Ja men är det verkligen värt besväret? Tar inte C24 10% av köpet?Aha, det var ju en hyffsad peng i mellanskillnad. Jaja, tråkigt men inte straffbart, tyvärr![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja men är det verkligen värt besväret? Tar inte C24 10% av köpet?Aha, det var ju en hyffsad peng i mellanskillnad. Jaja, tråkigt men inte straffbart, tyvärr![]()
Äh, vi släpper det och kör vidare med vår härliga stämning i stället.Extremt tråkigt när personer köper för att kunna tjäna pengar. Tidigare medlemmar som gjort detta på forumet har fått ta emot en del kritik. Går man utanför forumet så är det inte lika lätt att se. Vem var det som köpte den?
Hear hear!Äh, vi släpper det och kör vidare med vår härliga stämning i stället.
Kan ju inte veta helt säkert om det var den heller då jag inte sett annonsen.
Lillördag idag också![]()
På tal om att köra vidare, tror att jag just har köpt en vit 356a....Äh, vi släpper det och kör vidare med vår härliga stämning i stället.
Kan ju inte veta helt säkert om det var den heller då jag inte sett annonsen.
Lillördag idag också![]()
Hoppas du tror rätt, den är ju så galet vacker!!!På tal om att köra vidare, tror att jag just har köpt en vit 356a....![]()
Här kommer ett gäng bilderProva de där läderbanden i mitten!
Tror jag fick med alltJäklar va trevligt! Jag hade gärna sett gröna canvasbandet i högra hörnet på samtliga fyra klockor. Samt bandet som är på seikodykaren på resterande tre klockor.![]()
Herre gud vilket jobb!Tror jag fick med allt![]()
Ja, det stämmer.@ironcastle får fylla i. Jag minns inte exakt. Det var typ 10% eller nåt och jag tror det var på hela sortimentet. Tror också det var en lite större rabatt på Sinn-band också![]()
Stort tack!Tror jag fick med allt![]()
Jag trodde rätt! Nu väntar jag på tomten!Hoppas du tror rätt, den är ju så galet vacker!!!
Jag gillade det lite vinröda läderbandet. Bra höstfärg ocksåHär kommer ett gäng bilder![]()
Word!Fick faktiskt svar på mitt lite syrliga mail angående 358 C. Tyvärr är det numera välpolerade svar utan så värst mycket substans där det inte ens känns som att de har läst det man skriver. Upplever mina tre senaste mail från kundtjänst på ungefär samma sätt.
Jag vet att det är ett jäkla tjat om ASG men ni som vet, ni vet
Upprepade i alla fall min poäng att det varken är limiterade upplagor eller ens limiterade med geografisk begränsing jag har åsikter om, utan att Sinn aktivt gör reklam på hemsida och i sociala medier. Detta har man aldrig gjort med Isetan, Solebox, Hour Glass, Juwelier Roberto osv, osv. Påpekade att det sticker i ögonen på den stora Sinn-communityn utanför Tyskland och kom också med ett vänligt förslag att om de i framtiden väljer samma tillvägagångssätt att då erbjuda en liknande upplaga som samtliga har möjlighet att köpa.
3 sidor... snarare 10. Jag funderer på att ge upp SINN och alla andra exklusiva klockor. MIn nya mellodi är 100 kronors loppis klockor. Kul att ta isär men omöjligt att komma ihåg vart alla delar ska sitta. Tänk dig 100 kronor och två månaders sysselsättning det kallar jag klockhobby@perhog , kompis, häng på nu, du ligger minst 3 sidor efter oss nu! Du kmmer att få ägna hela helgen till att läsa ikapp!
Amfibie på 103: an i våtutrymmet.![]()
![]()
![]()
Jäkligt snyggt band på den klockan![]()
Nu vill jag verkligen inte framstå som en glädjedödare men... Det där är ingen amfibie det är en reptil. Nu är inte jag någon zologi expert men blev lite nyfiken på att många i tråden ger alligator band epitetet amfibie.
