Fan @Limeee , du har ju fått Sinn sjukan big time!! Me like!❤Efter att ha kollat runt på en massa Sinn så har jag nu fastnat för ännu en, Sinn 903Är det någon mer i tråden än @Clark Kent son har en? Spamma gärna med bilder
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fan @Limeee , du har ju fått Sinn sjukan big time!! Me like!❤Efter att ha kollat runt på en massa Sinn så har jag nu fastnat för ännu en, Sinn 903Är det någon mer i tråden än @Clark Kent son har en? Spamma gärna med bilder
![]()
Vi hade en medlem i tråden innan, Nogar. Han tog fina bilder på sin blå. Tyvärr är han knte kvar men sök på den.Efter att ha kollat runt på en massa Sinn så har jag nu fastnat för ännu en, Sinn 903Är det någon mer i tråden än @Clark Kent son har en? Spamma gärna med bilder
![]()
Vad är det du saknar hos 556 som 856 har? Jag står ju och trampar lite mellan modellerna själv, och det är alltid kul att höra hur andra tänker.Såg precis att Care of Carl får in några 103 classic 12, om någon missade att beställa.
Själv försöker jag byta upp mig från 556 till 856 (utan vidare framgång)
![]()
Haha ja kanske lite, men ha inte för höga förväntningar på mig! Det kan vända över en natt och så är jag Sinn-lösFan @Limeee , du har ju fått Sinn sjukan big time!! Me like!❤
Pax för emz,an när du byter märke!!Haha ja kanske lite, men ha inte för höga förväntningar på mig! Det kan vända över en natt och så är jag Sinn-lösMen just nu gillar jag Sinn starkt och den här tråden har verkligen bidragit till det
![]()
Absolut, hoppas det dröjer längePax för emz,an när du byter märke!!![]()
Trodde du hade handlat klart för denna veckan?Pax för emz,an när du byter märke!!![]()
Har haft min en vecka.Vi hade en medlem i tråden innan, Nogar. Han tog fina bilder på sin blå. Tyvärr är han knte kvar men sök på den.
Meeh, jag har ju redan paxat den för några sidor sedan!Pax för emz,an när du byter märke!!![]()
Såg precis att Care of Carl får in några 103 classic 12, om någon missade att beställa.
Själv försöker jag byta upp mig från 556 till 856 (utan vidare framgång)
Helt ok, jag har fan inte råd med fler, tror att min kära hustru mördar mig om jag dra hem fler Sinn!Meeh, jag har ju redan paxat den för några sidor sedan!![]()
Sent ute, men här satte jag i halsen en smula. Marvel har för tusan existerat som just Marvel comics sedan 1960!marvel? förklara för en som är född på stenåldern![]()
Vad smart, jag jobbar också med IT, fast med servrar. Sjukt rörigt ibland när man skall försöka få ihop händelser i loggar som har olika tidszoner.När päronen skulle till Spanien och jag trodde i en halv sekund att... Men nej... Kanarieholmarna däremot, där är de ju ibland.
Men, mitt vardagstrick som jag faktiskt ändå har lite nytta av: gmt-visaren inställd på UTC. Hanterar tider i UTC i jobbet (programmering), bra att kunna slå en snabb blick på klockan och jämföra med databasvärden för att se att ingen hittat på någo dum manuell konvertering. UTC följer ju inte Daylight saving så diffen till UTC varierar över året, och personligen tycker jag det är stökigt att komma ihåg vilken som är av de två diffarna. Tadaaa! Användning för UTC-visaren!![]()
Det låg ju ute en ganska nyligen som en trådkompis hade ute här.Efter att ha kollat runt på en massa Sinn så har jag nu fastnat för ännu en, Sinn 903Är det någon mer i tråden än @Clark Kent son har en? Spamma gärna med bilder
![]()
Jo jag såg den, dock låg den bra mycket ovanför min budgetDet låg ju ute en ganska nyligen som en trådkompis hade ute här.![]()
Nu är jag på vift ett par dagar och orkar inte skriva så mycket på mobilen. Kanske kan skriva en liten recension sen. Jag har ju U50 SDRÄr lite sugen på en U50.
Ev mest SDR med den svarta bezeln
Ni som har dessa och är nöjd vad gillar ni med den ?
Och till er som har flippat den, vad var det som ni inte gillade ? Behöver info.
Har kollat på massor av reviews redan.
Jag var också inne och kollade....Antingen var några här väldig snabba eller så hade dem aldrig några, nu står det bara 'tillfälligt slutsåld - bevaka produkt'.
Det är en storleksfråga, tänkte när jag tittade på bilder på 556 här på forumet att det skulle funka men blir inte riktigt vän med den.Vad är det du saknar hos 556 som 856 har? Jag står ju och trampar lite mellan modellerna själv, och det är alltid kul att höra hur andra tänker.
Fick mail idag att den var på väg in...Antingen var några här väldig snabba eller så hade dem aldrig några, nu står det bara 'tillfälligt slutsåld - bevaka produkt'.
Det stod väl att dom hade 1st?Fick mail idag att den var på väg in...
Det står iofs bevaka, på väg in i mailet
Håller med, men det kanske kommer med tiden? Att man anpassar sig till mindre klockor? Ska ju vara trendigt med små ur eller hur var det?Det är en storleksfråga, tänkte när jag tittade på bilder på 556 här på forumet att det skulle funka men blir inte riktigt vän med den.
Bigger is better, eller hur det nu var
Bara 2 stSålde just en klocka, antingen tar ni och släpper till och flippar någon av era 556a eller så får jag släppa sargen och ringa Eriksons
Tittade ner i klocklådan och fick fan hjärtsnörp när jag insåg att det bara ligger två (2!!!) klockor i den nu
Sålde ju tre mot en för några helger sen och sålde som sagt en till nyss. Men sen kom jag på att jag har en gshock i hallbyrån också, så läppen slutade darra i alla fall tillfälligt.
Näpp, nu blir det en 556a på H-länk, och om certifieringsbonus-fen är på gott humör byts den mot något 144-artat senare under 2022. Har börjat spana på dess historik, klurar på vintage-alternativ till att köpa nytt!
Fattar faktiskt inte hur Sinn skickar ut de 600....Tips. Fick mail från Care of Carl som tydligen har en 103 Classic 12 på väg in.
![]()
Sinn 103 Classic 12 Limited Edition Chronograph 41mm Black | Herr - Care of
Pilotklockan 103 Classic 12 från Sinn är en exklusiv Limited Edition-modell för att fira Sinn's 60-års jubileum. I en moderniserad upplaga av ursprungsmodellen från 1960-talet, uppdaterad med keramisk bezel med enastående hårdhet och exceptionell reptålighet. En tidlös klassiker.www.careofcarl.se
![]()
Vad är det som är fel?Fattar faktiskt inte hur Sinn skickar ut de 600....