Jag har också fått den där jävla UX-klådan!
Jag hade en tidigare som jag flippade ganska omgående. Svintuff klocka på pappret, kanske t.o.m. den svintuffaste, men i verkligheten klickade vi inte. Noll pirr. Jag var helt mjuk i brallan. Jag gissar att det främst berodde på fem saker som skavde;
1. Glaset. Det STÄNDIGT kladdiga glaset.
2. Vridringen. De tar utan konkurrens priset för sladdrigast känsla. Det påverkar ju inte funktionen på det minsta vis men just känslan. På en klocka i den prisklassen ska det vara tighta, distinkta klick!
3. Diametern. Det är en pannkaka! Höjden var ok men diametern för stor på mina 17 cm handleder.
4. Gummibandet. Om det inte klipptes kort och i min smak lite för tight så satt det som en rund ring runt handleden. Känslan blev lite som att jag hade ett sånt där hårt plastarmband på armen, ett sånt som tanterna köper på Åhlens bijouteriavdelning. Spännet är också väldigt stort. Jag försökte intala mig att det balanserade upp klockan bra, men det tog bort lite för mycket av gummit på bandet, så jag bar den till slut enbart på Isofrane.
5. Dom röda detaljerna. Jag hade älskat dom röda detaljerna om dom var röda, men i mina ögon drar dom mer åt orange än det klarröda jag hade velat ha (färgmättnaden är uppdragen och missvisande på mina bilder här).
Med det sagt så har jag nu flera gånger lagt en tegimenterad UX SDR GSG9 i varukorgen men hejdat mig i det sista. Lite dum i huvudet är man allt!
Som tur är har jag också fått 356-feber som nu tar fokus från den andra..