Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stämmer att det iofs är 19mm, men jag tycker att 101 är lite för elegant med dess relativt glossy tavla för bund. Har stora bryderier och det är tur att man är sin egen chef, för annars hade det nog blivit sura miner efter att jag lagt dryga halvtimmen på det här
Ja, jag har lagt laptopen med skärmen mot bordet för att kunna "prova" olika band
![]()
![]()
Håller med @perhog . Gillar verkligen färgen på rallybandet.Översta raden nr 2 från vänster blir perfekt. Eller nr 2 från högen![]()
Och boett snodd av HelmutLite oklar referens, 803?Samma boett och tavla i alla fall som första generationens Heuer 844.
Bild snodd från nätet.
![]()
Bara handla ni som letar
![]()
Positivt med fri fraktBara handla ni som letar
![]()
Är inte boetten lik cwc också?Och boett snodd av Helmut.
Helmut kanske var till UK och härjade ocksåÄr inte boetten lik cwc också?
Går ju inte att skiljas från så bra grejorOj 1 år redan
Så härligt att se att den fortfarande är kvar hos dig.
WOW snyggt.. hoppas du blev nöjdEtt litet paket från Paris dök upp idag
![]()
![]()
![]()
Umm… är inte undertavlan vid klockan 9 en 24h GMT eller får jag ta på dumstrut nu?Sinn 142 ST II en perfekt klocka som har allt man kan önska sig.. Enda jag egentligen saknar är 24 timmar GMT och månfas.
![]()
Grattis! Kommer aldrig tröttna på att se bilder på den där!Ett litet paket från Paris dök upp idag
![]()
![]()
![]()
Dumstrut påUmm… är inte undertavlan vid klockan 9 en 24h GMT eller får jag ta på dumstrut nu?
Aha… lite rörigt det där. Trodde det var det som kallades GMT (oavsett omställbarhet). Tack!Dumstrut påDen visar tiden i 24 timmars format. Inte omställbar till GMT eller annan tidson
WOW snyggt.. hoppas du blev nöjd![]()
Vad visar flygplansvisaren?Dumstrut påDen visar tiden i 24 timmars format. Inte omställbar till GMT eller annan tidson
Bandet är väldigt likt det jag har.Ett litet paket från Paris dök upp idag
![]()
![]()
![]()
Tid i luftenVad visar flygplansvisaren?
Bandet är väldigt likt det jag har.
![]()
Frågan är om Special tanning är värt dom extra tusenlapparna, har för mig att det är vax behandlat åxå. Ser ut som att nyans och tråd är lika på ditt band, tycker du ska vara nöjd. Tack för att du testade den billigare varianten, nu vågar jag också beställa av den sortenJapp, och det var lite det jag hoppades påÄven om ditt har klart mer färgskiftningar. Men tänker att även mitt kommer att bli "mer levande" när det fått lite användningstid och patina
![]()
Det finns så många olika gamla Sinn-modeller man aldrig sett!Lite oklar referens, 803?Samma boett och tavla i alla fall som första generationens Heuer 844.
Bild snodd från nätet.
![]()
Frågan är om Special tanning är värt dom extra tusenlapparna, har för mig att det är vax behandlat åxå. Ser ut som att nyans och tråd är lika på ditt band, tycker du ska vara nöjd. Tack för att du testade den billigare varianten, nu vågar jag också beställa av den sorten![]()
Edit. testa med lite bivax det kanske gör susen
Verkligen, är väl monnin case? Va nära att klicka hem en heuer av samma snitt en gång i tin, är väl bara lite text som skiljer de åt vad jag kan seDet finns så många olika gamla Sinn-modeller man aldrig sett!
Noll koll på vintage, så det är mer än jag vet!Verkligen, är väl monnin case? Va nära att klicka hem en heuer av samma snitt en gång i tin, är väl bara lite text som skiljer de åt vad jag kan se![]()