Med lite oväntade (men väldigt välkomna!) extrapengar så lyxade jag till det.
Har klocksurfat ganska ordentligt många timmar och många på nätet som verkar tycka om sinn vilket gjorde att jag började kikade på dom. Särskilt 103st fångade mig tidigt (jag använder den till viss del i jobbet och den uppfyller mina lite speciella krav och det är inte så många kronografer som gör [bregeut type xxi hade också funkat men den är ju lite dyr] så den blev klockan de andra klockvalen fick förhålla sig till. Jag är psykolog och testar en hel del och behöver då kunna ha två tider igång samtidigt (bezel och kronograf), kronografen behöver vara lätt att läsa av på tider mellan 2-4 min så 60min-subdial funkar inte, händerna får inte vara för tjocka, etc (tro mig, jag har en lång lista med detaljer den "måste" ha). Det känns kul att faktiskt kunna använda en riktig "toolwatch" till att just utföra ett arbete. Så klart hade jag klarat mig utan men den underlättar faktiskt för mig (alla andra nöjer sig med ett digitalt tidtagarur och en väggklocka, men inte jag ).
Och när jag väl börjat kolla på Sinn föll jag för den fullständigt överkonstruerade 856:an (var i valet och kvalet mellan den och 857 men tror jag valde rätt). Tilltalas av tanken att kunna ha den här klockan, utsätta den för min vardag och ändå kunna se så gott som ny ut om 10 år (jag har höga förväntningar på tegimenteringen ).
Ursäkta långt svar, men du frågade faktiskt.