• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Såg precis att Care of Carl får in några 103 classic 12, om någon missade att beställa.

Själv försöker jag byta upp mig från 556 till 856 (utan vidare framgång)

16361939412548891245130150310336.jpg
Vad är det du saknar hos 556 som 856 har? Jag står ju och trampar lite mellan modellerna själv, och det är alltid kul att höra hur andra tänker.

När päronen skulle till Spanien och jag trodde i en halv sekund att... Men nej... Kanarieholmarna däremot, där är de ju ibland.

Men, mitt vardagstrick som jag faktiskt ändå har lite nytta av: gmt-visaren inställd på UTC. Hanterar tider i UTC i jobbet (programmering), bra att kunna slå en snabb blick på klockan och jämföra med databasvärden för att se att ingen hittat på någo dum manuell konvertering. UTC följer ju inte Daylight saving så diffen till UTC varierar över året, och personligen tycker jag det är stökigt att komma ihåg vilken som är av de två diffarna. Tadaaa! Användning för UTC-visaren! 🤘🥳
Vad smart, jag jobbar också med IT, fast med servrar. Sjukt rörigt ibland när man skall försöka få ihop händelser i loggar som har olika tidszoner.
Skall genast ta efter och ställa om alla klockors andra tidszon till UTC.

Är lite sugen på en U50.
Ev mest SDR med den svarta bezeln
Ni som har dessa och är nöjd vad gillar ni med den ?
Och till er som har flippat den, vad var det som ni inte gillade ? Behöver info.
Har kollat på massor av reviews redan.
Nu är jag på vift ett par dagar och orkar inte skriva så mycket på mobilen. Kanske kan skriva en liten recension sen. Jag har ju U50 SDR

Ligger i sängen, trött som stryk, efter ha detail:at svärmors bil inför försäljning - funderar på om jag ska köpa en dykare trots allt. Kanske en U50 med tanke på hur brutalt nöjd jag är med min 556I? Tittar på armen och ler. Varje gång.

CC38B4ED-07D7-481C-A35A-3715B371228D.jpeg

Senast ändrad:
Sålde just en klocka, antingen tar ni och släpper till och flippar någon av era 556a eller så får jag släppa sargen och ringa Eriksons 😁

Tittade ner i klocklådan och fick fan hjärtsnörp när jag insåg att det bara ligger två (2!!!) klockor i den nu 🙀

Sålde ju tre mot en för några helger sen och sålde som sagt en till nyss. Men sen kom jag på att jag har en gshock i hallbyrån också, så läppen slutade darra i alla fall tillfälligt.

Näpp, nu blir det en 556a på H-länk, och om certifieringsbonus-fen är på gott humör byts den mot något 144-artat senare under 2022. Har börjat spana på dess historik, klurar på vintage-alternativ till att köpa nytt!

Sålde just en klocka, antingen tar ni och släpper till och flippar någon av era 556a eller så får jag släppa sargen och ringa Eriksons 😁

Tittade ner i klocklådan och fick fan hjärtsnörp när jag insåg att det bara ligger två (2!!!) klockor i den nu 🙀

Sålde ju tre mot en för några helger sen och sålde som sagt en till nyss. Men sen kom jag på att jag har en gshock i hallbyrån också, så läppen slutade darra i alla fall tillfälligt.

Näpp, nu blir det en 556a på H-länk, och om certifieringsbonus-fen är på gott humör byts den mot något 144-artat senare under 2022. Har börjat spana på dess historik, klurar på vintage-alternativ till att köpa nytt!
Bara 2 st :eek: 🥶

Tips. Fick mail från Care of Carl som tydligen har en 103 Classic 12 på väg in.

0175C084-C387-47AF-BB26-2D2A2CA83BCB.png

Tips. Fick mail från Care of Carl som tydligen har en 103 Classic 12 på väg in.

0175C084-C387-47AF-BB26-2D2A2CA83BCB.png
Fattar faktiskt inte hur Sinn skickar ut de 600....

Tillbaka
Topp