• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Yes one more drive please 🙏 :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Yes one more drive please 🙏 :)

Fin bild från när det begav sig.

7809BE98-03A7-4EFB-A29C-9372CA2E2FE1.jpg
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Det finns ju en marknad utanför KS om man nu vill sälja. Instagram/Uhrforum är bättre för att sälja Sinn om man vill minimera värdetappet.

Sen är det en hobby som kostar om man nu inte får köpa Rolex, AP, Patek mm till list :) Snarare konstigt att +5 år gamla oservade klockor inte tappar mer i pris. Tycker det är ett lite märkligt fenomen när det kommer till bruksklockor som går att köpa över disk och fortfarande finns i produktion.

@JoelD Vad är det för band du har till 356? Har sett liknande till 103 St C och tycker att färgerna passar otroligt bra ihop.
Jag håller helt med. Diskussionen man rätt ofta ser om prisutveckling och klockor som ”investeringsobjekt” i andra trådar är sjukt tröttsam och får mig att tänka på tulpanlökar i Holland på 1600 talet 😉

Personligen säljer jag hellre till en Sinntråds aktiv person än utanför men det står såklart bara för mig.

Med det sagt hade jag också tyckt det varit trist om listpriset sänkts efter att jag köpt en klocka som i fallet för @JoelD

Bild på 103 st som används för sällan. För ett tag sedan lite vanlig på K&S men nu hittas den inte där längre
ACF12CDD-6B3A-4A92-A944-C34632946880.jpeg
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Man bör nog ha i åtanke att det där skedde i början av Pandemin, i osäkra tider. Oklart om det skulle finnas intresse med rabatter från Sinn eller Eriksons att genomföra gruppköp idag mht de redan befintliga leveranstiderna osv
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag håller helt med. Diskussionen man rätt ofta ser om prisutveckling och klockor som ”investeringsobjekt” i andra trådar är sjukt tröttsam och får mig att tänka på tulpanlökar i Holland på 1600 talet 😉

Personligen säljer jag hellre till en Sinntråds aktiv person än utanför men det står såklart bara för mig.

Med det sagt hade jag också tyckt det varit trist om listpriset sänkts efter att jag köpt en klocka som i fallet för @JoelD

Bild på 103 st som används för sällan. För ett tag sedan lite vanlig på K&S men nu hittas den inte där längre
ACF12CDD-6B3A-4A92-A944-C34632946880.jpeg

Knepigt att vara ”bussig” och sälja billigt på forumet. Fungerade möjligtvis för ett antal år sedan, men sätt ut ett riktigt bra pris nu så kan jag garantera att med 85% chans är klockan ute på ny annons med nytt högre pris inom en vecka.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Knepigt att vara ”bussig” och sälja billigt på forumet. Fungerade möjligtvis för ett antal år sedan, men sätt ut ett riktigt bra pris nu så kan jag garantera att med 85% chans är klockan ute på ny annons med nytt högre pris inom en vecka.
Har sett det. Ogillar beteendet men inser att det är så det är.

@Abben prisvärda EMZ 3 ligger väl tex ute på C24 till ett inte lika generöst pris?
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
För mig som har noll koll, har Sinn UX utvändig AR-coating?
Och är det någon som har en tegimenterad UX här i tråden, eller har alla vanliga UX här?🙂
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Jasså, det har jag missat. Kan inte hitta den där iaf.
Tanken var väl inte att det skulle bli så, men vad ska man göra?
Extremt tråkigt när personer köper för att kunna tjäna pengar. Tidigare medlemmar som gjort detta på forumet har fått ta emot en del kritik. Går man utanför forumet så är det inte lika lätt att se. Vem var det som köpte den?
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ja (det är den alla försöker putsa bort med munskölj) och det finns åtminstonde en tegimenterad tror jag :)
Tack!! Så synd, är det något som stör mig med EZM 7 så är det just den utvändiga AR-coatingen. I 9 av 10 fall tänker jag inte på det, men sedan kommer den tionde gången då det reflekteras och man ser något märke i AR☹️ Tänk om de bara hade kunnat skippa yttre AR🙏
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Jag kan inte garantera att det är din gamla och det är såklart inget som du kan eller ska påverka
För att fylla på det inlägget samt ett par till, jag håller med Laddis, men det är ändå ett oskick, tycker jag! Visst folk får sälja och köpa som dom vill, have fun! MEN inte med mina klockor! :) Jag är inte bitter jag......

Edit, jag resonerar som så, jag gillar att göra affärer, gärna så bra som möjligt, men detta är en hobby för mig! Köper jag till bra pris så säljer jag till bra pris. Vinst på detta, är inte ett mål i sig.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har sett det. Ogillar beteendet men inser att det är så det är.

@Abben prisvärda EMZ 3 ligger väl tex ute på C24 till ett inte lika generöst pris?

Jasså, det har jag missat. Kan inte hitta den där iaf.
Tanken var väl inte att det skulle bli så, men vad ska man göra?

Extremt tråkigt när personer köper för att kunna tjäna pengar. Tidigare medlemmar som gjort detta på forumet har fått ta emot en del kritik. Går man utanför forumet så är det inte lika lätt att se. Vem var det som köpte den?

Visst är det trist, men jag tycker inte att det är något som ska hängas ut i tråden utan att veta detaljerna. Köparen har köpt till utsatt annonspris och så länge man inte har gjort en överenskommelse att det ska vara en uttalad trådklocka som ska kunna vandra runt för ett billigt pris så blir det konstigt om man inte själv ska få välja nytt pris på klockan. Nu kanske inte en Ezm3 är en värdeökningsraket, men det skulle vara helt orimligt till exempel när det kommer till viss vintage att hålla någon bunden till ett inköpspris.

Den vanligaste kritiken riktar sig när någon köpt en klocka för X här på forumet och sedan lägger ut den för X+2 återigen på forumet vilket mest är osmartom man nu har tänkt att casha in.
 
Topp