• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Här kommer då lite bilder. Det blev en öppning utomhus och det var nästan så att jag undrade ett tag om det var en klocka eller något mer exotiskt i paketet😀

Sinn 104.

IMG_20211024_133155.jpg
IMG_20211024_133300.jpg
IMG_20211024_133305.jpg
IMG_20211024_134445.jpg
IMG_20211024_133614.jpg
IMG_20211024_135451.jpg
IMG_20211024_134145.jpg
Äntligen är ordningen återställd 😍 .
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ser super ut! Något som skiljer mot din förra 104:a bortsett från tachymeter-skalan? Årsmodell, urverk eller skick enl. din bedömning?

Den här är egentligen bättre i alla avseenden gällande skicket. Det som skiljer är urverket som är Landeron 49 istället för den förra som hade ett Landron 248 och som vanligtvis är vad som sitter i, alternativt Valjoux 7733. Men jag har pratat med Michele Tripi och skickat bilder på klocka och urverk i alla möjliga vinklar och ljus.

Hans sista svar var detta vilket får mig trygg i att den är kosher:

Skärmavbild 2021-10-24 kl. 14.13.57.png
 

Berling

Cartier
144:an - när kom den in i Sinn´s sortiment?

Först ut, om artiklarna nedan är korrekta var väl Porsche Design och Orfina producerade, 1972.
Och om ngn designat porsche 911 också ligger bakom grunddesignen - ja min bok är det en ikon.
Sen kom väl designen ut under Tutima, Guinands 60 serie, mm.
Så förmodar att Helumt beställde de första 144 orna från Guinand då de tillverkades i "Swiss" :)?

Klassisk är den och visst borde det finnas en 144 i tråden?


1635065787348.png


Top Gun -86
1635066150258.png


Nästa klocka blir någonting i svart pvd, eller varför inte grönt, så rock N roll. Tycker orfinan är ball och har varit nära några gånger att klippa en men aldrig kommit till skott. Nån slags inre psykologisk spärr att jag inte kan rättfärdiga priset på Orfina när det finns så mycket annat, man är bra konstig.
Äntligen är ordningen återställd 😍 .
baaah, Nice. Ja prata me en snubbe på IG för ett tag sedan som satt på en sådan, försökte flirta till salg :). kanske samma? Jävligt fin iaf.
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Ja för fan, du vet ju var min brevlåda bor! 😁 (Grått MN-nato, knugligt hemlevererat 🙏)

Snart är tösabiten förbi värsta RS-åldern och folk är tillbaka i social-mode. Känns som det absolut finns underlag för GTG i Ösd!

Väntar på en bonuspeng från jobbet, sen blir det bannemej en 556A
Så får det bli! Frågan är om det finns fler Sinnister i närområdet som vi inte känner till 🤔
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Den är från 2016.
Såldes av Eriksons ur och sen rumlat runt mest här på KS tills den hamnade hos mig i hösten -20.
Tack.
Vet att de uppdaterade konstruktionen runt 2018, de vet inte själva från vilket serienummer, konstigt nog.
Men då skedde ett par viktiga ändringar som har med tätheten att göra. Bl a ändrades krontätningen, och så även boettlocket.

När den ber om service kanske det går att uppgradera i samband med det. Om ändringarna är bakåtkompatibla, vill säga. Det vet jag inte.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Tack.
Vet att de uppdaterade konstruktionen runt 2018, de vet inte själva från vilket serienummer, konstigt nog.
Men då skedde ett par viktiga ändringar som har med tätheten att göra. Bl a ändrades krontätningen, och så även boettlocket.

När den ber om service kanske det går att uppgradera i samband med det. Om ändringarna är bakåtkompatibla, vill säga. Det vet jag inte.
Tack för infot!
Frågade i höstas och de sa att det var inget jag behövde oroa mig för.
Bubblan blir bra mycket större när jag cyklar i kallt regn 😊
Men försvinner rätt fort inomhus.
Den får hänga med i dag.
9E309F7B-E6FC-4B15-8A04-85C73778D9BC.jpeg
 
Topp