• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Försöker intala mig själv att 42mm är för stort för min handled så det är lika bra att den inte går att beställa :) Tycker att de bilder jag har sett på klockan ”på riktigt”, dvs inte photoshopbilder ser otroligt bra ut.

Skärmavbild 2021-10-22 kl. 19.36.42.png

Sorry, 42mm är inte för stort för din handled... Du får hitta en annan ursäkt helt enkelt, typ som att du bor i Sverige:(

Kan någon förklara vad en keramisk bezel är och vad den är bra för?
Edit: alltså själva materialet 😅
🤔
Jag gör ett försök. Länge sedan man läste kemi...
Keramiker är en mix av material, ofta delvis metaller, som binds samman med två typer av kemiska bindningar och molekylerna ligger väldigt tätt packade vilket gör att de inte kan röra sig från varandra.
Materialet blir därför väldigt reptåligt.
Används till bla frässtål, borrar och plattor i skottsäkra västar.

Jag gör ett försök. Länge sedan man läste kemi...
Keramiker är en mix av material, ofta delvis metaller, som binds samman med två typer av kemiska bindningar och molekylerna ligger väldigt tätt packade vilket gör att de inte kan röra sig från varandra.
Materialet blir därför väldigt reptåligt.
Används till bla frässtål, borrar och plattor i skottsäkra västar.
Så keramisk bezel blir alltså inte repig på samma sätt som en vanlig kan bli om en har lite otur.

Försöker intala mig själv att 42mm är för stort för min handled så det är lika bra att den inte går att beställa :) Tycker att de bilder jag har sett på klockan ”på riktigt”, dvs inte photoshopbilder ser otroligt bra ut.

Skärmavbild 2021-10-22 kl. 19.36.42.png

358 är helt klart den minsta 42:an som jag stött på. Nu vet jag inte vad din handled ligger på, men på mig (ca 17) sitter den bra. Hade jag haft 16 eller mindre skulle jag definitivt gått på 356. Släpper de en 356-panda med 3-6-9-konfigurationen har de mina pengar.

Gillar såklart också den centrerade placeringen av loggan. Hade de ökat på storleken lite skulle vintagekänslan vara total 😜

Tillbaka
Topp