan vara för att jag köpte en Planet Ocean då, som jämförelsevis är en stor klump😂 Välproportionelig låter då kanske som ett bättre ord!

Ju mer jag kollar på den, desto fränare blir den. Enda som jag har lite svårt för just nu är den svarta bezelringen, men det är väl en tidsfråga tills jag släppt den detaljen också😁

Håller helt med dig om den punkten! Så kanske det är, läste nu att det var 11,5mm, vilket inte är supertunnt direkt. Kan vara för att jag köpte en Planet Ocean då, som jämförelsevis är en stor klump😂 Välproportionelig låter då kanske som ett bättre ord!

Lästips till morgonkaffet :) Fantastisk recension av @Fliegerchronograph🚁 som har en variant av UX med den vanliga vridringen.

Köp inte SDR, så är ”problemet” med svart bezel ur din värld också 😇👏
Aha nu hänger jag med, som ni ser är jag nybörjare inom Sinn.
Lästips till morgonkaffet :) Fantastisk recension av @Fliegerchronograph🚁 som har en variant av UX med den vanliga vridringen.

TACK! Perfekt att läsa till frukosten👌

Dags att bunkra mat...

IMG_20211010_092518.jpg

Snygg detalj att index kl.6 är rakt i överkant för att matcha datumfönstret. Index ser ut att vara något upphöjda, men ligger lumen kant i kant med index eller lägre?

Bra storlek på datumförnstret förresten. Med ett sådant kanske kan skulle slippa ta fram luppen när man ska ställa datumet som på 656 😊

Jahapp, då sitter jag och sneglar dreglande på klockannonser och frugan sneglar ilsket på mig...

Tillbaka
Topp