• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tips. Fick mail från Care of Carl som tydligen har en 103 Classic 12 på väg in.

0175C084-C387-47AF-BB26-2D2A2CA83BCB.png
Den är sjukt fin, men såg att den ska vara 17mm tjock?! Stämmer det????😱

Vi vet ju ingenting om det här, och CoC fick bara en. Ingenting för en handlare ju.
Men det jag inte gillar som Sinn gör just nu är att de börjar likna Omega mer och mer. Massa häftiga limited editions och väldigt lite som kommer ut i den kontinuerliga lineupen. Vilken modell var den senaste kontinuerliga modell som tilltalar många, U50?

Verkar vara standardmetoden för att bygga upp sitt varumärke. Jobba hårt med att bli populärt bland entusiaster, bra klockor osv. Sen köttar man limited editions ett tag och samtidigt höjer man priserna år efter år. Vips så har man klättrat upp ett steg i klockhierarkin.

Vi vet ju ingenting om det här, och CoC fick bara en. Ingenting för en handlare ju.
Men det jag inte gillar som Sinn gör just nu är att de börjar likna Omega mer och mer. Massa häftiga limited editions och väldigt lite som kommer ut i den kontinuerliga lineupen. Vilken modell var den senaste kontinuerliga modell som tilltalar många, U50?

Verkar vara standardmetoden för att bygga upp sitt varumärke. Jobba hårt med att bli populärt bland entusiaster, bra klockor osv. Sen köttar man limited editions ett tag och samtidigt höjer man priserna år efter år. Vips så har man klättrat upp ett steg i klockhierarkin.
Tror Lothar sminkar bruden.
Såvitt jag vet finns det inte någon yngre generation som vill/kan ta över så en försäljning inom snar framtid är nog ingen högoddsare.

CoC är väl mest en klädbutik. Vad vet dom om klockor? Klockavdelning ligger mellan slipsar och livremmar. Snart kanske vi kan köpa Rolex på sibylla korvkiosk :confused:

Sinn behöver, i min mening, inte fler nätbutiker de behöver fler fysiska butiker som bär märket i Sverige och med möjlighet att klämma och känna. @ERIKSON URHANDEL är ett alldeles utmärkt exempel på hur det borde vara. CoC säljer först och främst kläder och det är de bra på men klockor av hög kvalitet?? Brandet tenderar ju till att snarare skadas än höjas med en sådan manöver. Blir jädrigt trött på detta helt enkelt...👿 Det är ingen parfymklocka vi pratar om här och det kan omöjligt vara dit Sinn vill driva sitt märke.

omöjligt vara dit Sinn vill driva sitt märke.
Jag tror det var ett försök om att hitta kunder som har pengar och inga problem att spendera dem på klockor från varumärken de inte känner till sedan tidigare.
Ett sätt att nå ut till en ny kundgrupp som uppskattar kvalitet men inte nödvändigtvis är klocknördar. Lite åt det hållet som Sinn verkar vilja gå, alltså tror jag att de vill bli mer mainstream bland "lyxlivsstilkundgruppen". Och där ligger ju CoC perfekt i Sverige.

Sinn behöver, i min mening, inte fler nätbutiker de behöver fler fysiska butiker som bär märket i Sverige och med möjlighet att klämma och känna. @ERIKSON URHANDEL är ett alldeles utmärkt exempel på hur det borde vara. CoC säljer först och främst kläder och det är de bra på men klockor av hög kvalitet?? Brandet tenderar ju till att snarare skadas än höjas med en sådan manöver. Blir jädrigt trött på detta helt enkelt...👿 Det är ingen parfymklocka vi pratar om här och det kan omöjligt vara dit Sinn vill driva sitt märke.
Det är ett märkligt beteende. Vore bättre om dom satsade mer på att klara av service på trasiga klockor och ge de seriösa återförsäljana möjlighet att utföra enklare garanti reparationer. Vad kan CoC gör? rulla in klockan i en slips och slarva bort den med hjälp av post nord. Tur att det finns andra märken som är lite mer seriösa.

Tänk ändå vilken resa Lothar Schmidt gjort med företaget.
Jag är ju fascinerad över hela historien kring Helmut Sinn och gillar verkligen vad Guinand håller på med sedan ett par år men om han inte skulle tagit in Lothar Schmidt, ja då skulle vi nog inte ha den tråden överhuvudtaget. Helmut sålde ju bara till piloter och skulle nog fortsatt på den inslagna banan.
Han kom in med de tekniska delarna som jag tycker är så häftigt med Sinn.

Tillbaka
Topp