• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Hur går det med förvaringen @Clark Kent ? Har den kommit och jag missat den eller är den som Klassik12, nått som kommer i adventstid?

Den är på gång och jag skulle tro att den landar i början av vecka 45. Det senaste extra dröjsmålet är helt mitt eget fel på grund av en microändring med en detalj som gjorde att jag blev tvungen att skicka en sak till den som gör lådan ☺️

hejsan alla idag vart jag med sinn! var hos bästa Erikson Urhandel och köpte mig en 104. Jag är kär 😊

Bilagor

• DSC_0581.JPG
    DSC_0581.JPG
    311.9 KB · Visningar: 5
Det är trots allt ingen dykare så varför placera kronan annat än 3 (eller 9)? (nyfiken)
Om jag kapar och svarar för min del så minskar man det totala måttet utefter 3-9 axeln (kanske). Och risken minskar att kronan stöter i ovandel hand om man böjer den. Gasar järnet med moppen (vänstergas) sas. Allt ovan är såklart en bortförklaring att jag tycker det är fränt :).

Om jag kapar och svarar för min del så minskar man det totala måttet utefter 3-9 axeln (kanske). Och risken minskar att kronan stöter i ovandel hand om man böjer den. Gasar järnet med moppen (vänstergas) sas. Allt ovan är såklart en bortförklaring att jag tycker det är fränt :).

Way beond min kuskap 😍

Det är trots allt ingen dykare så varför placera kronan annat än 3 (eller 9)? (nyfiken)
@R.Capac drog ju till med många bra svar innan jag han, personligen handlar det för mig om att inte få kronan att skava mot handen då jag bär mina klockor mellan ”knölen” och handen, inte på eller ovanför. Just detta var en av anledningarna att jat fastnade för Sinn och EZM3f från början.

Så för mig är anledningen helt egoistiskt, har lovat mig själv att aldrig mer köpa en klocka med krona klockan 3 då alltid är det som får mig att inte använda den :)

@R.Capac drog ju till med många bra svar innan jag han, personligen handlar det för mig om att inte få kronan att skava mot handen då jag bär mina klockor mellan ”knölen” och handen, inte på eller ovanför. Just detta var en av anledningarna att jat fastnade för Sinn och EZM3f från början.

Så för mig är anledningen helt egoistiskt, har lovat mig själv att aldrig mer köpa en klocka med krona klockan 3 då alltid är det som får mig att inte använda den :)
Och för att vara seriös så håller jag med. Givit samma löfte för länge sedan och kanske anledningen att jag också gick mot Sinn och UX från början. Men nu har jag bandet tajtare och just ovan eller halvt på knölen så nu funkar även 105!

Jag bär oxå klockan så, men den letar sig till lillfingersidan av handleden och då är krona klockan 4 sämre än 3.
Har iofs bara haft SKX med felmontage så kanske bara är just den som inte passar mig.

Ja jag vet att dykare plus läder kan vara en het potatis för en del, men jag kommer med största sannolikhet aldrig ens bada med den här. Kanske är att häda men jag vill inte riskera tavlan.
1FB34453-C11E-498A-9D68-F8C817EB6978.jpeg

Jag har gjort en diger reservdelsförfrågan till Sinn som jag ska posta. Kan lägga till och höra om det finns kvar tavla och visare till 815. Ibland blir man faktiskt överraskad vad de fortfarande har i lager.

Tillbaka
Topp