• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sitter och tittar igenom gamla bilder. Hur är det nu, har vi ingen 144 i tråden???

IMG_20171110_185925.jpg

Tycker nog den från 2014 jubileum är snyggare 😊
A10A0CD0-3ADE-441D-A835-C37D12F683C6.jpeg
DBD33A95-2B13-4A0E-BC80-6083E5FC90FF.jpeg

Svårt val. Skulle väldigt gärna vilja se nya live och inte barapå bild. Det blir väldigt stora kontraster på bild mellan det vita och svarta men som jag tror upplevs något mjukare på riktigt. Har som jag skrivit tidigare i tråden bara sett någon enstaka bild där struktuten på subdialsen kommer fram vilket också får tavlan att blir mer intressant.

God morgon i tråden 🌞 På förekommen anledning kommer här en spec på vad som skulle vara en fantastisk Sinn.

656 Big Date! Det skulle vara skönt att slippa dra igång en ficklampa eller ännu värre, fota klockan och zooma in på bilden innan man ska ställa datumet 🤓🔦🔍

• Cosc-verk
  • Tegimentering
  • Skydd mot magnetism 80,000 A/m
  • Låda med länk, integrerat gummi, (nya lilla viklåset), nytt Sinn-nato
  • Och framför allt, stort datum :)

Bild på 6090 för visualisering, men placeringen vid 6 utan den silvriga sargen och istället fasade kanter.

IMG_20211024_073001.jpg
6090-FAZ_V.jpg

Senast ändrad:
God morgon i tråden 🌞 På förekommen anledning kommer här en spec på vad som skulle vara en fantastisk Sinn.

656 Big Date! Det skulle vara skönt att slippa dra igång en ficklampa eller ännu värre, fota klockan och zooma in på bilden innan man ska ställa datumet 🤓🔦🔍

• Cosc-verk
  • Tegimentering
  • Skydd mot magnetism 80,000 A/m
  • Låda med länk, integrerat gummi, (nya lilla viklåset), nytt Sinn-nato
  • Och framför allt, stort datum :)

Bild på 6090 för visualiseing, men placeringen vid 6 utan den silvriga sargen och istället fasade kanter.

IMG_20211024_073001.jpg
6090-FAZ_V.jpg
Låter som en perfekt modell för oss blivande pensionärer :)

Undrar varför de snålade in på min 😩

Feature! Som en inverterad IFR. Bild lånad av @-RI-

IMG_20191107_214651_971.jpg

Har varit sugen länge men vågar inte köpa en osedd. Brist på återförsäljare på västkusten. Måste känna på höjden.
märkligt men tror att jag skulle kunna bli owg med den.

Det här får du ta med en nypa salt då jag inte har kvar någon av klockorna, men jag skulle säga att den känns ungefär som en 103 St Sa trots att 144 har några millimeter lägre höjd. Vet att @JoelD hävdar att 1mm är 1mm ;) och till viss del håller jag med som när det kommer till att få in en klocka under manchetten, men när det kommer till det visuella är det en annan sak.

Om du jämför i profil så är det färre sektioner på 144 mot 103. Du har i princip två sektioner på boetten som du ser VS. boett, vridring samt glas på 103.

Du får helt enkelt be någon på @ERIKSON URHANDEL med liknande handled som din att agera modell och posta bilder i olika vinklar :)

En fantastisk sak vore om man kunde boka upp sig på 5- eller 10-minuters personlig shopping om det är så att man bor på distans. Teams eller Skype där man i förväg har avtalat tid samt anmält vilka klockor man är intresserad av. Då kunde man i lugn och ro få se eventuella jämförelser, hur klockan ser ut på handleden plus att känslan av en sådan service skulle för mig vara premium. Tror att det skulle kunna bli en succé när det kommer till försäljning.

Tips till Richard och Catrine 👆💚☺️

Skärmavbild 2021-10-24 kl. 09.01.23.png
Skärmavbild 2021-10-24 kl. 09.01.37.png

Det här får du ta med en nypa salt då jag inte har kvar någon av klockorna, men jag skulle säga att den känns ungefär som en 103 St Sa trots att 144 har några millimeter lägre höjd. Vet att @JoelD hävdar att 1mm är 1mm ;) och till viss del håller jag med som när det kommer till att få in en klocka under manchetten, men när det kommer till det visuella är det en annan sak.

Om du jämför i profil så är det färre sektioner på 144 mot 103. Du har i princip två sektioner på boetten som du ser VS. boett, vridring samt glas på 103.

Du får helt enkelt be någon på @ERIKSON URHANDEL med liknande handled som din att agera modell och posta bilder i olika vinklar :)

En fantastisk sak vore om man kunde boka upp sig på 5- eller 10-minuters personlig shopping om det är så att man bor på distans. Teams eller Skype där man i förväg har avtalat tid samt anmält vilka klockor man är intresserad av. Då kunde man i lugn och ro få se eventuella jämförelser, hur klockan ser ut på handleden plus att känslan av en sådan service skulle för mig vara premium. Tror att det skulle kunna bli en succé när det kommer till försäljning.

Vilken superidé med personlig Teamsshopping 👍.

Vilken superidé med personlig Teamsshopping 👍.

Jag skulle kunna ha en Sinn-filial av Erikson hemma hos mig om de inte har tid i butiken 🌞 Det skulle naturligtvis innebära att jag behöver en Sinn av varje 😅

Mer seriöst så tror jag på riktigt att en sådan tjänst skulle vara framgångsrik både gällande försäljning samt att tillföra mervärde till varumärket.

Ja okej, boettens utformning är väl inte helt oviktig :angel: . T ex sneglade jag kort på Longines Big eye som alternativ till 356. Den är 14.5mm hög. 1mm lägre än 356 (men kanske bara lägre glas?) men när jag insåg att boetten bara är en enda rak, platt sida så misstänkte jag att den skulle se väldigt klumpig ut på handleden. Så därför gick den snabbt bort. För länge sen hade jag också en Geckota med liknande boettform och jag tyckte det var så fult så jag sålde den.
1635061012610.png

Ja okej, boettens utformning är väl inte helt oviktigt :angel: . T ex sneglade jag kort på Longines Big eye som alternativ till 356. Den är 14.5mm hög. 1mm lägre än 356 (men kanske bara lägre glas?) men när jag insåg att boetten bara är en enda rak, platt sida så misstänkte jag att den skulle se väldigt klumpig ut på handleden. Så därför gick den snabbt bort. För länge sen hade jag också en Geckota med liknande boettform och jag tyckte det var så fult så jag sålde den.
1635061012610.png

Har pratat med @Rymdkatten om just den Longines och det fenomenet tidigare ☺️ 👇

Ett par reflektioner. Den ser ut att vara klossaktig om man tittar på vänster sida. Sinn verkar vara uppdelad i fler sektioner, så även om den är lika tjock blir det visuella intrycket att den är smalare. Möjligt att Longines vintage-flört blir lite för mycket då layouten är 100% vintage och att känslan då blir att riktig vintage skulle vara roligare. Sinn däremot har en touch av vintage men känns fortfarande som en modern klocka med spec som tillåter en mer oöm behandling.

Skärmavbild 2020-05-14 kl. 15.13.22.png

Sen är 356 är strapmonster som sagt :)

Tillbaka
Topp