Förälskelse som inte gick över till kärlek eller?I bil på parkering
Jag vet inte, kärleken har liksom uteblivit lite med denna :/.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förälskelse som inte gick över till kärlek eller?I bil på parkering
![]()
Det är sällan kärlek man upplever i en bil på en parkering...I bil på parkering
![]()
I bil på parkering
![]()
Jag gillar att det är en kronograf ändå, så mer höjden skulle jag tro.Kan det vara en kombo av att det är en kronograf och att den skiljer sig så pass mycket med höjden från 556 och U50?
Nu svär jag i kyrkan, men jag tror att du skulle bli nöjd med ensom tredje klocka.
Stowa 36mm Flieger eller S&S WT 36mm
Ser himla fin ut, men jag är partiskI bil på parkering
![]()
Akryl: 15,5mm safir: 15,0mmSer himla fin ut, men jag är partisk
Hur mycket skiljer sig höjden mellan akryl och safirglas?
Äntligen får man känna sig lite normal igenFler än jag som jobbar med normaltid?
![]()
Den upplevda skillnaden i höjd är nog minimal eller obefintlig, heh.Ser himla fin ut, men jag är partisk
Hur mycket skiljer sig höjden mellan akryl och safirglas?
nåt sånt, kanskeFörälskelse som inte gick över till kärlek eller?
Snyggt foto i alla fall!I bil på parkering
![]()
Har helt ärligt inte mätt tidsavvikelse på länge. När man roterar så stannar de ändå.Något som jag har noterat med min 556 ang tidshållning.
Om jag vrider upp den fullt eller åtminstone 25 varv så går den +3 sek per dygn vilket jag betraktar som bra.
Om jag vrider upp den några varv tills sekundvisaren börjar gå bara och sen använder den under dagen för att sen låta den ligga under natten så går den +-0 efter ett dygn.
Hur brukar ni göra med uppdragning ?
Några dagar gammal bild för topic
![]()
Något som jag har noterat med min 556 ang tidshållning.
Om jag vrider upp den fullt eller åtminstone 25 varv så går den +3 sek per dygn vilket jag betraktar som bra.
Om jag vrider upp den några varv tills sekundvisaren börjar gå bara och sen använder den under dagen för att sen låta den ligga under natten så går den +-0 efter ett dygn.
Hur brukar ni göra med uppdragning ?
Några dagar gammal bild för topic
![]()
Byt med mig!I bil på parkering
![]()
Byt med mig!https://klocksnack.se/threads/christopher-ward-c63-gmt-svart-på-länk.156131/
Nä, den ligger kanske för dyrt, har ingen koll, men det jag egentligen skulle säga, var att kommentera UTC/GMT-diskussionen för typ en halvtimme sen, vilket i Sinntråden betyder 27 sidor sedan..
Sitter med en Callers GMT på armen just nu och har haft travellers/true GMT förut, så jag är medbrottsling själv, men kan inte undgå att känna att hela GMT-verk-grejen tappade sin tjusning när jag ville hålla koll på tiden i Indien och enbart digitala GShocken klarade jobbet pga halvtimmesdiffen mellan tidzonerna!
Visst finns det superbilliga verk där GMT-visaren ställs steglöst istf i timmes-hopp, eller? Dessa är ju i sådana fall i all praktisk mening "bättre" än dyrare alternativ.
Jäklar, den är skönt toolig, finns i 36mm och kostar inte skjortan. Ska verkligen kollas upp hur verket lirarHar för mig att @laketwig jobbade mot Sri Lanka och att han då hade en Glycine Airman som klarade jobbet med halvtimmeszon.
Jag var inte med i GMT-diskussionen så där har jag inget att komma med.Byt med mig!https://klocksnack.se/threads/christopher-ward-c63-gmt-svart-på-länk.156131/
Nä, den ligger kanske för dyrt, har ingen koll, men det jag egentligen skulle säga, var att kommentera UTC/GMT-diskussionen för typ en halvtimme sen, vilket i Sinntråden betyder 27 sidor sedan..
Sitter med en Callers GMT på armen just nu och har haft travellers/true GMT förut, så jag är medbrottsling själv, men kan inte undgå att känna att hela GMT-verk-grejen tappade sin tjusning när jag ville hålla koll på tiden i Indien och enbart digitala GShocken klarade jobbet pga halvtimmesdiffen mellan tidzonerna!
Visst finns det superbilliga verk där GMT-visaren ställs steglöst istf i timmes-hopp, eller? Dessa är ju i sådana fall i all praktisk mening "bättre" än dyrare alternativ.
Airman-reissuen har jag tittat på också faktiskt. Men jag vill ha den utan extra GMT-hand och det är bara den som gått på K&S ett par gånger.Har för mig att @laketwig jobbade mot Sri Lanka och att han då hade en Glycine Airman som klarade jobbet med halvtimmeszon.
Har för mig att @laketwig jobbade mot Sri Lanka och att han då hade en Glycine Airman som klarade jobbet med halvtimmeszon.
Var precis på väg att återrapportera om att det blir till att använda vridringen och kom tillbaka till ditt finfina svarStämmer bra. Svor en hel del över deras +4,5 eller +3,5 timmar. Notera dock att det så vitt jag vet inte finns något GMT-urverk som klarar av halvtimmar. Tror däremot att det ska kunna gå för den andra tidszonen på senare generationer av Breitling Aerospace. Min från -98 fixar det däremot inte.
Man får istället lösa det med en vridring. Airman har ju en låsbar steglös vridring så där är det lätt. +4,5 timmar där vridringen läses av mot den röda 24-timmmarsvisaren. Tio över fem här och tjugo i tio på Lanka:
![]()
Funkar skapligt på en Sinn 6060 också, men man måste ställa den inre 12-timmarsringen mellan två hack. +3,5 timmar där vridringen läses av mot den vanliga timvisaren. Tjugo i tio här och tio över ett på Lanka:
![]()
Ett annat sätt att återgå till topic utan att lämna ämnet är att skaffa sig valfri Sinn med 12h-kronograf och starta kronon när kl är 12 i Sri LankaVar precis på väg att återrapportera om att det blir till att använda vridringen och kom tillbaka till ditt finfina svarsw330 i moderna airman klarar inte halvtimmar men vridringen räddar dagen.
För att återgå till topic så kom det just ut en MOP 556i på K&S för den hugade![]()
Jag sätter en tunna parisare på att den inte har rätt (original-) stift.Blev lite sugen på att byta länken mot något uppfriskande så här en regnig höstdag. Är det bara jag som tycker det är knepigt att få av länken? Kör med Bergeon 7767F/S men den vill inte riktigt lossna, rädd att göra repor och annat trots tejpade bandhorn.
![]()
Nära induktionshällenRiktigt kämpigt med ux idag när man var tvungen att ställa om tiden.
![]()
När kommer hustrun tillbaka från SPA?Ge det tid! Jag gillade inte min alls när den överläts från frugan till mig, nu älskar jag den! Så pass mycket att jag har låtit den åka på SPA!Överväger faktiskt att köpa en vit oxå.
Lagar bara mat med UX eller 900:an (som tål 100 mT.)Nära induktionshällen
Just det, gör inget - quartz äger!
Detta låter ju knepigt. Man går och köper en ny klocka från AD och den leveras med aftermarket grejer?Jag sätter en tunna parisare på att den inte har rätt (original-) stift.
Pilla loss den och skaffa rätt stift, sen tror jag att det kommer att gå lättare.
Min hade skräp-aftermarket när jag köpte den. Svår att få loss. Överjävligt besvärlig att få dit igen. Med rätta stift, plättlätt.