• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Allmänt i ämnet höjd. Man är nästan höjdrädd innan man ens ställt sig på stolen. Våga testa en "hög" klocka på 15-17mm, det kanske inte är så farligt för just dig.
Jag är höjdrädd - gäller dock inte klockor.
Hade faktiskt bokat en klassik 12 men hoppade av då jag och blanka boetter är en dålig kombo.
Jag. vill kunna använda mina klockor dem utan att gråta när hairlines och repor kommer. Så en satinerad eller beadblasted klocka passar mig bättre.
Men - när man ser bilder som den här, ångrar jag ju mig lite grann såklart. Vacker pjäs!

Jag är höjdrädd - gäller dock inte klockor.
Hade faktiskt bokat en klassik 12 men hoppade av då jag och blanka boetter är en dålig kombo.
Jag. vill kunna använda mina klockor dem utan att gråta när hairlines och repor kommer. Så en satinerad eller beadblasted klocka passar mig bättre.
Men - när man ser bilder som den här, ångrar jag ju mig lite grann såklart. Vacker pjäs!
Håller med och för mig är Klassik faktiskt för fin. Vill förtydliga att höjdinlägget inte var riktad mot någon speciell utan samlat intryck av inlägg från många trådar.

Försöker intala mig själv att 42mm är för stort för min handled så det är lika bra att den inte går att beställa :) Tycker att de bilder jag har sett på klockan ”på riktigt”, dvs inte photoshopbilder ser otroligt bra ut.

Skärmavbild 2021-10-22 kl. 19.36.42.png

42 är på tok för stort!

42 är på tok för stort!
Är det ngn som har/haft en 358 här i tråden?
Tycker den blå som kom är snygg.
Verkar bra mycket vanligare på andra forum men även på andra forum verkar många vilja ha 40mm....så undrar varför de inte gör fler mindre?
Lug to Lug mått är ju såklart också viktigt.

Edit bild plockad från uhrforum;
5F8909C4-CB78-4109-B45E-336FD188868E.jpeg

Senast ändrad:
Verkar bra mycket vanligare på andra forum men även på andra forum verkar många vilja ha 40mm....så undrar varför de inte görs fler mindre?
Ingen aning faktiskt.
Men det är väl det man brukar säga, klocknördarna vill ha mindre, men det är de större som faktiskt säljer.

Tack!

Ööööh, hur i helvete kunde du se det? :wideyed::woot::hilarious: Sjukaste plocket. Haha.

Yes. Vi sjunger Green Garden i kören.
Förr i tiden, ca bronsåldern, så kunde jag läsa noter🤣 tyckte den lät intressant och började jaga runt efter vilken det var. Min hjärna vill oftast göra allt utom sova på kvällarna🤷‍♀️

Måste vara en väldigt rolig låt att sjunga.

Knepig fråga. Hur känt är Sjöö&Sandström i Sverige? Utanför forumet och bortom någorlunda klockinstresserade skulle jag säga att S&S är snudd på helt okända.

Är på ping-humör ikväll så nästan person att bli inpingad är @Martin. som är den enda jag vet på forumet so faktiskt bor i Tyskland och har koll på klockor :)
Istället för att “gissa” så har jag haft en liten SIFO undersökning senaste veckan gällande kunskapen om Sinn här i Tyskland. Har frågat ett tiotal människor (åldersgrupp 25-50 år) om de känner till klockmärket Sinn. Svaret var tydligt; nej. Endast folk med klockintresse kände till det.

Tydligast blev det i veckan då jag stod och fönstershoppade utanför en klockbutik som var Sinn återförsäljare med tiotalet Sinn klockor i display. Frågade då min flickvän som har relativt bra koll på klockor om hon visste vilket land märket Sinn kommer ifrån. Svaret var nej.

Så precis som Clark Kent skrev ovan är det nog Sinn motsvarande S&S i Sverige. Är man klockintresserad känner man till det men märket är ej “folkkärt” eller vad man ska säga.