Groddjur eller amfibier (Amphibia) är en klass ryggradsdjur, som antas ha utvecklats ur kvastfeningar och indelas i tre ordningar: stjärtlösa groddjur (Anura), alltså grodor, stjärtgroddjur (Urodela) i vilka ingår salamandrar, samt maskgroddjuren (Gymnophiona). Det vetenskapliga namnet kommer från grekiskan och är sammansatt av ἀμφί (amphi), 'på bägge sidor', och βίος (bios), 'liv', alltså 'dubbelt levande'. Namnet syftar på metamorfosen, då de flesta groddjuren först lever som larv i vattnet innan de går över till ett liv på land. Även de flesta vuxna groddjur har ett habitat av akvatiska och terrestriska (relaterad till jord) områden. De behöver i alla fall närheten till vatten. Många arter är aktiva på natten som skydd mot fiender och mot vattenavdunstning från huden.
Ett amfibie band av tex mask eller grod skinn skulle passa utmärkt på en dykare
Vilket strapmonster 356 ärGlömde några band, men detta borde vara allaExtra bonus med de nya honeycomb-banden, skaffade svart och grön.
Känns bra på 356:an, även om min favorit just nu nog är det ljusa racing i mocka.
Jag kan vara ursprunget till detta i en omröstning om vilket band till vilken klocka.Jäkligt snyggt band på den klockan![]()
Nu vill jag verkligen inte framstå som en glädjedödare men... Det där är ingen amfibie det är en reptil. Nu är inte jag någon zologi expert men blev lite nyfiken på att många i tråden ger alligator band epitetet amfibie.
Groddjur eller amfibier (Amphibia) är en klass ryggradsdjur, som antas ha utvecklats ur kvastfeningar och indelas i tre ordningar: stjärtlösa groddjur (Anura), alltså grodor, stjärtgroddjur (Urodela) i vilka ingår salamandrar, samt maskgroddjuren (Gymnophiona). Det vetenskapliga namnet kommer från grekiskan och är sammansatt av ἀμφί (amphi), 'på bägge sidor', och βίος (bios), 'liv', alltså 'dubbelt levande'. Namnet syftar på metamorfosen, då de flesta groddjuren först lever som larv i vattnet innan de går över till ett liv på land. Även de flesta vuxna groddjur har ett habitat av akvatiska och terrestriska (relaterad till jord) områden. De behöver i alla fall närheten till vatten. Många arter är aktiva på natten som skydd mot fiender och mot vattenavdunstning från huden.
Ett amfibie band av tex mask eller grod skinn skulle passa utmärkt på en dykare
Det var inte alls min mening att hitta en syndabock eller odgöra mig över utrycket. Tycker själv det var rätt kul. Du behöver absolut inte be om ursäkt så ta genast av dig dumstruten. Glöm inte att jag raljerar rätt frisk med alla gummisnoddar till dyk klockorna. Kör hår, humor har ingen dött av i den här trådenJag kan vara ursprunget till detta i en omröstning om vilket band till vilken klocka.
Tyckte bara amfibie lät mycket roligare, även om jag vet det är en reptil. Tankebanorna gick även mot dinosaursläktskapet men fann inget roligt på den stigen...
Tar på mig dumstruten och ber om ursäkt för att jag missbildat er
Ps. Visst är missbildat motsatsen till utbildat? Ds.
Nä jag förstod det. Var mest för att ingen annan skulle behöva känna sig korkad bara för att jag fånar mig.Det var inte alls min mening att hitta en syndabock eller odgöra mig över utrycket. Tycker själv det var rätt kul. Du behöver absolut inte be om ursäkt så ta genast av dig dumstruten. Glöm inte att jag raljerar rätt frisk med alla gummisnoddar till dyk klockorna. Kör hår, humor har ingen dött av i den här tråden![]()
Vänta vänta, är jag gammal och förvirrad eller är det ett nyköp?Fullt förståeligt utifrån att det är en grym modell. Brukar tänka att vad mer villhöver jag än denna. Jo givetvis en 556A och en 356. Min son håller med
![]()
Det är ett lithium-ion batteri i UX. Så samma typ som i mycket elektronik. Mer energitätt batteri än annars vanligt förekommande i klockor.På förekommen anledning av diskussion i en annan tråd. Någon som vet vilken typ av batteri som sitter i en UX?
Ja den är relativt ny.Vänta vänta, är jag gammal och förvirrad eller är det ett nyköp?
Det är ett lithium-ion batteri i UX.