• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
144:an - när kom den in i Sinn´s sortiment?

Först ut, om artiklarna nedan är korrekta var väl Porsche Design och Orfina producerade, 1972.
Och om ngn designat porsche 911 också ligger bakom grunddesignen - ja min bok är det en ikon.
Sen kom väl designen ut under Tutima, Guinands 60 serie, mm.
Så förmodar att Helumt beställde de första 144 orna från Guinand då de tillverkades i "Swiss" :)?

Klassisk är den och visst borde det finnas en 144 i tråden?


1635065787348.png


Top Gun -86
1635066150258.png


 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Sitter och tittar igenom gamla bilder. Hur är det nu, har vi ingen 144 i tråden???

IMG_20171110_185925.jpg

Har varit sugen länge men vågar inte köpa en osedd. Brist på återförsäljare på västkusten. Måste känna på höjden.
märkligt men tror att jag skulle kunna bli owg med den.
Velar som tusan mellan 144, 356, UX, 556A... :) 144 ligger ständigt bra till. Funderar på att klia myggbettet med en Dan Henry 1972 under tiden.

Vågar inte heller köpa någon osedd och har ingen Sthlmsresa inplanerad förrän tidigast sommaren 2022 :/ I stort sett enda nackdelen med Östersund är avstånden till ADs 😋
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Velar som tusan mellan 144, 356, UX, 556A... :) 144 ligger ständigt bra till. Funderar på att klia myggbettet med en Dan Henry 1972 under tiden.

Vågar inte heller köpa någon osedd och har ingen Sthlmsresa inplanerad förrän tidigast sommaren 2022 :/ I stort sett enda nackdelen med Östersund är avstånden till ADs 😋
Om du köper hos @ERIKSON URHANDEL på nätet gäller;

Retur och Bytesrätt

Du kan returnera/byta din klocka upp till 14 dagar från och med det datum du har mottagit den.
Klockan skall returneras i samma skick som den har levererats i.
Oanvänd, obruten plombering, klockarmband ej justerat, orginalförpackning samt med alla tillbehör.
Vid retur/byten står köparen för fraktkostnad och transportförsäkring.
Varan skall paketeras väl.
Erikson Urhandel löser inte ut paket skickade med postförskott.
När returnerad vara har kontrollerats återbetalas köpesumman inom 30 dagar.


Så kom igen nu! Var lite crazy och tryck på köpknappen, vi vill alla se en 144 jubi!
 

Abben

Cartier
2-Faktor
Det dyker upp så mycket skojigt vad gäller klockor nu att jag bestämt mig för lite rotation i lådan.
Så en heads-up i tråden så har ni lite förtur.
Lägger ut min EZM3 (nu såld) och 857 till försäljning inom en inte allt för avlägsen framtid.
Åsså lite bilder till tråden 😁
IMG_20211024_102953__01.jpg
IMG_20211024_103131__01.jpg
 
Senast ändrad:

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Om du köper hos @ERIKSON URHANDEL på nätet gäller;

Retur och Bytesrätt

Du kan returnera/byta din klocka upp till 14 dagar från och med det datum du har mottagit den.
Klockan skall returneras i samma skick som den har levererats i.
Oanvänd, obruten plombering, klockarmband ej justerat, orginalförpackning samt med alla tillbehör.
Vid retur/byten står köparen för fraktkostnad och transportförsäkring.
Varan skall paketeras väl.
Erikson Urhandel löser inte ut paket skickade med postförskott.
När returnerad vara har kontrollerats återbetalas köpesumman inom 30 dagar.


Så kom igen nu! Var lite crazy och tryck på köpknappen, vi vill alla se en 144 jubi!
Mycket bra för min plånbok att inte vanliga 144 St Sa finns i webbshoppen. För att inte tala om vad som kunnat hända om jag fått prova 144 Diapalen pah rihktigt. Den gråa tavlan verkar vara trevlig!
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
IMG20211024112140.jpg
IMG20211024112143.jpg
IMG20211024112149.jpg

Jag känner mig inte helt övertygad om 🐊 på 103:an. Jag tycker nog mitt cordovan-band känns mer lämpligt med sin lite mer ruffiga stil. Det är dessutom rätt svårt att fota. Nåja, klockan glider vidare i träsket på 🐊.
Vet att det är som att svära i kyrkan men jag är inte övertygad om alligator till 103 st. För mig är alligator mer för ”stiligare” eller dressade klockor såsom tex classic.
Tror det är den råa vridringen som gör det
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Snart dags att öppna paket som har legat här hemma ett par timmar nu, men först lunch 😁

Nu så blev det äntligen lite tid över :)

Det här är en referens som inte finns i tråden som sagt. Men den har faktiskt funnits till dess att en medlem fick delirium och sålde iväg den 🙃

Men nu är den tillbaka och komplett. Den förra saknade tachymeter-skalan. Modellen är garanterat inte alls kopp te, (men @R.Capac ´s i alla fall :) ), men som en del av mina vintagekronografer har den sin självklara plats med boett, tavla samt visare som skiljer sig från samtliga andra.

Så, jag ber att få presentera 👇

Sorry, sitter och skriver på laptopen och kom på att jag måste lägga in bilderna från mobilen. De kommer alldeles strax :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nu så blev det äntligen lite tid över :)

Det här är en referens som inte finns i tråden som sagt. Men den har faktiskt funnits till dess att en medlem fick delirium och sålde iväg den 🙃

Men nu är den tillbaka och komplett. Den förra saknade tachymeter-skalan. Modellen är garanterat inte alls kopp te, (men @R.Capac ´s i alla fall :) ), men som en del av mina vintagekronografer har den sin självklara plats med boett, tavla samt visare som skiljer sig från samtliga andra.

Så, jag ber att få presentera 👇

Sorry, sitter och skriver på laptopen och kom på att jag måste lägga in bilderna från mobilen. De kommer alldeles strax :)

Här kommer då lite bilder. Det blev en öppning utomhus och det var nästan så att jag undrade ett tag om det var en klocka eller något mer exotiskt i paketet😀

Sinn 104.

IMG_20211024_133155.jpg
IMG_20211024_133300.jpg
IMG_20211024_133305.jpg
IMG_20211024_134445.jpg
IMG_20211024_133614.jpg
IMG_20211024_135451.jpg
IMG_20211024_134145.jpg
 
Topp