• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Provar ammoläder på 356 idag. De passar också bra ihop, eller vad säger ni?
IMG_20170912_152547_708.jpg
DSC_2711.JPG
DSC_2714.JPG

Tackar, tackar!
Som ny på kvalitetsklockor var det ganska häftigt att få hämta ut två så härliga klockor och öppna upp samtidigt! Det märks att tyskarna kan det här med att producera kvalité för vettiga pengar. (Det är förövrigt likadant gällande cyklar om någon undrar. Det är få som klår tyskarna i Bang for buck där också).
Det är ju lite OT men vilka märken pratar vi om då? Är själv svag för Storck men har ingen egen erfarenhet av dem.

Det är ju lite OT men vilka märken pratar vi om då? Är själv svag för Storck men har ingen egen erfarenhet av dem.

Jo, lite OT. Men cyklar är ju trevliga!

Canyon, focus och rose tänkte jag främst på. :)
Jag var snubblande nära en canyon för några år sedan men det blev en cannondale till slut. Har inte provat någon storck men de verkar absolut trevliga.

Jo, lite OT. Men cyklar är ju trevliga!

Canyon, focus och rose tänkte jag främst på. :)
Jag var snubblande nära en canyon för några år sedan men det blev en cannondale till slut. Har inte provat någon storck men de verkar absolut trevliga.
Jag tänkte inte ens på Canyon trots att jag har en sån Mtb :D De är riktigt prisvärda!
Hört en del gott om Rose också.

Köpte min första Sinn idag. Jag vann ett utav presentkorten som lottades ut på femårsfesten, så blev ett besök hos @ERIKSON URHANDEL .

Provade några olika klockor, men slutade med att jag gick hem med en modell som jag inte kände till existerade innan jag gick dit. Kul att vara spontan ibland antar jag?

En EZM 3F blev det till slut.

G42j6Yk.jpg

Supertrevligt bemötande, och kommer helt klart köpa fler klockor där vid senare tillfälle :)
Den där e inte dum den! Trevlig storlek och har allt som en vardagstool ska ha. :) Grattis! Och välkommen till vår lilla hörna! ;)

Congrats. 856 är fantastisk!

Med lite oväntade (men väldigt välkomna!) extrapengar så lyxade jag till det. :)

Har klocksurfat ganska ordentligt många timmar och många på nätet som verkar tycka om sinn vilket gjorde att jag började kikade på dom. Särskilt 103st fångade mig tidigt (jag använder den till viss del i jobbet och den uppfyller mina lite speciella krav och det är inte så många kronografer som gör [bregeut type xxi hade också funkat men den är ju lite dyr] så den blev klockan de andra klockvalen fick förhålla sig till. Jag är psykolog och testar en hel del och behöver då kunna ha två tider igång samtidigt (bezel och kronograf), kronografen behöver vara lätt att läsa av på tider mellan 2-4 min så 60min-subdial funkar inte, händerna får inte vara för tjocka, etc (tro mig, jag har en lång lista med detaljer den "måste" ha). Det känns kul att faktiskt kunna använda en riktig "toolwatch" till att just utföra ett arbete. Så klart hade jag klarat mig utan men den underlättar faktiskt för mig (alla andra nöjer sig med ett digitalt tidtagarur och en väggklocka, men inte jag ).

Och när jag väl börjat kolla på Sinn föll jag för den fullständigt överkonstruerade 856:an (var i valet och kvalet mellan den och 857 men tror jag valde rätt). Tilltalas av tanken att kunna ha den här klockan, utsätta den för min vardag och ändå kunna se så gott som ny ut om 10 år (jag har höga förväntningar på tegimenteringen ).

Ursäkta långt svar, men du frågade faktiskt. :)

Köpte min första Sinn idag. Jag vann ett utav presentkorten som lottades ut på femårsfesten, så blev ett besök hos @ERIKSON URHANDEL .

Provade några olika klockor, men slutade med att jag gick hem med en modell som jag inte kände till existerade innan jag gick dit. Kul att vara spontan ibland antar jag?

G42j6Yk.jpg

Supertrevligt bemötande, och kommer helt klart köpa fler klockor där vid senare tillfälle :)

Grymt! Grattis! Verkligen supersnygg.

Congrats. 856 är fantastisk!
Tack!

Jo, den är verkligen fin! Sjukt lätt att läsa av i de flesta ljusförhållanden, bekväm och hållbar. Snygg dessutom. Var nästan sugen på en 857 (den med bezel) ett tag eftersom jag använder bezeln i vardagen ibland men jag tror jag valde rätt. Behöver jag ta tid på saker får jag slänga på en annan klocka (eller ta upp telefonen).

Såg att du var sugen på en tidigare i tråden. Blev det ett köp?

G42j6Yk.jpg

Wow! Vilket spontanköp!

Tycker det finns många häftiga modeller i EZM-linjen!

Tillbaka
Topp