• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

För min del har det varit anledningen till att jag inte köpt en Sinn tidigare. Men kanske borde skita i att tänka på verk.
Verkligen. Sinn kör ju top grade i alla (?) modeller och dom 2824 top som jag haft (några stycken nu) har alla hållit sig väl inom COSC o aldrig strulat. Stryktåliga, billiga att serva och iaf lite dekorerade. Jag gillar urverk generellt och även jämfört med "finare" verk så ser jag inga nackdelar alls med ett 2824 top grade. Man skall nog också tänka att det är rätt stor skillnad på ett top grade justerat i fem positioner eller ett standard som bara är monterat och har en spd+/- på kanske 15 sekunder.

Äntligen slipper man bilhandlarhäng. Sprintarna har suttit stenhård men synade länken nu och såg ett par pyttemärken på ett par ställen och vips, där gick det att trycka ut stiften.

Det är verkligen en fantastiskt bekväm länk som dessutom har automatisk microjustering. Sinn borde verkligen göra som Breitling och ta tillbaka de gamla länkarna som komplement.

IMG_20211012_074749.jpg
IMG_20211012_075121.jpg
IMG_20211012_075054.jpg

Äntligen slipper man bilhandlarhäng. Sprintarna har suttit stenhård men synade länken nu och såg ett par pyttemärken på ett par ställen och vips, där gick det att trycka ut stiften.

Det är verkligen en fantastiskt bekväm länk som dessutom har automatisk microjustering. Sinn borde verkligen göra som Breitling och ta tillbaka de gamla länkarna som komplement.

IMG_20211012_074749.jpg
IMG_20211012_075121.jpg
IMG_20211012_075054.jpg
Den passar på länk!!

Uppdatering. Fick meddelande från fransmannen precis att han inte ”hunnit” till posten idag, så därför har det inte kommit något trackingnummer.

Men tänker att om man nu var en blåsare så finns det ju ingen anledning att fortsätta upprätthålla någon form av försäljningsintention efter det att man har fått pengarna på kontot. Så jag kommer att sova gott i natt 😊
Vem försöker du lura? Du kommer ha en klump i magen tills paketet ligger på köksbordet 😄

Jag tror ”oroligt” på en mindre UX.

Anledningen att jag tror på en mindre U2 först på tur är att det är en mindre komplicerad ändring. Boetten finns, urvek finns och det enda man behöver göra är att tillverka en ny mindre tavla samt att komma på ett fräsigt namn som tex U100.

Med en ny UX däremot är min högst ovetenskapliga spaning att det krävs fler tester för att få fram rätt specer av bland annat vattenresistens.

Vem försöker du lura? Du kommer ha en klump i magen tills paketet ligger på köksbordet 😄

Jag känner mig faktiskt oroväckande lugn 😊 Inte ens speciellt ivrig att få paketet även om de är en efterlängtad klocka.

De KSK-klockor som är issued har en annorlunda tavellayout mot de 212 som man kunde köpa från Sinn, samt gröna visare istället för röda. Har sett ett enda ex som varit ute till försäljning, men det var auktion och det går inte att få fram försäljningspris.

Det ser ut som att stålblicken har en annorlunda och helröd vridring mot vanliga UX. Kul att se hela outfiten, har bara sett den klippta bilden tidigare.
Jag tror det är det som är skillnaden, har för mig att jag läst att någon ville köpa en sådan vridring från Sinn och fick nej för att dom inte fick sälja den utan det var reserverat för gsg, har för mig det var här på KS, men jag har säkert fel där ;-)

Anledningen att jag tror på en mindre U2 först på tur är att det är en mindre komplicerad ändring. Boetten finns, urvek finns och det enda man behöver göra är att tillverka en ny mindre tavla samt att komma på ett fräsigt namn som tex U100.

Med en ny UX däremot är min högst ovetenskapliga spaning att det krävs fler tester för att få fram rätt specer av bland annat vattenresistens.

Jag känner mig faktiskt oroväckande lugn 😊 Inte ens speciellt ivrig att få paketet även om de är en efterlängtad klocka.
U2 har väll lite högre profil än U1 då glaset är mycket tjockare (är det inte lite kupat även?) så undrar om det är så mycket de kan återanvända egentligen?

Vilket fall, en potentiell 41mm U2 måste ju vara den absolut ultimata sol&dyk-semester-klockan alla kategorier! Håller tummarna

U2 har väll lite högre profil än U1 då glaset är mycket tjockare (är det inte lite kupat även?) så undrar om det är så mycket de kan återanvända egentligen?

Vilket fall, en potentiell 41mm U2 måste ju vara den absolut ultimata sol&dyk-semester-klockan alla kategorier! Håller tummarna
Håller med dig, den skulle passa bra där! Får hoppas på en E-version men det är väl för mycket ;-)

Håller med dig, den skulle passa bra där! Får hoppas på en E-version men det är väl för mycket ;-)
Har inte lyckats luska ut om Sinn bara ska visa nyheterna dom presenterat hittils iår i Dusseldorf i slutet av månaden, eller om dom kommer presentera nått nytt då, jag är dock tveksam innerst inne ;-)

Uppdatering. Fick meddelande från fransmannen precis att han inte ”hunnit” till posten idag, så därför har det inte kommit något trackingnummer.

Men tänker att om man nu var en blåsare så finns det ju ingen anledning att fortsätta upprätthålla någon form av försäljningsintention efter det att man har fått pengarna på kontot. Så jag kommer att sova gott i natt 😊
Jag har börjat använda mig av bankkonto istf åaypal, då vet man iaf vem man har skickat pengar till, prövade ju att ha en dialog med PayPal häromleden, gick inte alls....jag tänker om man har ett namn och en adress så kan man se till att Polisanmäla om man blir blåst.

Firar -10kg på vågen med en General Harvest och obligatorisk proteindrink. Fortsatt mycket nöjd med 556, men inte helt otippat börjar suget efter fler Sinn smyga sig på. 240 st lockar bland annat. Trevlig kväll på er, jag hinner knappt med i denna tråd :D
20211011_221504-01.jpeg
Känner du att det platåar av vid -10 kan jag hjälpa dig med att lätta lite till genom att köpa din 556🤣🤣🤣.
Nej skämt å sido, strongt jobbat💪

Tillbaka
Topp