• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Vilken av dessa väljer ni att behålla om en skulle lämna till förmån av annan Sinn? Gillar båda lika mycket, behöver ett gäng kängor i rätt riktning!

556 = 👍
105 = :)
20211009_081119-01.jpeg
20211027_171324-01.jpeg

Undermedveten miss kanske att det bara är ett av alternativen som man kan välja om man ska ge posten en reaktion :)

Men tycker att lösningen med att du behåller 105 och att @Cosmo tar över 556 verkar vara den bästa.

Undermedveten miss kanske att det bara är ett av alternativen som man kan välja om man ska ge posten en reaktion :)

Men tycker att lösningen med att du behåller 105 och att @Cosmo tar över 556 verkar vara den bästa.
Tar på mig dumstruten! Du har rätt 😅
Tack!

Jag köpte 857an på nåder, så måste städa upp lite för husfridens skull😆
Ville ha lite mer av det tekniska hos Sinn, även om 104an definitivt har en design som funkar i fler lägen.
857an flyger ju inte direkt under radarn, så att säga😂
Förstår :) Du gör rätt i att testa 857 och 104 går alltid att köpa igen.

Ja, alldeles för bra pris. Jag får lite ångest över att jag köpte min U50 för sånt överpris. Den har gått ner rejält i pris även som ny sen dess och begagnade går ännu billigare förstås.
Fast det är väl rimligt att en klocka av Sinns rang tappar 20-25 % när man plockat ut den tänker jag?
Erikssons kanske rimligen kan få ut någon tusenlapp mer än vad vi får på K&S men U50 verkar inte superheta på marknaden.

Fast det är väl rimligt att en klocka av Sinns rang tappar 20-25 % när man plockat ut den tänker jag?
Erikssons kanske rimligen kan få ut någon tusenlapp mer än vad vi får på K&S men U50 verkar inte superheta på marknaden.
Jovars, men jag köpte min ny för 25. Idag kostar den 23 ny. Begagnade sålde först för ca 20-21. Och nu går de för 18 och ligger en på K&S för 17.500. Saftigt tapp ändå.

Ja, alldeles för bra pris. Jag får lite ångest över att jag köpte min U50 för sånt överpris. Den har gått ner rejält i pris även som ny sen dess och begagnade går ännu billigare förstås.
Kommer ni ihåg 356an som tillsist såldes på K&S?? Den var på tok för billig när den väl såldes! Samma var det med den 103 jag faktiskt lyckades köpa vid, för mig, rätt tillfälle! Det går mode i våra ur, what´s hot and what´s not varierar rätt mycket! Så, för min del, jag undviker att sälja något alls! :) Alla mina är hos mig för att jag ville ha dom, dom ligger bra där dom ligger.

Vet att den låg ute för 19,9 vilket var ett schyst pris redan då men någon bra förhandlare verkar ha fått köpa den för 18.
Var nära att slå till men var lite mer sugen på en 356.
Appropå det så verkar inte 356 komma ut till försäljning alltför ofta här på forumet.
Kanske lär köpa en ny helt enkelt.

Det finns ju en marknad utanför KS om man nu vill sälja. Instagram/Uhrforum är bättre för att sälja Sinn om man vill minimera värdetappet.

Sen är det en hobby som kostar om man nu inte får köpa Rolex, AP, Patek mm till list :) Snarare konstigt att +5 år gamla oservade klockor inte tappar mer i pris. Tycker det är ett lite märkligt fenomen när det kommer till bruksklockor som går att köpa över disk och fortfarande finns i produktion.

@JoelD Vad är det för band du har till 356? Har sett liknande till 103 St C och tycker att färgerna passar otroligt bra ihop.

Vet att den låg ute för 19,9 vilket var ett schyst pris redan då men någon bra förhandlare verkar ha fått köpa den för 18.
Var nära att slå till men var lite mer sugen på en 356.
Appropå det så verkar inte 356 komma ut till försäljning alltför ofta här på forumet.
Kanske lär köpa en ny helt enkelt.
Nej 356 lös med sin frånvaro länge, men nu har vi ju flera i tråden. Och fler i tråden = potentiellt fler på K&S i framtiden 😁

Nej 356 lös med sin frånvaro länge, men nu har vi ju flera i tråden. Och fler i tråden = potentiellt fler på K&S i framtiden 😁
Jag tror det kan bli en ny. Blir nog isf att köpa den på länk för att sen byta med diverse olika band. Verkar ju passa bra på det mesta. Riktigt synd dock att det inte finns en blästrad f-länk. Hade varit en grym kombo.

Det finns ju en marknad utanför KS om man nu vill sälja. Instagram/Uhrforum är bättre för att sälja Sinn om man vill minimera värdetappet.

Sen är det en hobby som kostar om man nu inte får köpa Rolex, AP, Patek mm till list :) Snarare konstigt att +5 år gamla oservade klockor inte tappar mer i pris. Tycker det är ett lite märkligt fenomen när det kommer till bruksklockor som går att köpa över disk och fortfarande finns i produktion.

@JoelD Vad är det för band du har till 356? Har sett liknande till 103 St C och tycker att färgerna passar otroligt bra ihop.

Ja, men i början var det ett tapp jag förväntade mig. Det är ju mer det faktum att nypriset plötsligt skönk så mycket som gjort att begagnatpriserna i relation till mitt nypris blev så dramatiskt. Annars hade jag inte höjt på ögonbrynen ens.

Bandet är detta: https://watchwear.se/produkt/canvas-grovt-svart/ men jag hade sagt att färgen är grå och inte svart.

Senast ändrad:
Ja, men i början var det ett tapp jag förväntade mig. Det är ju mer det faktum att nypriset plötsligt skönk så mycket som gjort att begagnatpriserna i relation till mitt nypris blev så dramatiskt. Annars hade jag inte höjt på ögonnbrynen ens.

Bandet är detta: https://watchwear.se/produkt/canvas-grovt-svart/ men jag hade sagt att färgen är grå och inte svart.

Märkligt att nypriset sjönk. Vet du varför?

Sen tror jag ändå att begpriserna för U50 kommer ligga kvar/öka på sikt. Bara att titta på hur det har förändrats för U1 i och med att listpriset sakta krupit uppåt. För ett par år sedan var det inte supersvårt att köpa en beg för 10' vilket är en utopi att hitta ett exemplar för idag.

Märkligt att nypriset sjönk. Vet du varför?

Sen tror jag ändå att begpriserna för U50 kommer ligga kvar/öka på sikt. Bara att titta på hur det har förändrats för U1 i och med att listpriset sakta krupit uppåt. För ett par år sedan var det inte supersvårt att köpa en beg för 10' vilket är en utopi att hitta ett exemplar för idag.
Ingen aning. Jag bara upptäckte det nån gång när jag var inne på Eriksons hemsida och kollade på annat. Det var rätt länge sen till och med.

Tillbaka
Topp