• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Fick bli det mjukaste bandet. Passar bra en innehelg. Sinn's grå alcantaraband.

IMG_20211030_103920.jpg
IMG_20211030_103842.jpg

Åka bil idag. La en redig beställning på watchwear och även ett original Sinn silikonband idag. Hoppas på snabb leverans så att jag kan låta stålet vila :)

Bilagor

• PXL_20211030_103857829.PORTRAIT.jpg
    PXL_20211030_103857829.PORTRAIT.jpg
    410.3 KB · Visningar: 4
  • PXL_20211030_103810361.PORTRAIT.jpg
    PXL_20211030_103810361.PORTRAIT.jpg
    568.5 KB · Visningar: 3
  • PXL_20211030_103802490.PORTRAIT.jpg
    PXL_20211030_103802490.PORTRAIT.jpg
    709 KB · Visningar: 3
Jaha, så här kanske man också kan göra 🙃 Men det i alla fall halvvägs till min önskan om en helsvart Ezm :)

Egentligen borde det väl inte se så konstigt ut då en så stor majoritet av alla läderband/gummin är svarta, men det blir något annat när det är svart länk.

Skärmavbild 2021-10-30 kl. 13.36.24.png
Känns som en grej som är skojig en liten stund men inte värt att köpa en hel länk för.

Det skulle vara kul att höra @Yoko och @-RI- ´s tankar om 105 nu efter en tids ägande och hur den passar in i Sinn´s sortiment. Tillsammans har ni ju täckt in en stor del av samtliga Sinn-referenser ☺️

Den fick ett relativt svalt mottagande när den lanserades, men min spaning är att den bara behövde lite tid att sätta sig och att det kommer bli en stabil medlem av modellutbudet ett bra tag framöver. Tror att det kommer trilla in ett antal till framförallt inför nästa sommar 🌞

Om jag fick önska så skulle sekundvisaren gärna fått vara svart likt tim/minut. 24h-visaren skulle inte må dåligt av att få lume.

Storleken är på mig perfekt, varken stor eller liten, ligger skönt på handleden med en bra tyngd. Bead-blasted boett/länk är riktigt snygg och passar denna klocka perfekt. Den tegimenterad vridringen med pvd coatingen är snygg och en fröjd att hantera, linjerar upp exakt med tillfredsställande klick.

Har ägt två GMT med vit tavla från annat märke innan. Är svag för just vita tavlor så det var bara en tidsfråga innan denna skulle få flytta hem till mig. Tycker Sinn lyckades göra en modern tappning med respekt till den fantastiska design som redan finns i sortimentet.

Precis som du skriver @Clark Kent så tror jag bara att den behövde lite tid. För det är verkligen en trevlig klocka, till ett "i våran lilla bubbla" bra pris.

Det är lite kort vad jag tänker spontant.
20211029_170744-01.jpeg

Har i stort samma intryck som @-RI- 🥰

Önskemål är ju som sagts tidigare lume på UTC visaren och jag hade nog velat haft en aningen mindre prominent storlek på sagda visare, särskilt om man adderar lume till den. (Och varför inte lume på vridringen när vi ändå önskar saker...)

Storleken är "spot on" för mig. Har inget större problem med de från Sinn vanligen generösa vertikala måtten men det mer blygsamma på denna är fördelaktigt. Den rejält avskalade tavlan är även den ett stort plus för mig då det bidrar till en mycket bra läsbarhet och estetiskt "lugn". "Bekväm" är ett ord som spontant dyker upp i huvudet oavsett länk eller annat band.

Vridringens 24 klick är mycket distinkta. Dessutom är den tegimenterad och PVD coated, vad mer kan man önska (förutom ovan sagda lume då)?

Förhållandevis bra prissatt...

Jag upplever den som "sportig" på ett sätt som är nytt för Sinn. Den är fortfarande toolig men med en twist av sportighet. Trogen sitt arv, i min mening, men med ett nytt designspråk.

Summa summarum så är det i mina ögon ett nytt bra tillskott till Sinn linjen och jag uppmanar till att klämma och känna på den om man får möjlighet att göra så. Den är helt klart värd det :) Blir spännande att se hur detta nya designspråk kommer att appliceras på linjen i framtiden.

[Edit] Glömde varandet av glasbaksida, varför? []/Edit]

Ett par som vanligt usla bilder...

IMG_20211030_155120.jpg

IMG_20211030_155032.jpg

Senast ändrad:
Jaha, så här kanske man också kan göra 🙃 Men det i alla fall halvvägs till min önskan om en helsvart Ezm :)

Egentligen borde det väl inte se så konstigt ut då en så stor majoritet av alla läderband/gummin är svarta, men det blir något annat när det är svart länk.

Skärmavbild 2021-10-30 kl. 13.36.24.png
PVD
"

Översatt från engelska-Fysisk ångavsättning, ibland kallad fysisk ångtransport, beskriver en mängd olika vakuumavsättningsmetoder som kan användas för att producera tunna filmer och beläggningar. PVD kännetecknas av en process där materialet går från en kondenserad fas till en ångfas och sedan tillbaka till en tunn filmkondenserad fas."

Hm...undrar vad de tar för en liten klocka?

Ja jag vet att dykare plus läder kan vara en het potatis för en del, men jag kommer med största sannolikhet aldrig ens bada med den här. Kanske är att häda men jag vill inte riskera tavlan.
1FB34453-C11E-498A-9D68-F8C817EB6978.jpeg
Låter fullt rimligt. Varför riskera vintage när man ska bada? Finns gott om tåliga moderna klockor som kan göra det. Eller...ve och fasa, bada utan klocka!

Önskemål är ju som sagts tidigare lume på UTC visaren och jag hade nog velat haft en aningen mindre prominent storlek på sagda visare, särskilt om man adderar lume till den. (Och varför inte lume på vridringen när vi ändå önskar saker...)

Storleken är "spot on" för mig. Har inget större problem med de från Sinn vanligen generösa vertikala måtten men det mer blygsamma på denna är fördelaktigt. Den rejält avskalade tavlan är även den ett stort plus för mig då det bidrar till en mycket bra läsbarhet och estetiskt "lugn". "Bekväm" är ett ord som spontant dyker upp i huvudet oavsett länk eller annat band.

Vridringens 24 klick är mycket distinkta. Dessutom är den tegimenterad och PVD coated, vad mer kan man önska (förutom ovan sagda lume då)?

Jag upplever den som "sportig" på ett sätt som är nytt för Sinn. Den är fortfarande toolig men med en twist av sportighet. Trogen sitt arv, i min mening, men med ett nytt designspråk.

Summa summarum så är det i mina ögon ett nytt bra tillskott till Sinn linjen och jag uppmanar till att klämma och känna på den om man får möjlighet att göra så. Den är helt klart värd det :) Blir spännande att se hur detta nya designspråk kommer att appliceras på linjen i framtiden.

IMG_20211030_155120.jpg

IMG_20211030_155032.jpg

Strålande recensioner från båda ❣️ Kan tänka mig att det kommer kompletteras med fler färger vad det lider, kanske en solid blå tavla🔵 Skulle passa bra som kontrast mot den orangea visaren 🟠

IMG_20211030_155120.jpg

IMG_20211030_155032.jpg
Efter detta inlägg vill jag också ha en😍. Du och @-RI- är verkligen bra ambassadörer för 105 👍.

IMG_20211030_155120.jpg

IMG_20211030_155032.jpg
Tycker den är riktigt läcker, synd bara att de envisas med ha kronan klockan 3, hade varit mer tooligt med den förskjuten… 😢

Tillbaka
Topp