Vänligen,
Martin

Verkar bra mycket vanligare på andra forum men även på andra forum verkar många vilja ha 40mm....så undrar varför de inte gör fler mindre?

5F8909C4-CB78-4109-B45E-336FD188868E.jpeg

Ingen aning faktiskt.
Men det är väl det man brukar säga, klocknördarna vill ha mindre, men det är de större som faktiskt säljer.

Finns ju massor av referenser som är minus 42mm hos Sinn :) Så länge 356 finns som en komplement till 358 så har man täckt in relevanta storlekar på flieger-kronografer. Sen är Sinn´s L2L snällare än hos väldigt många andra tillverkare.

Den är beställd……..suck

Har H-länken till min 103 St C men har kompletterat beställnigen med F-länk också.

Finns ju massor av referenser som är minus 42mm hos Sinn :) Så länge 356 finns som en komplement till 358 så har man täckt in relevanta storlekar på flieger-kronografer. Sen är Sinn´s L2L snällare än hos väldigt många andra tillverkare.

Har H-länken till min 103 St C men har kompletterat beställnigen med F-länk också.
Jag pratade väl mer generellt, inte bara Sinn. Och den stora majoriteten av Sinn är väl över 40mm oavsett?

Istället för att “gissa” så har jag haft en liten SIFO undersökning senaste veckan gällande kunskapen om Sinn här i Tyskland. Har frågat ett tiotal människor (åldersgrupp 25-50 år) om de känner till klockmärket Sinn. Svaret var tydligt; nej. Endast folk med klockintresse kände till det.

Tydligast blev det i veckan då jag stod och fönstershoppade utanför en klockbutik som var Sinn återförsäljare med tiotalet Sinn klockor i display. Frågade då min flickvän som har relativt bra koll på klockor om hon visste vilket land märket Sinn kommer ifrån. Svaret var nej.

Så precis som Clark Kent skrev ovan är det nog Sinn motsvarande S&S i Sverige. Är man klockintresserad känner man till det men märket är ej “folkkärt” eller vad man ska säga.

Vänligen,
Martin

Konsumentinformation när den är som bäst, tack! 😍

Jag pratade väl mer generellt, inte bara Sinn. Och den stora majoriteten av Sinn är väl över 40mm oavsett?

Du har ju helt rätt i din spaning att den stora massan som inte har klockor som specialintresse fortfarande tittar mot större diameter.

556 I, A tillsammans med 356 plus ett antal i FFD- och Klassikserien på minus 40mm är ju inte få referenser i alla fall. Sen är det ju ett väldigt stort gäng på 41mm med 144, 104, U50 m.fl så just storlekhets mot större diamater än i alla fall som jag ser på det ingen som Sinn har hakat på när många andra tillverkare gått den vägen.

Jag har haft en 358 plexi med glasbaksida. Sålde den när jag köpte en Speedy men har ångrat det en del, och den bärs inte stort för 42 mm. Glaset var värsta repmagneten, dock. Man behövde bara tänka på det och den repades.... Funderar fortfarande på att köpa en 358 Sa, men de pengarna har gått åt till 103 classic 12 nu så det får vänta ett tag :D

1634980535087.jpeg
1634980703050.jpeg

Kan ju scrolla genom instagram hur länge som helst.
Tyvärr är ju mycket jag gillar ofta LE..och för japanska marknaden verkar det som 🙁
8298C035-50A4-4095-AEC6-0ED123F5F617.jpeg
5426343F-B5AC-4C75-A1DD-38A83F11E992.jpeg
8AF3987C-2104-419C-BF89-9EB5A6DD2EB4.jpeg

Det är bara att börja jaga, inget av ovanstående är omöjligt att hitta :) U2 Meisterbund brukar vara rejält dyr bara, skulle bli väldigt förvånad om det kom ut någon till salu under 50´. Den gröna 103 låg på C24 så sent som förra veckan för ca 24´, (från Japan).

Tillbaka
Topp