Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det trodde jag om min 556a också, och 103an.Keeper? Ja jag tror nästan det
Jag skulle inte ens ha en droppe. Lägg en droppe på ett styvt papper och ta sen en nål eller tandpetare och "dutta" litegrannJag ska korta min länk. Hur mycket av den medföljande låsvätskan har man på skruven? En droppe eller?
Tack!
Så ere... Jag vill inte ens skriva min lista för jag skäms nästan hahaha. Även om man ligger i lä jämfört med många.Det trodde jag om min 556a också, och 103an.
Inget alls! Det är bättre att du känner lite på skruvarna någon gång ibland.Jag ska korta min länk. Hur mycket av den medföljande låsvätskan har man på skruven? En droppe eller?
Tack!
Framförallt ska du lägga vätskan i länkbitens gänga, inte på skruven. Gör du det senare kommer du sannolikt att få gängsäkringen på mantelytan hos skruven, vilket kommer att göra att den effektivt fastnar i länkbiten. Kanske börjar också länkbiten att kärva. Och blir sannolikt onödigt knepig att öppna när du vill ha upp den igen.Jag ska korta min länk. Hur mycket av den medföljande låsvätskan har man på skruven? En droppe eller?
Tack!
Förståeligt!Fortfarande nykär.
Stenhård!Fortfarande nykär.
Det kan säkert stämma, men jag menade vridringens pris.Ca 24 kanske? 2360 euro enligt sinn.de
Så jäkla rätt, och fullsmetad med mysig Sinn-teknik!Där har vi den! Tack för en smidig affär @Julian Rex! Vilken klocka. Perfekt storlek och hur cool som helst. Det första som slog mig var vilken enorm skillnad i kvalitet det är på denna länken jämfört med t.ex. EZM3.
Så jäkla rätt, och fullsmetad med mysig Sinn-teknik!
Men är inte det där samma länk som Ezm3 och andra Sinn med h-länkar?
Där har vi den! Tack för en smidig affär @Julian Rex! Vilken klocka. Perfekt storlek och hur cool som helst. Det första som slog mig var vilken enorm skillnad i kvalitet det är på denna länken jämfört med t.ex. EZM3.
Där har vi den! Tack för en smidig affär @Julian Rex! Vilken klocka. Perfekt storlek och hur cool som helst. Det första som slog mig var vilken enorm skillnad i kvalitet det är på denna länken jämfört med t.ex. EZM3.
Haha syftningsfelDet kan säkert stämma, men jag menade vridringens pris.
Roligt att den finns kvar i tråden och att det var du som fångade den! Vågar man hoppas på en recension på bloggen snart?
Intressant med skillnaden på länken. Förklarar i så fall varför jag är nöjd och alla andra inte är det
Det var inga dåliga köp! Grattis! Hur kommer det sig att det blev två Sinn?Jag är ny inom klockvärlden. Köpte mina första klockor så sent som för några månader sedan. Suktade länge innan jag väl slog till. En 103st och en 856 blev det.
103st hade jag suktat längst efter men förälskelsen har uteblivit lite grann. Får se om den växer sig på mig. 856 fastnade jag istället direkt för. Perfekt i storlek, bekväm och känns otroligt välbyggd och genomtänkt på alla sätt.
Det var inga dåliga köp! Grattis! Hur kommer det sig att det blev två Sinn?
Häftigt att köpa två Sinn på en gång!Jag är ny inom klockvärlden. Köpte mina första klockor så sent som för några månader sedan. Suktade länge innan jag väl slog till. En 103st och en 856 blev det.
103st hade jag suktat längst efter men förälskelsen har uteblivit lite grann. Får se om den växer sig på mig. 856 fastnade jag istället direkt för. Perfekt i storlek, bekväm och känns otroligt välbyggd och genomtänkt på alla sätt.
Grattis även till dig såklart!Köpte min första Sinn idag. Jag vann ett utav presentkorten som lottades ut på femårsfesten, så blev ett besök hos @ERIKSON URHANDEL .
Provade några olika klockor, men slutade med att jag gick hem med en modell som jag inte kände till existerade innan jag gick dit. Kul att vara spontan ibland antar jag?
En EZM 3F blev det till slut.
Supertrevligt bemötande, och kommer helt klart köpa fler klockor där vid senare tillfälle
Tackar, tackar!Häftigt att köpa två Sinn på en gång!
Grattis!
Jag tackar för det mycket utförliga svaret Mycket roligare med ett sånt svar än ett "de var snygga"Med lite oväntade (men väldigt välkomna!) extrapengar så lyxade jag till det.
Har klocksurfat ganska ordentligt många timmar och många verkar tycka om sinn och särskilt 103st fångade mig tidigt (jag använder den i jobbet och den uppfyller mina krav för att funka för mig. Det är inte så många mekaniska kronografer som passar in i min prisklass [bregeut type xxi hade också funkat men den är ju lite dyr]). Jag är psykolog och testar en hel del och behöver då kunna ha två tider igång samtidigt (bezel och kronograf), kronografen behöver vara lätt att läsa av på tider mellan 2-4 min så 60min-subdial funkar inte, etc (tro mig, jag har en lång lista med detaljer den "måste" ha). Det känns kul att faktiskt kunna använda en riktig "toolwatch" till att just utföra ett arbete. Så klart hade jag klarat mig utan men den underlättar faktiskt för mig.
Och när jag väl börjat kolla på Sinn föll jag för den fullständigt överkonstruerade 856:an (var i valet och kvalet mellan den och 857 men tror jag valde rätt). Tilltalas av tanken att kunna ha den här klockan, utsätta den för min vardag och ändå kunna se så gott som ny ut om 10 år (jag har höga förväntningar på tegimenteringen ).
Ursäkta långt svar, men du frågade faktiskt.