Förstår din fundering. Egentligen är det en icke fråga. Det är fritt för var och en att köpa/bjuda på det den vill. Jag tycker definitivt inte du hade gjort något fel om du bjudit mot
@Jamterik . Det är många medlemmar i tråden, vissa känner man bättre än andra så man kan inte ta hänsyn till alla i tråden, det skulle i värsta fall sluta med att ingen vågar bjuda på en auktion. Dessutom har man inte skyldighet att berätta för alla vad man för stunden är på jakt efter eller vilka auktioner man är och bjuder på.
Jag tror personligen att din magkänsla i detta fall är lite missvisande. En parameter man inte får glömma är att alla har olika finansiella möjligheter. Om det nu skulle dyka upp en 103C och du bara kan bjuda upp till 100tusen skulle du då bli förbaskad på mig om jag bjöd 150tusen. Det är lite frågan om hur gärna man vill ha en specifik klocka och vad man är beredd att betala, vad är då rätt eller fel? Ska man börja lägga moraliska aspekter på detta så börjar det kanske gränsa till missunnsamhet, eller?
Ingen i tråden är väll missunnsam mot någon som köpt något nytt eller begagnat. Det dyker hela tiden upp nya begagnade SINN modeller ( möjligen inte 103C )