• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Angående auktioner tycker jag alla kommer med intressanta infallsvinklar.
Jag funderade på att lägga ett bud på klockan @Jamterik vann, men hade i så fall PMat först.
Det är väl en trevlig gest, men kan ju även spara oss båda en del pengar om vi kom överens privat vem som var redo att ta det längts. Ingen idé att jag driver upp priset ytterligare en tusenlapp efter alla andra budgivare gett upp om @Jamterik ändå kunde tänka sig betala mer.
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Stackars den KS-medlem som har lagt ut sin klocka till auktion när alla andra KS-medlemmar skickar pm och engagerar sig för att hålla priset lågt..😔😉
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Stackars den KS-medlem som har lagt ut sin klocka till auktion när alla andra KS-medlemmar skickar pm och engagerar sig för att hålla priset lågt..😔😉
Den auktion som pratats om idag är den på pantbanken. Då är det väl pantbanken som lagt ut klockan när den som tagit lån på den inte kunnat betala tillbaks. Eller har jag fel info där.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Typ spindelmannen, hulken och fantastiska fyran är marvel
Aha.. kanske borde byta presentations bild som bättre passar till mina kunskaper om moderna ting

flinta.png
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
Jag rycker plåstret på den här frågan, dvs auktion 🌻 ☮️ Men på förekommen anledning är jag intresserad av hur andra tänker.

Är det så att folk i tråden avstår att buda på objekt man är intresserad av om någon annan har lagt ett bud?
Hmm beror på. Är det någon som tipsar om en klocka i tråden men inte själv lagt bud är det fritt fram.

Har någon lagt bud och en annan tipsar skulle jag vara försiktigare, en vanlig klocka så passar jag men är det något ovanligt som man sökt länge så hade jag nog budat men då talat om det.

Uppskattar verkligen när det tipsas om olika försäljningar då jag själv har så dålig koll på alla forum och säljplatser.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Har varit nyfiken på den där tavlan länge nu och det skulle vara kul att få se den irl. Skulle även vilja jämföra den borstade boetten mot den blästrade.
Har ej funnits hos Erikson Urhandel senaste gångerna jag varit där dock.
Ser fram emot intryck @Jamterik :)
Same same!
Undrar vad den är gjord av och hur?
Tror fortfarande att den lär Fru Jamterik lägga vantarna på.
Inför julen 2021 var det den modellen som fick flest likes på Sinn´s Instagram konto.

 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Same same!
Undrar vad den är gjord av och hur?
Tror fortfarande att den lär Fru Jamterik lägga vantarna på.
Inför julen 2021 var det den modellen som fick flest likes på Sinn´s Instagram konto.

Kan tänka mig att känslan blir lite annorlunda både kosmetiskt och på handleden.
Det står ju antimagnetisk på baklocket för den ”vanliga” 356 vill jag minnas.
Är Sa även antimagnetisk trots att den har glasbaksida ?
Sen till vilken grad den är antimagnetisk kanske någon vänlig själ här kan svara på :)
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Kan tänka mig att känslan blir lite annorlunda både kosmetiskt och på handleden.
Det står ju antimagnetisk på baklocket för den ”vanliga” 356 vill jag minnas.
Är Sa även antimagnetisk trots att den har glasbaksida ?
Sen till vilken grad den är antimagnetisk kanske någon vänlig själ här kan svara på :)
4.800 A/m enligt DIN certifieringen.
Klockor med den lilla snedställda hamburgaren klarar 80.000 A/m
 

Ninna

Omega
Seriös genomgång av 556

Detta gör ju inte livet enklare direkt😅


Jag har gått och ältat mellan två ur i vad som känns som 7svåra år. Och nej jag har inte kommit fram till något.
Jag älskar allt med 556 a rs utseende, men har fastnat hårt för tegiment efter att jag köpte U50, så jag tittar på 856 som har allt jag gillar minus den röda visaren.
Hur skall man kunna bestämma sig?!?! Tegiment och lite mer teknik, eller den där härliga poppen av färg+man kan ha finelänk.
Och nej jag kan inte köpa båda😆

Vad tänker tråden? Tacksam för lite tankebollning.
CollageMaker_20211104_162745481.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Detta gör ju inte livet enklare direkt😅


Jag har gått och ältat mellan två ur i vad som känns som 7svåra år. Och nej jag har inte kommit fram till något.
Jag älskar allt med 556 a rs utseende, men har fastnat hårt för tegiment efter att jag köpte U50, så jag tittar på 856 som har allt jag gillar minus den röda visaren.
Hur skall man kunna bestämma sig?!?! Tegiment och lite mer teknik, eller den där härliga poppen av färg+man kan ha finelänk.
Och nej jag kan inte köpa båda😆

Vad tänker tråden? Tacksam för lite tankebollning.
CollageMaker_20211104_162745481.jpg
Svårt, jag är också förtjust i tegimenterade kulören.
Fråga Sinn om du kan få en med röd sekundvisare?

Edit;
hur svårt kan det vara att låta en urmakare ta loss sekundvisaren och måla den med nagellack?
 

Ninna

Omega
Svårt, jag är också förtjust i tegimenterade kulören.
Fråga Sinn om du kan få en med röd sekundvisare?

Edit;
hur svårt kan det vara att låta en urmakare ta loss sekundvisaren och måla den med nagellack?
Jag tänkte att de slutat med specialare med tanke på den lite kyliga tonen som flera fått, men du har ju helt rätt i att det inte skadar att fråga.😄

Jag gillar tegg-tonen jag med. Undrar om den blir i samma nyans som u50?
 
Topp