• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ska till Italien i helgen och tänkte att det var en perfekt resa för min EZM 7 och äntligen få användning för GMT på riktigt. Besvikelsen när jag insåg att det inte var någon tidsskillnad😂
1A16AAB6-34B1-4585-BF41-D6155C0B2EBB.jpeg

Men den kanske får hänga med ändå, bara för att den är så snygg. Eller utifall hotellet börjar brinna och jag behöver agera brandman👨‍🚒
D41BCD79-7BB6-4F1A-8446-DF6B10ACDC32.jpeg

För att försöka vara lite seriös. Vill du ha en kronograf eller bara en vanlig klocka.. Enda sättet att få en kronograf tunn är en manuell. Annar finns B-Uhr som tidigare nämts. snygg och nätt

Den här är bara 14,5 mm tjock... lite tunnare än 103

1636146474824.png
144orna växer på en lite som U1-effekten. Önskar bara det fanns någon som helst användning av en tachymeter i mitt liv. 😂

Kanske tigga av Sinn till byta mot telemeter… regnar ju ibland.

144orna växer på en lite som U1-effekten. Önskar bara det fanns någon som helst användning av en tachymeter i mitt liv. 😂

Kanske tigga av Sinn till byta mot telemeter… regnar ju ibland.
Håller med dig.. Tachymeter är svårt att använda om man inte har en exakt uppmätt distans och när man behöver tachymetern finns inget att mäta mot. Får för mig att det var en funktion man införde på den tiden det kördes räserbil på banor och då fans hållpunkter att mäta emot, nu är det mest en dekorativ skala på klockorna. Telemetern är däremot mer användbar även så pulsometern :) Speciellt den senare när man måste ta pulsen på gumman efter senaste klock köpet

Är lite sugen på en U50.
Ev mest SDR med den svarta bezeln
Ni som har dessa och är nöjd vad gillar ni med den ?
Och till er som har flippat den, vad var det som ni inte gillade ? Behöver info.
Har kollat på massor av reviews redan.

Ska till Italien i helgen och tänkte att det var en perfekt resa för min EZM 7 och äntligen få användning för GMT på riktigt. Besvikelsen när jag insåg att det inte var någon tidsskillnad😂
1A16AAB6-34B1-4585-BF41-D6155C0B2EBB.jpeg

Men den kanske får hänga med ändå, bara för att den är så snygg. Eller utifall hotellet börjar brinna och jag behöver agera brandman👨‍🚒
D41BCD79-7BB6-4F1A-8446-DF6B10ACDC32.jpeg
När päronen skulle till Spanien och jag trodde i en halv sekund att... Men nej... Kanarieholmarna däremot, där är de ju ibland.

Men, mitt vardagstrick som jag faktiskt ändå har lite nytta av: gmt-visaren inställd på UTC. Hanterar tider i UTC i jobbet (programmering), bra att kunna slå en snabb blick på klockan och jämföra med databasvärden för att se att ingen hittat på någo dum manuell konvertering. UTC följer ju inte Daylight saving så diffen till UTC varierar över året, och personligen tycker jag det är stökigt att komma ihåg vilken som är av de två diffarna. Tadaaa! Användning för UTC-visaren! 🤘🥳

När päronen skulle till Spanien och jag trodde i en halv sekund att... Men nej... Kanarieholmarna däremot, där är de ju ibland.

Men, mitt vardagstrick som jag faktiskt ändå har lite nytta av: gmt-visaren inställd på UTC. Hanterar tider i UTC i jobbet (programmering), bra att kunna slå en snabb blick på klockan och jämföra med databasvärden för att se att ingen hittat på någo dum manuell konvertering. UTC följer ju inte Daylight saving så diffen till UTC varierar över året, och personligen tycker jag det är stökigt att komma ihåg vilken som är av de två diffarna. Tadaaa! Användning för UTC-visaren! 🤘🥳
Haha känner igen det där, letar efter användningsområden och så blir man bara besviken…
Bra idé, du är något på spåren där. Annars kommer jag väl snart ha den inställd på samma tid, bara för att kunna avgöra om det är morgon eller kväll (för det brukar man ju ofta undra över)😂🙄

Håller med dig.. Tachymeter är svårt att använda om man inte har en exakt uppmätt distans och när man behöver tachymetern finns inget att mäta mot. Får för mig att det var en funktion man införde på den tiden det kördes räserbil på banor och då fans hållpunkter att mäta emot, nu är det mest en dekorativ skala på klockorna. Telemetern är däremot mer användbar även så pulsometern :) Speciellt den senare när man måste ta pulsen på gumman efter senaste klock köpet
Äsch. Tachyn kommer vara suverän när köttbullarna ska rullas och lussekatterna knytas.
Måste ju smidigt kunna se att fru och dotter håller tempot!

Tillbaka
Topp